"Chagi, smpai bila nak merajuk? Kata taknak merajuk lagi kalau saya bawak gi tempat kerja" Ececei jungkook memujuk.
"Siapa kata saya merajuk? Ni dah siap dah ni. Cakk!"
Aku keluar dari pintu bilik dengan pakaian yang selalu diguna oleh pekerja office.
"Ippoee! Tentang Jae Na takyah risau, saya dah upah ahjumma kim jaga dia"
"Eo? Ahjumma kim yang jiran saya tu ke?"
"Haah. Dah jum kita bertolak"
"Jae Na siapa hantar?" Halah kook ni, lupa anak ke?
"Oh dont worry, nanti Yoongi dan Chae Yee hantar"
"Naee"
*Jeon's Holding*
"Everyone! This is my wifeu, mulai sekarang dia akan bekerja di office ini. Nak ambil pengalaman, right Chagii~?"
Aku hanya mengangguk. Semua staff nampak happy je kecuali seekor tenuk ni. Tak tahu siapa muka tak puas hati.
Perempuan tadi melangkah dekat ke arah aku dengan pandangan sinis. Ei ei, apa ni? aku bukan sejenis.
"Nice to meet you Puan Hae Na. Im Kim Hana, jungkook's personal assistant" dengan senyuman senget diberikan. Nampak ngeri pulak kan?
"Just call me Hae Na and nice to meet you to Kim Hana"
Terasa tangan aku digenggam. Aku menahan dari mengaduh.
Eh pahal P.A Jejikuk ni? Smpai genggam kuat sangat. Kang aku tibai guna lif baru tau. Eh? masuk akal ke?
"Ni meja Chagi, klau ada apa apa, masuk je bilik husband awak ni eh?" kata jungkook sambil menunjukkan meja aku.
"Gomawo, nanti kita lunch sama ye?"
"Nice idea dear" dikenyit kan sebelah mata. Saja nak bagi aku cair kan?
Bumm!
"Nah, ni kerja kau. Tolong salin semula dan buat pembetulan yang aku dah highlight" Bia betik si P.A Jungkook ni? Cam takde adab siaa.
"K" aku terus meng'on'kan pc dihadapan.
~~~~
"Ni dah time lunch, mana jejikuk aku ni?"
Dah lima minit aku tunggu, ah lantaklah baik aku jumpa dia. Kang aku tunggu berjanggut pulak dah.
Krekk*
Seperti yang aku jangka, dia tak ada. Mungkin kat tandas kot. Baik aku gi lunch sendiri je lah.
Destinasi aku ialah restoran Jin laa. Si worldwide tu...
Tapi tapi tapi, aku pergi naik apa?
Guna bas je la
Jin's Delicious Worldwide Food
"Eo? Hae Na?"
"Hae Na lah ni. Taknya Jejikuk pulak"
"Ni aku nak order makanan yang special yang kau buat yang paling sedap" aku menutup mata sambil terbayang makanan yang sedap belaka atas meja.
"Eleh, orang mengandung memang camtu lah nafsu makan dia. Tak habis bagi laki. Sebabtu lah ramai laki gemuk sekarang ni"
Ei perli takda insyurans laki ni. Lantak lah aku nak makan HAHAHAHAHA.
"Kau ni smart smart ke mana?"
"Alah, aku kerja kat syarikat Jungkook. Tak tahu ke? Alaa kau ni zaman mana?"
sedap je mulut aku mengata..."Bodo ke? Kau yang tak bagitahu awal sia. Eii kang aku bagi kau kerusi jugak nanti"
"Jahat nya kau〒_〒" Aku tunjuk muka kesian nak mampus.
"Eh, kau lunch ni jungkook tak ikut sekali? Ke busy memanjang dia tu? Ei ni kalau aku jumpa dia, aku bagi dia makan kaki..."
Tak berani lah tu. Ehe!
"Hae Naa...Tu bukan Jungkook ke?" Jari tunjuknya diarahkan ke restoren di seberang jalan.
Ya itu Jungkook...dan Kim Hanacibabi
"Jin, mana makanan aku. Dah lapar ni. Aku sengaja tukar topik"
"Jap. kau tunggu sini. Aku nak ajar tenuk tu!" Lengan baju disingsing(?) nya. Apron dibuka dan dihempas di atas meja
TBC😘
YOU ARE READING
[S1-Complete/ S2-OG] Mafia Leader (Jungkook ff)
Novela JuvenilSeorang perempuan yang dikenali sebagai Lee Hae Na yang berumur 18 tahun diculik oleh Mafia yang digeruni oleh orang ramai. Disebabkan terlanjur(?) mereka terpaksa berkahwin. Dalam masa yang sama, Jeon Jungkook iaitu mafia yang terkenal itu keliru...