"Chagii. Im home~" kot nya dibuka dan digantung
"K" jawabku sepatah. Aiskrim kat tangan lagi menarik dari Jeon Jungkook.
"Hey, sambutlah aku dengan kegembiraan~" Leher aku dirangkulnya dari belakang.
"Mimpi apa awak ni? Dah gi makan sana. Kalau kenyang dari tengahari lepas makan ngan P.A awak tu saya tak kesah. Buang je makanan tu!"
Aku mengangkat punggung dan berjalan ke arah bilik.
Tok!
"Hae Na, bukak pintu 'NOW'!"Aku patutnya marah. Bukan dia!
"Lee Hae Na!" Disebutnya nama aku dengan teliti.
"Apaaaa?"
"Pahal kau biadap sangat ah?" pintu bilik ditolak kasar.
"Do ask yourself Jeon Jungkook!" aku berpeluk tubuh. Mata aku jelingnya.
"Oo, yang aku makan dengan Hana tu tadi ke? Alah, kau ni pon nak ambik hati. Terima lah kenyataan dia lagi cantik dari kau!"
Ouch? Kalau tu lah apa yang dia fikir. Jangan cari aku!!
"Okay. Dah selesai kan? Nak tido ni"
"Sukahati kau lah!" Bentak nya.
~~~~
Jungkook's Pov
Tokk tok tok!
"Lee Hae Na. Bukak pintu, dah lah kau merajuk. Dah tengahari kau masih tido ke oi?"
But still takde jawab.
Bamm!!
Pintu nya aku pecah namun takda kelibat seorang manusia pun dalam bilik itu.
"H-hae Na?"
'Apa aku dah buat ni? Kenapa lah aku bodoh sangat?' monolog aku dalam hati.
Aku pergi bilik anak aku, Jae Na.
Ada. Takkan Hae Na tak bawak Jae Na sekali...
Ting!
010-xxxxxxx
-Thanks bro. Kau dah senangkan kerja aku nak langsaikan dendam aku...-For your information. Aku dah lama perhatikan gerak geri bini kau. So,.korang dah renggang kan? Senang aku nak dapat dia.
Kau siapa sial?!
- You will know...One of your friend adalah orang suruhan aku. You better watch out boy!
End of conversation
SHITT!!!
Dalam otak aku memikir siapa kawan yang makan kawan ni? Siapa yang menjadi orang suruhan tenuk ni!Hae Na's Pov
"Kau ni dah lah mengandung. Jangan emo sangat".
Pujuk Hoseok. Belakang aku diusapnya.
"M-macam mana kau tahu?"
"Emm...Jin hyung bagitahu aku. Sebab dia cakap nyawa kau terancam so dia bagitahu aku untuk langkah berjaga jaga...ARGHH! AKU TAK SEPATUTNYA BAGITAHU KAU!"
Mulutnya ditekup. Alahai bocor jugak mulut kau ni.
"Nyawa terancam? Maksud kau?"
Tangan aku diraih Hoseok.
"Hae Na. Aku nak kau tahu takdir kau memang akan jadi perit selepas ni. Aku nak kau tabah hadapi dugaan ni semua. Aku percaya kau boleh!"
"Weh apa ni? Du-dugaan apa?"
Aku yang masih keliru tak tahu apa dah jadi senanya.
"Pendek kata ada orang tengah cari kau untuk dijadikan tebusan dan tempat untuk balas dendam".
Serious sahaja muka Hoseok bercerita. Uwuu boyfriend material!
"Pahal aku pulakk?!" mata aku mula berair. Emo wehh.
"Mafia ni lain, diorang gunakan orang yang musuh dia sayang untuk lemahkan musuh diorang"
"Jungkook tak sayang aku dah..." jawab ku sepatah. Semakin banjir air mata mengingatkan tentang hal kejadian itu.
"Maksud kau?"
"Dia cakap Kim Hana lebih cantik dari aku. Lepastu masa lunch d-dia makan dengan Hana. Sed-Sedangkan aku tunggu dia masa tu"
Tersedu-sedu aku terangkan hal itu.
"SHIT! CALL DIA SEKARANG AKU NAK JUMPA DIA!"
Pisau lipat atas meja diseluk dalam poket.
"Jangan lah marah weh. Takut lah aku"
"Dia tak tahu ke siapa Kim Hana tu?"
"Siapa"
TBC😘
YOU ARE READING
[S1-Complete/ S2-OG] Mafia Leader (Jungkook ff)
Ficção AdolescenteSeorang perempuan yang dikenali sebagai Lee Hae Na yang berumur 18 tahun diculik oleh Mafia yang digeruni oleh orang ramai. Disebabkan terlanjur(?) mereka terpaksa berkahwin. Dalam masa yang sama, Jeon Jungkook iaitu mafia yang terkenal itu keliru...