『 9:30 a.m 』
Woojin POV
Aku membuka mata kerana sinar matahari dan juga bahu aku yang terasa berat. Rupa-rupanya Mina yang tidur atas bahu aku . Eh bukan semalam aku ke yang tidur atas bahu dia ? Aik ? Dah terbalik dah ni.
' Lena betul dia tidur. ' getus hati aku.
" Ahjusshi , kenapa tak sampai-sampai lagi?" soal aku yang ingin tahu. Yelah gerak daripada pukul 5 pagi kot , kenapa tak sampai-sampai ? Sambil mendengar penjelasan pemandu teksi , aku bermain telefon pintar. Aku hanya membiarkan Mina tidur diatas bahu aku.
" Biasalah. Perjalanan ambil masa 5 jam dan sepatutnya dah sampai tapi rasanya 1:30 baru boleh sampai kot . Jalan jammed plus ada accident tadi so memang sekatlah dalam kereta."
" What ?! " I can't believe this. Kebas punggung aku asyik duduk aje , sudahla bosan. Aku ni bukannya boleh main phone sangat dalam kereta , nanti muntah sebab pening.
" Erm ada apa ni ? " Mina bertanya padaku sebaik sahaja dia bangun. Baguslah dia bangun , kebetulan aku nampak kedai serbaneka bolehlah beli makanan. Daripada tersekat dalam kereta , baik aku jalan kaki . Lagi ambil masa nak sampai nanti. Lagipun 1 kilometer lagi.
" Takpelah . Pakcik berhentikan kami depan kedai tu. " Pakcik itu menurut arahan . Dia memberhentikan teksi dan aku pula membayar tambang . Sebelum keluar , aku mengucapkan terima kasih.
" Kita makan dulu lepastu jalan kaki je pergi homestay. 1 kilometer je lagi. Kalau lambat sangat nanti , aku takut tak sempat pula. " kataku.
" HOMESTAY ?! Tak sempat ?! Apa yang kau maksudkan ni ?! Kau nak buat apa, ha ?! " aku menepuk dahi . Dia ni mesti dah fikir bukan-bukan . Aku terpaksa menceritakannya tanpa memberitahu sebab dan tujuan aku membawanya ke sana.
🍦🍬🍦🍬
Seongwoo masuk kedalam homestay dan terus baring kerana ingin merehatkan badan . Begitu juga Jaehwan yang juga tak tidur malam semalam . Sebaik sahaja mereka baring , mereka tertidur kepenatan.
" Ish , mereka ni. Kita nak pergi mana sekarang ni ? Dahla bagitau pun tidak." cebik Doyeon yang sedang berdiri bersama Yoojung. Yoojung mengambil langkah untuk terus ke bilik ataupun dapur.
" Eo ? Jinyoung ? Ha Sungwoon ? Guanlin ? " Yoojung membuat muka pelik. Bukannya sebab dapur tunggang langgang kerana tempat ni jadi tempat Sungwoon gusti adik-adiknya itu, ini sebab WEH ASAL DORANG SEMUA ADA KAT SINI ?! dan asal semua laki ni ?
" Yoojung , Doyeon ...... Jaehwan dengan Ong mana ? " keadaan mereka diketepikan tetapi Ong dan Jaehwan yang tiada bersama mereka bertanya.
" Ada. Tengah tidur dekat depan sana tu. Masuk-masuk je terus tidur , biarlah. Dorang tu daripada semalam tak tidur , bagilah dorang rehat. Kesian pula aku." Guanlin , Sungwoon dan Jinyoung mengangguk faham. Dijemput sarapan namun ditolak kerana mereka telah bersarapan dulu sebelum sampai ke sini. Guanlin menunjukkan bilik yang kosong.
" Bilik berhadapan ni bilik korang ke ? " Guanlin sekadar menggeleng.
" Dahtu ? " tanya Doyeon .
" Masuk sendiri kalau nak tahu. " katanya sebelum berlalu pergi.
Doyeon dan Yoojung meletakkan beg dan memulas pintu tombol .
" Huh ? Hampir semua ada ? " ujar Doyeon tidak percaya. Hampir semua ahli IOI ada . Mimpi ke aku ni ?
" Yang engkau , buat apa sorang-sorang dalam bilik ?! " soal Yoojung pada Jisung yang hanya seorang lelaki di dalam bilik. Tajam matanya merenung kearah Jisung.
" Weh relaks lah , dia datang sini cuma nak tahu keadaan kita ni okey ke tidak. "
" Okeylah , aku keluar dulu. Korang berbual-bual dulu ye." Jisung keluar daripada bilik . Sempat dia mengukirkan senyuman untuk mereka semua.
Macam mana Jisung boleh ada ?『 FLASHBACK 』
" Sorry sorry. " Jisung melanggar seorang budak lelaki yang mungkin dalam perjalanan untuk pergi ke kampus. Dia menolong budak lelaki itu mengutip buku yang bertaburan.
" Terimakasih " ucap budak itu.
" Awak bukan ke adik Chaeyeon kan ? Jung Chaeyeon,betul kan ? " Jisung bertanya untuk memastikan betul. Rasanya pernah sekali Chaeyeon dengan budak ni.
" Haah kenapa ? Cari kakak saya ke ? Dia ada dekat kedai tu. Oklah bye , saya dah lambat ni . " tanpa bertanya , dia sudah memberitahunya. Jisung mengucapkan terima kasih dan masuk kedalam kedai.
" Chaeyeon ! " Jisung memanggil. Chaeyeon menyambutnya mesra . Mereka sudah mengenali sesama sendiri.
" Eo Jisung sshi ! Kenapa eh cari aku ? " soalnya terus terang .
" Dah takda masa. Jom ikut aku,"Jisung menarik tangannya dan terus masuk kedalam kereta. Dia menceritakan apa yang terjadi tanpa memberitahu niat mereka semua. Chaeyeon sekadar mengangguk faham dengan penjelasan Jisung.
『 END FLASHBACK 』
" Lah , tidur rupanya. " Jisung bermonolog sendirian melihat Jaehwan dan Seongwoo tidur. Mesti penat sangat ni. Dia pergi ke dapur tanpa mengejutkan mereka.
🍦🍬🍦🍬
" Dia ni hidup ke weh ? "
" Ke dah jadi arwah ? "
" Tak masalah sekarang , asal tidur depan rumah kita ni ? "
" Muka dia kenapa familiar sangat ? "
" Ofcourse familiar , dia Park Jihoon lah daripada Wannaone . Kesian dorang , sehari je lagi ni. "
Disebabkan suara-suara yang menganggu dan tidak dikenali , Jihoon bangun. Buka sahaja matanya , 3 orang lelaki dan seorang gadis dihadapannya. Sebelum membuka mulut , dia meminta maaf pada kesemuanya dan menjelaskan apa yang terjadi.
" So , korang tahu tak mana Yeunjung ? "
" Tak. Tapi ini memang rumah dia, rumah nenek dia I mean. "
" Oh , dia ada dekat dalam lah ni ? Kan ? " Jihoon berharap.
" Taklah. Tadi pagi dia dah keluar. Maybe dia tak perasan awak kot , yelah pagi-pagi kan gelap lagi."
" Dia pergi mana ? " soal Jihoon pelik. Asal keluar pagi-pagi pula ?
" I don't know .. katanya , jauh daripada tempat ni. " Jihoon melopong.
Jauh daripada tempat ni ? Dia pergi mana ? Kenapa macam jauh sangat je ? Please , tolonglah cakap perkara ni cuma tak betul. Macam mana kalau aku tak dapat jumpa Yeunjung ? Habis rosak masa depan aku dengan Wannaone ! Jihoon mengusutkan rambutnya dan beredar daripada situ.
🍦🍬🍦🍬
Random tags : itsmeparkwoojinwebarebaejinswannablebae11hyunjuwu--babybreathfsseyoblondejunhuipeanuteuuudailychickMirahBella1103whyykoala
Vote and comment pls ! Cerita ni tak lama lagi da sampai chapter ending 😂✨ . Im gonna do new story , korang nak siapa jadi watak utama (hero&heroin) ? 🔥
YOU ARE READING
『 48 Hours ✿ Wanna One 』
Diversos〖 ♪ sebuah misi yang perlu WANNAONE jalankan dalam masa 48 JAM jika ingin kekal sebagai WANNAONE . 〗 satu per satu halangan ditempuh , cabaran demi cabaran ... mampukah mereka menyelesaikan misi hanya dalam masa 48 jam ? ❝ to be one is nothing witho...