Hariz tgh ddk kt tempat ddk dia sambil berfikir sesuatu. Skrg waktu rehat tapi dia tk rehat kt kantin, so azmi plk pergi beli makanan.
Tgh tgh berfikir tetiba ada org tarik kerusi ddk di depan meja dia. Hariz tgk org tu.
Terus terdiam. Pandang meja dia. Cuba mengabaikan org kt depan dia tu.
"Hariz kn?" tanya org depan hariz. Hariz mengeluh. "Ye, saya hariz, bukan cg adam dh tahu ke?" jwb hariz sambil mata dia pandang muka adam tajam.
Adam senyum tipis. Hariz putar mata malas.
"Hariz, kenal cg tk?" pertanyaan adam buat hariz pandang adam balik. "Tk langsung" jwb hariz singkat dan padat.
Adam ketawa kecil. "Kamu serius ke ni?"
Hariz keluh kasar. "Ye, saya serius, saya tk kenal cg langsung, kalau saya kenal pun apa masalahnya dgn saya?" geram hariz sikit.
Sebenarnya hariz mcm pernah nmpk muka adam tu. Tapi dia nk pastikn yg dia betul dulu sebelum bertindak.
"Jgn marah, tapi cg rasa kalau kamu kenal cg, kamu mesti akan hentam muka cg dgn kwn kwn cg"
Ucapan adam buat hariz terdiam seketika. "Apa? " tanya hariz dgn muka keliru dia kt adam.
Adam ketawa kecil. Lalu bangun dari ddk dia. "Okla cg pergi dulu, rehat dh nk habis dh, jumpa lagi hariz"
Terus berlalu pergi keluar dari kelas hariz.
Kebetulan nk keluar dari kelas tu. Terserempak pulak dgn azmi yg tgn dia penuh dgn makanan n minuman untk dimakan n diminum dalam kelas tu.
"Hariz... Aku bwk makanan ni...." ucap azmi tanpa tgk depan. Sibuk tgk tgn dia yg penuh tu supaya tk jatuh.
Terus apa lagi.
Gedebuk!
"Ak!" jerit azmi. Nasib tkde yg jatuh dari tgn dia tu. Cuma Adam pegang kedua belah bahu azmi.
Azmi pandang adam terkejut. Adam hanya senyum tgk kecomelan azmi.
Lupa nk ckp. Azmi, dia ada penyakit emosi tau, kekanakkan(?), jenis lembut sikit sikit tu, manja mcm tu, cepat nangis mcm tu n lain lain.
Penyebabnya sila baca sampai habis cerita ini okeyh?
K sambung.
Adam yg tgk muka terkejut azmi tu ketawa.
"Hariz !!!... " dgn sedikit rengekan azmi lari dari adam pergi masuk ke dalam kelas menuju ke hariz yg masih ddk kt meja dia tu.
Adam hanya ketawa kecil tgk azmi terus berlalu pergi.
YOU ARE READING
[C] TENGKU KGDVL S2
Teen FictionKisah tentang king yang mahu tebus kesalahan mereka yang tak disedari kepada devil iaitu isteri mereka yang sah. Demi jumpa dan dapat anak dan isteri mereka semula, mereka sanggup buat apa apa sahaja. ps. sila baca book 1 terlebih dahulu supaya tia...