Beberapa jam kemudian~
Malam(jam 8)
Vroom! Vroom!!
4 motor besar dan 1 kereta besar yang tadi berpecah terus berkumpul di luar company king di tepi jalan.
Bal dan syah naik kereta, yang lain naik motor.
Memandang kawasan company king yang penuh dengan wartawan, kamera dan peminat peminat yang menjerit kuat dari jauh.
"Wey, nak pergi tengok lebih dekat tak? " tanya bal melalui telefon.
Devil menunggu arahan zie sang ketua. "Ok, kita pergi tengok dari dekatla"
Maka dengan arahan zie. Devil mula turun dari kenderaan diorang, dengan berpakaian topi, mask mulut, dan jubah hitam.
Kegelapan bagi tiada sesiapa nampak identiti diorang.
Memasuki kawasan company king, berpecah untuk tengok dari dekat. Setelah berpecah dan sampai tepat depan pintu masuk company king yang telah dikawal oleh banyak polis tu.
Diorang mula semakin berhati hati.
"Wey kita nak buat apa sekarang ni? " tanya mai yang semakin gemuruh berada di kalangan para peminat tu.
"Kita tunggu dulu"
Devil mengokkan patuh dengan arahan zie. Dalam beberapa minit menunggu.
Diorang mula rasa bosan bertambah gemuruh.
"Wey aku semakin risau ni berada dalam ramai orang ni, takut identiti terbongkar do nanti" ucap syaz.
Devil mula berganjak semakin ke depan. Lalu secara kebetulan bertemu di antara tiang pintu masuk company.
Takyahla nak berkomunikasi dalam fon lagi.Devil berbual bual sesuatu dengan seriusnya. "Aku rasa kita patut pergi do, makin tak sedap hati aku" ucap bal.
Zie berfikir. "Hmm oklah, jom kita pergi sebelum iden-
PUM!!!
'Wakkkk!!!! '
Orang ramai di luar company menjerit terkejut begitu juga dengan devil.
Tetiba pintu masuk company king terbuka dan menampakkan ramai orang keluar dengan segala peralatan di tangan diorang.
Speaker, lampu pentas semua lah.
Devil makin gemuruh. "Yak! Yak! Apahal ni?! "
Tetiba kabus muncul keluar dari pintu masuk company. Makin keliru semua orang yang tengah menyaksikan tu.
Lagi lagi devil. Diorang rasa tak sedap badan. "Wey aku rasa baik kita pergi sekar-
Dung!
YOU ARE READING
[C] TENGKU KGDVL S2
Teen FictionKisah tentang king yang mahu tebus kesalahan mereka yang tak disedari kepada devil iaitu isteri mereka yang sah. Demi jumpa dan dapat anak dan isteri mereka semula, mereka sanggup buat apa apa sahaja. ps. sila baca book 1 terlebih dahulu supaya tia...