Isnin(06.04.2020)
Jam 6 pagi
Rumah devil
Suasana yg sunyi di rumah devil dan anak anak mereka.
"HARIZ, AZMI, BELLA, ZOEYY!!!!!! "
"Buahhh!!!!!! " jerit keempat remaja rumah tu terkejut di bilik diorg bila dgr jeritan tu.
Tap! Tap! Tap!
"Bonda! Untie!!! Knpa pagi pagi buta bising bising ni!? " rengek zoey yg baru turun bersama dgn hariz, azmi dan bella.
Dgn muka baru bangun tidur dan masih memakai pakaian tidur. "Bonda knpa ni huahhh... " tanya hariz sambil menguap ngantuk.
Mai n bal hanya bercekak pinggang sahaja. "Harini kamu berempat akan ke sklh semula"
1
2
3
"WHAT!!!!??? " jerit keempat remaja tu terkejut dgn ape yg mai ckp. Keempat remaja tu melompat lompat happy.
"Bonda serius laa!!? " tanya hariz tk caya. Mai n bal angguk iya.
Hariz terus lompat lompat happy balik. "Ehh dhdh, roboh rumah ni kang, ape tunggu lagi, pergila bersiap, dh pukul 6 lebih dh ni" ucap bal membuatkn keempat remaja tu berhenti melompat.
Pandang jam dinding dkt ruang tamu serentak. "Wuahh! Nnti lambat!! " jerit keempat remaja tu bila tgk jam dh menunjukkan pukul 06:10.
"Eh tunggu kejap! " bal memberhentikn keempat remaja tu daripada naik ke atas semula.
"Knpa bonda!? Nnti lambat kang" ucap hariz. Bal bercekak pinggang. "Harini tarikh berapa? "
Keempat remaja tu pelik. Tgk kelender dapur. "6 hari bulan 4, knpa?"
Bal n mai mengeluh. "Cuba ingat ape yg akan berlaku lagi seminggu" arah mai.
Keempat remaja tu mula berfikir keras.
Ting!
"Wuah!!! Lagi seminggu untuk hari pengumuman bagi calon yg akan akan masuk bighit high school la!!!! " jerit keempat remaja tu terkejut.
Bal n mai senyum manis. "Jadi, siap sedia awal awal, pukul 7 malam hari pengumuman tu berkumpul sini, jgn lupa" ingat bal.
Keempat remaja tu jwb baiklah serentak. "Tapi untie, bonda, kalau kitorg nk ajak geng kitorg berkumpul jugak, boleh tk? " pinta zoey.
Bal n mai berfikir. "Boleh je, asalkn pastikan tkde sape ikut diorg nnti ok?"
Keempat remaja tu jerit happy. "Ehh dhdh pergi naik bersiap, Dh pukul 6:25 lebih dh ni"
Deng!
"Yakk!!! Nnti lambat!!!! " jerit keempat remaja tu kuat.
Dgn sepantas kilat, keempat remaja tu terus naik ke atas untuk bersiap ke sekolah.
YOU ARE READING
[C] TENGKU KGDVL S2
Teen FictionKisah tentang king yang mahu tebus kesalahan mereka yang tak disedari kepada devil iaitu isteri mereka yang sah. Demi jumpa dan dapat anak dan isteri mereka semula, mereka sanggup buat apa apa sahaja. ps. sila baca book 1 terlebih dahulu supaya tia...