Aku melangkah keluar dari bilik dengan berhati hati. Jungkook? Dia tidur...
"Hae Na. Mana Chae Yee?"
"Jisoo-ah. Dia sebenarnya bukan Chae Yee. Dia Jungkook"
"Bwo?? Siapa tu?" Hampir sahaja terjatuh rahang Jisoo.
"Ex husband saya" aku menunduk.
"Mana dia?! Meh sini aku ajar kau Jungkook!" Jerkah Jisoo. Tidak lupa penyapu yang digenggamnya.
Nak main rejam penyapu ke kak oi.
"Jisoo, jangan cakap kau nak belasah dia" Aku memanjangkan tangan ke hadapan. Mencari jalan ke arah Jisoo.
"Jisoo. Dah lah tu. Lagipun dia dah bahagia sekarang...Tak lama lagi dia chau lah tu" Sekali aku dapat pegang Jisoo, aku genggam tanyannya.
"Hae Na, kenapa awak baik sangat sedangkan awak disakiti? Jangan jadi lemah Hae Na" Jisoo menepuk belakang aku lembut.
"Ani, aku tak lemah. Aku akan buktikan yang aku kuat"
~•~•~•~•~•~•~
Aku mendekati Jungkook yang lena tidur.
Aku duduk di tepinya.
"Jungkook. Saya harap awak dah kahwin nanti, awak akan hargai dia. Tolong dia. Jangan leka ye. Jangan buat dia senasib macam saya. Pastikan dia jaga anak kita dengan baik. Pastikan dia selamat untuk hidup dekat dunia ni. Sebab saya taknak dia diancam macam saya. Saya harap umur saya panjang untuk bertemu anak awak dengan Kim Hana. Kalau boleh awak suruhlah anak buah awak jaga Kim Hana tu bagus bagus. Saya doakan kehidupan awak selepas ni tak kacau bilau macam mana kehidupan awak dengan saya...Saya sayang awak Jungkook. Kalau saya tak ada nanti, saya nak awak pegang tanggungjawab ni. Ini amanah saya kepada awak Jungkook. Kalau saya tahu awak tak bertanggunjawab, saya bunuh awak" Aku cium dahi milik Jungkook.
Aku keluar dari bilik.
Jungkook's pov
Aku dah tak dapat tahan air mata aku. Aku perlahan buka mata. Hae Na dah keluar.
Aku dengar semua luahan kau Hae Na.
Aku...
Sayang kau❤ Saranghae Hae Na
PIDIPAPAPIDUDUPIDUUUUT.... EHEM!
Jungkook's pov
Aku balik ke rumah aku selepas berjumpa Hae Na. Aku rasa lega. Tapi dalam masa yang sama aku sakit hati. Apa dah jadi dekat aku?
"Jungkook. Kau dah kenapa dari tadi senyum serupa kambing di ladang Dutch Lady ni?" soal Jhope.
Hairan Jhope, dari tadi si Jejikuk ni senyum senyum. Nak kata dia tengok tv, tv pun tak on. Sewel kot¯\(°_o)/¯
"Aku? Senyum? What?" Orang tanya kau Jungkoook.
Kau tanya balik dah kenapa? komfem sewel lah dia nih!
"Halah, dia tu excited sangat nak kahwin dengan Kim Hannoh yang tak cukup kain tu" Sampuk Suga.
Suga tahu yang Jungkook sebenarnya tawar hati dengan Kim Hana. Tapi dia sengaja...
Senyuman Jungkook pudar.
"Aik? Bukan sebab tu ke kau senyum macam babun?" soal Jhope lagi.
"Aku pelik lah. Kau dah tak suka Kim Hanna Banna tu. Kenapa kau nak kahwin dengan dia lagi bodo?" Aip suga. Geram bebeno kau dengan Jungkook ea?
"......" Jungkook speechless.
*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'
Hae Na's Pov
"Hae, awak okay ke? Awak senyap je lepas jumpa Jungkook tadi" Tegur Jisoo.
"Eo? Takde saya terfikir nak guna baiu aoa masa wedding Jungkook nanti. Awak tolong carikan untuk saya boleh?"
"No problem Hae Na. Nanti kita shopping baju nak? Sekali sekala bukan selalu" Jisoo.
Aku senyum segaris.
"Awak pilihkan yang lawa untuk saya ye? Almaklumlah saya tak dapat tengok macam mana rupa saya nanti"
"Awak janganlah buat saya rasa bersalah pulak" Muka Jisoo berubah masam.
"Ani. Saya cakap je" Aku tersengih.
TBC😘
YOU ARE READING
[S1-Complete/ S2-OG] Mafia Leader (Jungkook ff)
Fiksi RemajaSeorang perempuan yang dikenali sebagai Lee Hae Na yang berumur 18 tahun diculik oleh Mafia yang digeruni oleh orang ramai. Disebabkan terlanjur(?) mereka terpaksa berkahwin. Dalam masa yang sama, Jeon Jungkook iaitu mafia yang terkenal itu keliru...