31

2.4K 98 25
                                    

Keesokan harinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Keesokan harinya

Rumah devil

Pagi(jam 8)

"Anak anak!!! Bangun!! Dah pagi ni!! Harini ada benda penting untuk kamu semua!!" jerit bal dari bawah.

Tap! Tap! Tap!

Slipp!

Bum!

Terkejut bal bila tetiba geng bella turun dari tingkat atas sambil mengelongsor dekat tiang tangga.

Bal pandang geng bella tu terkejut. Geng hariz hanya ikut dari belakang dengan menggunakan tangga rumah.

Seperti org biasa. Hehehehs.

"Bella and the geng semuanya.... Mentang mentang budak parkour, kerja tak habis habis nak melompat sana siniiii je kan ey" marah bal sedikit.

Geng bella hanya tesengih sambil duduk dekatt meja makan dapur.

Begitu juga geng hariz. Faiz yang ada dekat kerusi bayi tu hanya ketawa ketawa je tak habis habis.

Tap! Tap! Tap!

Semua kat dapur tu tengok ke arah tangga rumah. Rupa rupanya hariz yang turun dengan azmi dekat tangan dia.

Dia angkat azmi la maksudnya. Azmi hanya tutup mata dia masih ngantuk sahaja.

Geng bella Dan hariz tu dah ketawa kecil dah. Bal hanya geleng kecil.

Hariz meletakkan azmi duduk tepi ian. Lalu dia duduk sebelah azmi yang masih kosong tu.

"Haih hariz, azmi dah sembuh pada diri dia yang asal, tapi kamu tetap nak jaga dia kenapa? " tanya bal sambil menyediakan pinggan depan geng bella Dan hariz tu.

Sekarang ni, meja makan penuh. Nampak macam bal ada 11 anak dah hmm. ;)

Hariz ketawa kecil. Azmi hanya pasang muka datar dia. "Entahnya dia ni untie eish" geram azmi.

"Bonda pun tahu kan, dari 6 tahun lagi hariz jaga dia dekat sisi dia, mana pernah terlepas dari pandangan hariz kecuali haritu la" ucap hariz.

Azmi berdecih. Geng bella n hariz angguk fhm. Bal yg mula letak sarapan dkt pinggan 10 bdk remaja tu hanya ketawa kecil.

"Iya, bonda tahu, tapi kesian tu ha azmi tu tau"

Hariz gelengkn kepala dia. "Hariz tk kesah, hariz tetap akan jaga dia sampaila dia kahwin nnti, ataupun dia tkkn pernah kahwin ahahahahah!" gelak hariz.

Azmi memukul kepala hariz kuat.

Nk angkat pinggan dia tapi ian kt sebelah dia dh turun pinggan kt tgn azmi tu balik ke atas meja.

"Makanan jgn dibuang dgn sia sia azmi" nasihat ian. Azmi mula mencebik geram.

Hariz ketawa puas. "Ohiye, untie, nmpknya untie pakai make-up yg kak natalie kasi semalam" ucap alex.

[C] TENGKU KGDVL S2Where stories live. Discover now