4

3.2K 147 8
                                    

Semua telah berkumpul semula

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semua telah berkumpul semula. Iaitu di luar mall. Setelah je habis shopping satu mall. Terus diorg berkumpul semula kt tempat mula mula diorg berkumpul.

Sbb skrg dh pukul 6 lebih. "Akak knpa k-kita kene balik awal?" tanya fiqa kt zoey. Zoey tgk fiqa.

"Sbb untie bal kata kita kena balik pukul 6 lebih sbb untie bal nnti ambik kita untk balik rumah, fiqa nk ddk sini ke? gelap ni"

Ucapan zoey buat fiqa pandang takut. "Tknkkk!! Tknk tknk fiqa tknk tinggal sini" ucap fiqa sambil terus peluk leher zoey.

Zoey hanya ketawa.

"Hello dik" panggil sesorg. Anak anak devil semua tgk ke arah pemilik suara. Terkejut diorg sbb ada 3 org pakcik berdiri di tepi diorg.

"Ha knpa uncle panggil? " tanya azmi sopan.

3 org pakcik tu senyum manis. "Eh hai uncle tadi! " jerit faiz sambil lambaikn tgn dia kt salah sorg pakcik tu.

"Ouh uncle aiman, lupa plk hehe knpa panggil kitorg? " ucap hariz sopan kt uncle aiman tu.

Aiman senyum. "Uncle nk tanya sesuatu ni kt kamu semua" ucap aiman sambil berjongkok sikit.

"Ouh uncle nk tanya apa? " tanya fiqa plk mengejut. Asy yg disebut fiqa hanya angguk.

"Ok fiqa.. "

Bella terkejut lalu panggil zoey.

"Weh zoe, mana dia tahu nama adik kau? " bisik bella.

"Entahla bell..Yg pasti tadi kitorg terjumpa kt kedai mainan, rasanya azmi tadi panggil fiqa kot, ntahlaa, tapi yg pasti lagi pakcik ni mcm aku kenal" bisik zoey balik kt bella.

Bella hanya pasang muka berfikir sambil masih tgk asy, aiman n...

Terkejut bella bila dia baru terfikir. 'Nila pakcik tadi yg langgar dgn aku tu kn' ucap bella dlm hati.

"Nama uncle apa? " tanya aleeya sebaik sahaja sampai kt depan pakcik yg bella kata dia terlanggar sama tu.

Pakcik tu ddk mencangkung depan aleeya. "Aleeya kn? " aleeya mengangguk. Bella ternganga.

'Mana plk dia tahu nama anak untie atin niii...' ucap bella dlm hati sambil urut kepala dia.

"Nama uncle, uncle far kwn uncle dua org ni" ucap far sambil usap rambut aleeya. Aleeya buat mulut ouhhhh...

"Uncle tiga nk tanya apa ni? " tanya bella yg dari tadi diamkn diri tu. Ketiga tiga pakcik tu terus senyum.

"Uncle nk tanya je, kamu semua ni tunggu sapa? Nnti ada org culik kang baru tahu" ucap aiman.

Keempat empat remaja tu ketawa kecil. "Uncle, di antara kami ni ada yg pandai pakor tau" ucap hariz. Terkejut ketiga pakcik tu.

Aiman berbisik sesuatu kt far.

[C] TENGKU KGDVL S2Where stories live. Discover now