11

2.6K 120 2
                                    

Rumah devil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rumah devil

Bal tgh berada di dalam bilik dia. Tgh menidurkn fiqa dan faiz dgn muka termenung dia.

Menepuk nepuk punggung faiz yg masih 3 tahun tu secara perlahan lahan di atas tilam yg berada di atas lantai tu.

Fiqa dh tidur kt atas katil dia dgn lenanya. Bal terus mengeluh kasar. Pandang faiz sayu.

"Syg... Mcm mana ni, bonda.... "

Bal berhentikan ucapan dia terlebih dahulu lalu dia menyambung semula dgn sebaknya.

"Bonda jumpa ayahanda syg... "

Gedebuk!

Bal yg dh habis ckp tu terus terkejut dgn bunyi tu, pandang pintu bilik dia.

"Sape tu?! " jerit bal tertanya tanya. Lalu tetiba, secara perlahan lahan, pintu bilik bal terbuka.

Klekk!

Bal pasang muka terkejut dia bila dapati yg bukak pintu tu adalah....

"Syah"

Syah, org yg bukak pintu dan buat bunyi tadi tu hanya tunduk ke lantai bilik bal.

Bal terus mengeluh panjang sambil mengurut dahi dia pening.

Pandang syah dgn gelisahnya. Syah hanya berdiri depan pintu sambil masih tgk ke lantai bilik.

"Syah, sini" arah bal yg terus diikuti oleh syah.

Setelah syah duduk tepi bal. Bal mula pandang syah serius. "Dgr ape aku ckp tadi ke? " tanya bal membuatkn syah dalam hati dh jerit kuat dh.

Syah hanya angguk takut.

Bal mengeluh kasar sambil menutup mata dia berfikir. Tapi time tu la tetiba syah berkata.

"Bal"

Bal terus bukak mata dia balik sambil tgk syah tertanya tanya. Syah nmpk sgt gemuruh.

"Knpa? "

Syah menarik nafas dia dalam dalam. "Sebenarnya... "

Bal tgk syah pelik. "Sebenarnya ape? " syah hanya pandang lantai bilik dgn mata gelisah.

Bal sentuh sebelah bahu syah. Membuatkn syah terus angkat muka dia pandang bal terkejut.

Tapi last last, bal yg terkejut bila tgk muka syah. "Yak! Asal kau nangis ni!?" tanya bal panik.

Lalu bal dapati badan syah gementar kuat dgn air mata kt mata syah tk henti henti keluar.

"Aku jumpa far balik bal hiks!! A-aku takutt!! Hiks! "

Teng!!!

Bal pasang muka terkejut beruk dia bila dgr ape yg syah ckp.

Bal pasang muka terkejut beruk dia bila dgr ape yg syah ckp. Bal memegang kedua dua bahu syah.

[C] TENGKU KGDVL S2Where stories live. Discover now