Keesokannya,
Aku baru tersedar. Kiniz Jungkook yang sedang membaca buku di tepi aku pandang. Sebenarnya, dia ni memang kacak orangnya. Tapi malang tak berbau loji, dia ni kaki pukul...
Berdarah hidung aku⊙_⊙
MAIGADDD!!!
Are okay? No im not. Im half dead◐.̃◐
"J-jungkook. Kalau saya nak gi...?" Takut takut aku nak tanya. Ye lah, malam tadi baru lepas gaduh.
Aku belum habis cakap dia main potong semudah potong aiskrim potong yang dicipta untuk dipotong sebelum makan??
"Jangan mengada Hae. Kau tu belum sembuh. Belum pernah aku tengok perempuan lepas keguguran dapat berjalan" Ceyh, jangan pandang rendah kook.
"Kalau petang nanti Chae Yee datang boleh?" aku dari baring mengiring terus meniarap. Muka jungkook aku pandang dengan pandangan membodekk.
Buku nya ditutup kuat. Kalau takboleh ckap lah takboleh. Mulut tu untuk apa?
"Boleh. Tapi jaga tingkah laku kau" Aku mengangguk laju laju. Disebabkan terlalu happy, aku pantas memeluk Jungkook.
Jungkook? Matanya yang sayu jadi besar. Camni⊙_⊙...terkejut dengan tindakan aku lahtu(╯3╰)
"M-mian..Saya happy sangat tadi" aku terus melepaskan pelukan...
"Nanti malam aku balik akhir. Jangan keluar paham?"
"Takkan awak biar saya sorang kat rumah?( TДT)"
"Haish yelah. Nanti aku suruh kawan-kawan aku teman kau"
Dia terus angkat dan keluar dari bilik. Haduh, dengan seluar warna hitam tambah lagi baju putihnya itu. Tangan dimasukkan ke dalam poket. Betul betul buat aku cayer mak hoteyy!!
"Gomawo Jungko...Jap, kawan-kawan?Kawan mana lak nii?? Kok kawan kawan?? Or kawanss" K K K....Siapa kawan yang dia maksudkan tu??😘
~~~~
Tok! Tok! Tok!
"Japp!" aku angkat dari sofa tapi satu tangan menarik aku kembali dudukk"Biar aku buka. Kau tu jalan pun can orang sewel" Lalu jungkook pergi ke pintu utama.
*Klerk*
"Masok" uish dingin bena Jungkook ni."N-naee" Aku tengok bayangan Chae Yee menunduk 180 darjah sebelum masuk. Takut lah tuu(* ̄︶ ̄*)...
"Chae Yee! Alaa aku rindu kau laa" aku mendepakan tangan minta dipeluk.
"Aku pun rindu kau" Chae membalas pelukan aku. Semetara Jungkook hanya melihat adegan perjumpaan sinetron aku dengan chae Yee.
"Ehemm!!" Jungkook berdehem gaisss!! Auch!
"Eh Kook, ni nak tanya. Aku nak tidur sini semalam bolehh?"
"Wae?" dah orang soal, kau soal balik. Bagus perangai kau anak Jeon.
"Emmm, aku rindu dia. Lama tak spend time ni"
"Boleh. Tapi kau nak tidur mana?"
"Eleh, ruang tamu pon boleh lah"
"Takpelah. Kau tidur je bilik bini aku. Nanti Hae sebilik ngan aku ea?" Aikk. Dia ngaku ke aku bini dia? Sebilik?
"Gomawo Jungkook" Halahai, tak sangka si batu jeon ni baik ngan Chae Yee.
Ting Tong!
"Eish, sapa pulak lagi nih??" Jungkook ni asyik asyik nak mengeluh. Cuba ringankan 2 ketul punggung mu itu😂"Eo? Hyung? Tadi kan aku suruh datang malam"
"Saja datang awal. Nak bersantap masakan bini kau lah" Kata namjoon lalu menepuk bahu Jungkook..
"Malam ni Hae tak dapat masak. Aku tak benarkan. Jadi kita order je lah"
"Order pun order. Janji tak diracun" Heh abang swag kita nihh!
"Kalau ye pon, bagilah kitorang masok...Beketar lutut aku menunggu depan ni" Rungutan Hoseok membuatkan Jungkook baru tersedar diorang dari tadi berbual depan pintu.
Orang tua cakap, tak baik. Nanti lambat kawen...
*Semua berkumpul di ruang tamu*
"Kook, kau tak ajak Tae ke?" soal Yoongi.
"Kalau dia janji tak sentuh bini aku. Aku izinkan"
Terjatuh skru rahang abang bangtan kita dengar. Sebab diorang dah masak dengan perangai Tae tu. Dah pakai, bunuh!"Ko biar jangung ni kook?"
"Haah jagung. Tak caya? Tanya Jimin" Jimin hanya mengangguk ala ala mochi 😽
"Hae...Aku takut lah" Chae Yee bisik kat telinga aku.
"Waee?"
"Sini semua mafia. Aku takut diorang bunuh aku" baju aku digenggam kuat oleh Chae Yee.
"Kau ingat kau sorang ke sial? Aku ni tahan je"
"Apa main bisik tu? Mengata kitorang ke?" oupss, kantoi sama si Hoseok -_-||
"Ehh tak. Hae ni tak tahan nak melepas" amboi kau Chae...
"Lain kali tanya lah. Bah jum" Jungkook angkat dari kerusi yang diduduk nya tadi lalu menarik lengan aku untuk berdiri.
"Yer kook. Perlu ke sampai berteman camtu? Nak melepas je pun" Eh Jin ak tahu cerita sila diam.
"Dia baru guran. Mana boleh gi jamban dengan jalan pun macam tak betul" Hmm, aku guran sebab kau jugak bodo -_-+
Yang lain semua tayang muka telanjang terkejut...
"Nak bangun ke tak ni?"
"Tak pe lah...tak jadi"
"Alasan" Jungkook terus mengangkat aku bridal style.
Malu aku nak gi kencing dengan berteman Jungkook ni siot.
"Haee...Jangan tinggalkan aku dengan mafia ni" Chae Yee diselubungi ketakutan. Trauma lepas apa yang Tae dah buat kat dia.
"Oi namjoon. Tae cakap dia otw ke sini"
K...Chae Yee dah tengkulup rasa dia dengar nama Tae.
"Kau..nama apa?" soal Hoseok sambil menunding jari ke arah Chae Yee.
"A-aku?? Ch-chae Yee"
"Aku nak minta maaf bagi pikah Taeyar. I mean Tae..."
"N-naee..."
.
.
.
.
TBC😘
YOU ARE READING
[S1-Complete/ S2-OG] Mafia Leader (Jungkook ff)
Novela JuvenilSeorang perempuan yang dikenali sebagai Lee Hae Na yang berumur 18 tahun diculik oleh Mafia yang digeruni oleh orang ramai. Disebabkan terlanjur(?) mereka terpaksa berkahwin. Dalam masa yang sama, Jeon Jungkook iaitu mafia yang terkenal itu keliru...