3

3.4K 149 5
                                    

Krystal high school

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Krystal high school

Kelas 3-AC

Kelas 3-AC sekarang ni tengah belajar mata pelajaran bm. Bahasa Melayu. Zoey dan bella yang berada di tempat duduk di belakang sekali tu hanya diam macam batu.

Selalunya kelas kecoh kalau ada cikgu. Ataupun takde cikgu. Sama je. Memekak.

Tapi sekarang ni diorang tengah fikirkan sesuatu. Sebab tu diorang senyap.

"Ok murid-murid, sebelum cikgu keluar ni, cikgu akan beritahu sesuatu kisah lagenda yang teramatla sedih, semua tahu tak apekah lagenda tu?" tanya cikgu lina.

Semua murid jerit tahu. Kecuali zoey dan bella. Zoey dan bella mula fokus dekat cikgu lina. Tak faham. Macam mana murid lain boleh tahu. Padahal diorang dua taktahu apa apa pun.

"Bagus, kalau tahu bagus. Jadi cikgu nak ceritakan sesuatu ni. 17 tahun lalu Bighit high school adalah antara sekolah yang paling terkenal di dunia, disebabkan di dalam sekolah tu, adanya dua kumpulan terkenal yang tak pernah tak bergaduh. 2 kumpulan tu adalah Devil dan king " ucap cikgu lina yang menarik minat semua murid kelas 3-AC tu.

Zoey dan bella mula serius. Dalam otak berkata macam pernah dengar nama Devil tu.

Cikgu lina sambung.

"King adalah pelajar baharu semasa tingkatan 3 iaitu semasa devil takde buat sementara waktu, dan king adalah murid terkenal sekolah tu sebab visual dan bakat diorang, tapi setelah devil kembali ke bighit high school pada tingkatan 5, king mula tertarik dekat devil, tapi devil langsung tidak tertarik dengan king disebabkan kes salah sorang ahli devil dahulu bunuh diri"

Zoey dan bella terkejut mendengar apa yang cg lina cakap.

"Setelah tu, devil selalu dalam dunia gelap diorang sahaja. Tapi setelah king berjaya menarik devil ke dalam hati diorang. Dua kumpulan tu makin rapat dan telah menjadi suami isteri yang sahh... Tapi tidak sampai di situ setelah banyak berita selama 17 tahun ini mengatakan devil menghilangkan diri dari king, tanpa apa apa sbb yg semua org tk tahu haihhhh " sambung cg lina dgn nada sedih.

Begitu juga murid kelas 3-AC. Sedih mendengar cerita itu. Zoey n bella mula berputar kembali kepada apa yg bal n syah ckp kt diorg pagi tadi.

'Untie dgn mak kamu semua bdk gangster, nakal kt bighit high school. Untie dgn mak kamu semua dikenali sebagai DEVIL. '

Nafas bella mula mengelabah. Tk teratur. Lalu zoey angkat tangan dia. "Ye zoey? "

"C-cg.. Boleh bagitahu kami nama ahli ahli Devil dan K-King?? " pinta zoey gagap sedikit. Cg lina senyum.

"Boleh je, firstly adalah devil. Devil dianggotakn dgn 6 ahli, iaitu TENGKU ZIELA ADELIA, TENGKU MAIZATUL AISHAH, TENGKU FATIN NADHIRAH, TENGKU SYAZWANA NAFILA, TENGKU BALKIS MUSTIKA dan terakhir sekali TENGKU SITI AISYAH"

[C] TENGKU KGDVL S2Where stories live. Discover now