Ep 11

85 6 2
                                    

'Kenapa nasib hidup aku tak pernah nak berubah ke arah yang baik? Aku tak berhak nak rasa nikmat bahagia hidup kat dunia ni ke? Kenapa aku dilahirkan?'

Dalam keadaan yang nyawa-nyawa ikan. Aku masih memikirkan apa guna aku hidup kalai kamus kehidupan aku penuh dengan perkataan yang malang.

Pintu bilik dibuka...

"Kau tinggal dengan siapa selama kau lari dari rumah ni?" soal jungkook. Badannya disandar pada belakang pintu.

"JAWAB!"

Aku menutup mata dengan rapat. Sumpah, aku takut...Bila semuanya nak berakhir?

"S-saya tinggal dengan J-jimin"

"Ouh, kau dah berani tinggal dengan jantan tu berduaan?"

Aku yang masih menyembah lantai dengan segala kudrat yang aku ada, aku cuba angkat.

"Kenapa Jungkook? Kenapa awak buat saya macam ni?" aku berjalan perlahan ke arah Jungkook lalu memeluknya. Sejujurnya memang aku rindukan suami aku. Walau apa pun, dia tetap nampyeon aku.

"Sebab aku sayangkan kau" kepala aku dibelai.

"S-sayang? Habis kenapa awak dan Hana bercinta di belakang saya?" Aku melepaskan pelukan. Pipinya aku pegang menggunakan kedua-dua belah tangan.

Matanya aku renung...

"Sebab dia menarik"

Aku tundukkan kepala aku.

Aku senyum dalam kesedihan.

"Kalau awak sayangkan dia, lepaskan saya"

Wajah sayu Jungkook berubah. Sekarang amarahnya yang mengawal dirinya.

"No way. Kau ingat aku akan lepaskan kau dengan anak luar nikah tu?"

Tangan aku ditariknya dan secara pantas badan aku terhentak di meja.

"J-jungkook...Jungk-kook. Jangan bunuh anak ni. Ni a-anak awak jungkook"

Tapi dah terlambat, aku dah keguguran. Darah pekat mengalir keluar.

Kepala aku berpusing...Mungkin aku dah..takda?

Jimin's Pov

"Haish mana jugak si Hae Na ni?" Jimin berjalan tidak menentu arah.

"Jin, cuba call dia"

"Dah. phone dia off"

"Shit"

Ting!
From: Jungkook

-Hae Na dah balik ke pangkuan aku. Terima kasih sebab jagakan dia.

Aku dah agak lah!!

Hae Na's Pov

"Hae Na, bangun sayang"

Jungkook menepuk pipiku.

Aku hanya memandangnya dengan pandangan yang takut.

"Nah. makan bubur ni. Nak aku suap?"

Aku membisu.

"Biar aku suap. Buka mulut"

Aku buka mulut. Mungkin dengan cara ini, aku dapat melembutkan dia.

"J-jungkook" aku menahan tangannya

"Nae?"

"Saranghae" aku memeluk Jungkook. Aku rindukan Jungkook yang ini. Aku nak Jungkook yang prihatin ini kekal!

Jungkook meletakkan bubur di atas meja. Tangannya membalas pelukan aku.

"Saya nak awak lupakan Hana dan saya janji saya takkan lari rumah lagi"

"Alright dear"

Siapa tahu dalam diam, Jungkook mengukirkan senyuman sinis yang paling ditakuti oleh Hae Na.

"Lepasni kita jumpa Jimin kita selesaikan perselisihan ni. Okay?"

Aku mengangguk. Lega rasanya Jungkook dah reda. Dia hanya mahukan perhatian dari seorang yang dia sayangi.

••••••••

"Jimin, aku panggil kau sebab aku nak minta maaf dan aku takkan jadi macam dulu"

"Boleh percaya ke?"

"Jimin, bagi Jungkook peluang please?" Aku bersuara.

"Yelah. But im watching you Jungkook"

"Nae Hyung. Btw mulai sekarang Hae Na akan tinggal dengan Kook balik"

Jimin mengangguk.

~•~•~•~•~•~•

"Jin, panggil budak baru kau" Jimin menyelak dokumen yang tersusun di atas meja.

"Yeonjun?"

Jimin mengangguk dua kali.

Setelah tiba Yeonjun, Jimin terus memberikannya tugasan.

"Yeonjun, aku nak kau jadi mata aku. Kau bagitahu aku dengan siapa Jungkook keluar"

"Nae"

Kata Yeonjun lalu keluar.

TBC😘



[S1-Complete/ S2-OG] Mafia Leader (Jungkook ff)Where stories live. Discover now