〖 CHAPTER 8 - E 〗

306 39 13
                                    

『 Homestay 』

Pintu dikuak oleh Guanlin yang bersama Chungha dan Sungwoon yang terpaksa memapah Sejeong .

" Argh " Sungwoon meletakkan Sejeong diatas sofa dalam keadaan berbaring .

" Apa dah jadi ni ? " soal Jinyoung yang bersama Pinky .

" Ni mesti mabuk kan ? " tanya Pinky sambil memandang Sungwoon dan Chungha bergilir.

" Nampaknya macamtulah . " Guanlin menjawab bagi pihak mereka.

" Tapi asal kau yang papah ? " soal Jinyoung pula mengangkat kening.

『 FLASHBACK 』

Guanlin dan Sungwoon melihat keadaan Sejeong yang terbaring diatas meja dengan sebotol soju di sebelahnya . Ok , sah mabuk ni.

" Err sorry menyusahkan korang tapi aku dah cakap dengan dia, jangan minum . Tapi dia degil. " terang Chungha bersalah.

" Dah berapa ? "

" Setengah aje tapi dia ni kalau minum memang cepat kelaut. "

" Eo ? Chunghaa ~~ Urmm " Sejeong yang terjaga menggeliat .

" Maklumlah , dia ni gaduh dengan adik dia sebenarnya . Stres. "

" Uuu wannaone ~ so beautiful beautiful do you feel the same hahahah --- " Sejeong memegang lengan Sungwoon tanpa sangkaan sesiapapun disana .

" Cepatlah cari teksi , aku rasa dia ni makin teruk nanti. " arah Sungwoon . Dialihnya Sejeong namun dia terus melekat dengan bercakap perkara merepek dan meroyan serta menceritakan masalah dia dengan adiknya.

『 END FLASHBACK 』

Jinyoung hanya memberi reaksi 'O' .

" Tapi jangan risau , kejap lagi dia bangun mesti okey punya . "

Mereka yang sudah sampai membawa ahli IOI , merehatkan diri sendiri . Ahli IOI diberi bilik memandangkan mereka perempuan manakala Wannaone hanya tidur di ruang terbuka seperti ruang tamu. Hanya Sejeong sahaja tidur di ruang tamu dengan berlapikkan tilam dan selimut untuk menutup dirinya.

🍦🍬🍦🍬

Pintu diketuk berkali-kali oleh Jihoon namun tiada siapa yang mendengar. Barangkali tiada di rumah ataupun semuanya sudah tidur . Jihoon pergi ke laman yang terdapat di luar rumah . Cantik . Dia berehat seketika di pondok dengan membaringkan diri sambil melihat keindahan langit secara langsung .

" Appa bogoshipeo.....Eomma bogoshipeo....Chingu bogoshipeo..." dia terlena . //aku rindu zerobase ‘︿’//

Dah pukul 4 pagi,  daripada tadi dia tak tidur jadi dia terlena di pondok itu secara tak sengaja . Entah rumah siapa pun tidak tahulah , kau main berehat je kan ? (͡° ͜ʖ ͡°)

🍦🍬🍦🍬

" Boleh tak aku nak tahu kenapa kau masih ada dekat airport ni time time macamni ? 4 pagi kot ! "

" Boleh tak aku nak tahu kenapa aku kena ikut cakap kau sekarang ni ? Siap suruh aku batalkan penerbangan , sukahati mak bapak nenek moyang kau. " Soalan dibalas soalan , perlian dibalas perlian , jelingan dibalas jelingan .

" Okay fine. " Jaehwan mengalah kerana bila difikirkan balik itu bukan niat dia untuk berjumpa dengan Doyeon.

" Good . So what do you want from me ? " Jaehwan terus menarik Doyeon hingga masuk ke kereta yang dipandu Seongwoo . Dorang ni kan , memang suka tarik aje eh ? Dah tak reti bercakap ?

『 48 Hours ✿ Wanna One  』 Where stories live. Discover now