Ep 5

153 10 0
                                    

Chae Yee's Pov

Aku tengok Hae Na keluar dari bilik rawatan dengan wajah yang sayu. Kenapa? nak mati dah ke? Okay, jahat kau chae...

Hae Na mendekati aku kat kerusi di depan bilik rawatan yang tersedia ada. Yelahkan, takkan bawak dari rumah pulak? Hae Na mendaratkan kepalanya di bahu aku.

"Apa doktor cakap?" aku mengusap kepalanya.

"A-aku mengandung Chae" air mata dia yang jarang keluar akhirnya kelar juga.

Hae Na's Pov

"Chae, patutke aku buang" soal aku memecah kesunyian dalam kereta hyundai yang disponser oleh BigHit.

"Aku tak tahulah Hae. kau tak kesian ke? Bagilah dia tengok dunia" 

"Nantilah aku fikir balik..." aku mengusap lembut perutk yang baru berpenghuni. Memanglah sedih nak gugurkan, tapi takkan aku nak berhenti belajar? panjang lagi perjalanan aku.

*Rumah*

"Kau jangan stress sangat tau...Tu aku dah masak nasi goreng kimchi. Malam ni aku bermalam ngan kau"

"Tak menyusahkan kau ke?" 

"Takdelah. Tu pun tanggungjawab aku untuk jaga kau. Kau kan sahabat baik aku" kata-kata Chae Yee betul betul buata ku terharu. Siapa lagi yang care pasal aku?

"Aku gi bilik jap. ambik phone" kata Chae Yee. 

"Naee. Ambikkan hoodie aku sekali. Sejuk lah" 

"Alright babe" 

Ting Tong!

'Aik, siapa pulak datang malam malam ni? Setahu aku, aku dengan keluarga Chae Yee je tahu rumah ni. Surat kot' monologku dalam hati. Pintu aku buka dari dalam. Seorang namja pakai hoodie hitam muncul depan pintu.

"Siapa? Salah rumah ke?" 

"Nope...Hae Na" kepalanya diangkat. 

HEOL!! MANA DIA TAHU RUMAH AKU??!!

"Wae? Terkejut? Nampaknya kau tak tumpukan perhatian sepenuhnya dengan sekeliling kau. Dari tadi aku ikut kau. Malang mata kau tak bermanfaat bagi kau" ujarnya dengan nada sinis.

"C-Chaee Yeee!!!!" kau jerit.

"Ape kau jerit je-" percakapannya terhenti sebaik sahaja pisau lipat milik Jungkook dihalakan arah leher aku. 

"Kau jangat cederakan dia. Dia mangandungkan anak kau yu!! Baik kau lepaskan dia" mata Chae Yee dan Hae Na membuntang. Chae Yee memukul mulutnya berkali kali. 

'Aishh, macam manalah mulut ni boleh terlepas cakap. rasa maca mulut tempayan pulak. aku dah tempah maut untuk kawan aku ni. Aku mesti bertanggungjawab' monolog Chaee Yee dalam hati.

"So, kenapa nak rahsia kan?" ditutupnya pisau lipat tadi. Tapi tangannya ligat bermain di perut Hae Na.

 Serious aku bingong lagi bengong.  Apa maksud Jungkook? Memanglah aku rahsian. Bodo simpan lah sikit. Hadoh!

"Kau nak buat apa ngan anak tu?" Soal jungkook. Soalan bodo kalah budak satu bertanya.

"Buanglah. Apalagi?" ak menepis tangannya.

"Penyelesaian lain. Kita kahwin"

"WHATT??!!" oi oi Chae, sakit telinga aku sial.

"Pehal terkejut sangat?" Jungkook memang bodo ke apa? Memanglah, aku dah lah tak kenal dia. Sesukahati nak ajak kahwin.

"I dont want! Aku tak kenal pon kau siapa!!"

"Ada aku kesah ke? Nak ke tak nak? Ke kau nak tanggung sendiri? Think properly(?)" betul ke eja. Lantaklah janji bunyi sama.

.

.

.

.

TBC 😘

[S1-Complete/ S2-OG] Mafia Leader (Jungkook ff)Where stories live. Discover now