9

2.8K 123 5
                                    

Syaz yg dapati zie ade masalah tu terus berlari ke arah dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Syaz yg dapati zie ade masalah tu terus berlari ke arah dia. "Wey kenapa ni?" tanya syaz setelah sampai kt zie.

Ohye sebelum tu, nk bgtau sikit, devil kalau nk panggil satu sama lain, diorg panggil wey ataupun nama lain selain nama samaran diorg tau.

Sila ingat.

Lalu syaz pandang pelanggan kafe tu. "Maaf, sila sambung, hanya ada masalah kecil je, maaf ye" ucap syaz kt pelanggan kafe tu.

Semua pelanggan kafe tu hanya sambung buat kerja diorg balik.

Syaz mula tgk zie. "Wey, kau ok tk? " tanya syaz lagi. Zie pandang syaz dgn muka marah dia.

"Tak aku tak ok langsung! " marah zie geram. Syaz cuba tenangkan zie. "Sabar sabar, kau bagitahu aku apa yang berlaku ni? "

Zie mengeluh kasar. Lalu memandang kedua lelaki yang buat dia naik darah tu.

"Kau ckp kt dua laki ni, jgn main main dgn aku! Jgn pernah sebut pasal anak aku! "

Syaz pegang bahu zie. "Sabar sabar, Ingat pesan kis, tanya dulu ok? " ucap syaz untk tenangkn zie.

Zie mendengus kasar hanya peluk tubuh dia sambil pandang tempat lain.

Syaz tgk dua laki tu. Dia terdiam sekejap. Dia terfikir sesuatu. 'Mcm pernah nmpk'

"Emm, ade apa apa yg saya boleh bantu encik dua, kwn saya ni panas baran sedikit, jadi dia mmg tkde reti nk bersabar" ucap syaz setelah bebrapa saat dia diam.

Zie berdecih dgr apa yg syaz ckp.

Dua laki hanya senyum. "Kami tknk order apa apa, tapi kami nk isteri dgn anak kami balik boleh syaz" ucap laki yg dari tadi diamkn diri tu.

Kali syaz terkejut. Zie pandang geram kt dua laki tu tapi terkejut jugak laki sorg tu sebut nama syaz.

"Emm maaf, k-kami tk fhm" ucap syaz gagap sedikit. Dua laki tu pandang satu sama lain.

"Okla, kami nk pesan air mineral sejuk sahajala" ucap laki yg carik gaduh dgn zie tadi tu.

Syaz senyum terus angguk fhm.

Dia bongkok kt dua laki tu terus dia berlalu pergi sambil tarik zie pergi dari situ.

Zie hanya keluarkan bunyi geram dia. Hanya biarkn syaz tarik dia. Syaz bwk zie pergi ke kaunter bayaran yg mai jaga tu.

Mai hanya tgk pelik kt syaz n zie dgn muka ngantuk dia tu.

"Asl memekak tadi? " tanya mai. Syaz mengeluh. Manakala zie hanya putar mata malas.

"Dia ni ade masalah sikit dgn pelanggan kt meja tu" jwb syaz. Zie berdecih.

"Pape jela" terus berlalu pergi dari syaz n mai. Syaz yg tgk zie dh pergi tu terus rapatkn diri dia dgn mai.

[C] TENGKU KGDVL S2Where stories live. Discover now