"Yoongi aku nak kau cari mana Hae Na tinggal sekarang" Jungkook mengetuk meja Yoongi.
"Aku dah cari takda satu pun nama dia muncul"
"Jisoo. Dia orang yang dengan Hae Na tadi. Cari nama dia" Cadang Jimin.
Otak Jimeng ni kuat betul eh ingatan dia◐.̃◐
Yoongi pun mula mencari.
TAP TAP TAP TAP! (bunyi papan kekunci)
"Found it!"
Jungkook dan Jimin berjalan laju ke arah Yoongi. Sementara Yoongi acah swag lagi menge'swag'.
"Good Yoongi. Jimin jom ikut aku serbu apartment tu"
Jungkook mencapai kot di atas kerusi.
Tapi Jimin menahannya. Jungkook menoleh ke arah Jimin. Sebelah kening diangkat tanda 'mengapa'.
"Kau tak rasa kau keterlaluan ke? Bukan kau dah lepaskan dia. Tapi sekarang kau nak serbu dia buat apa?"
"A-aku tak tahu. Dah lah! Jangan banyak cakap!" Jungkook mesti mempertahankan egonya.
"Aku rasa tak perlulah Jungkook. Lagipun kau tak lama lagi nak kahwin dengan Kim Hana. Ataupun...Kau sebenarnya rindu dia kan?" Jimin tersenyum sinis.
"Apa kau cakap ni hah?! Sejak bila aku rindu dia?! Aku just taknak dia jejakkan kaki dia kat Seoul lagi!"
Jungkook menggenggam tangan. Uratnya dari tangan hingga ke leher menimbul.
"Jungkook. Aku rasa kau salah. Kau takde hak nak halau dia dari negara ni" Sekarang Yoongi lagi bersuara.
"Habis kau nak aku buat apa?"
~•~•~•~•~•~•~•~
Hae Na's pov
Tok!Tok!Tok! pintu diketukk tukk!
"Jap!" Jerit Hae Na dari ruang tamu.
Dia mencapai alat yang membantu dia berjalan lalu berjalan perlahan ke pintu.
"Hae Na? Siapa tu?" Soal Jisoo.
"Nan molla. Ada orang ketuk tadi" Jelas Hae Na.
"Biar saya buka..."
Aku mengangguk. Jisoo menolong aku untuk sampai ke kerusi meja makan yang tidak berjauhan dari ruang tamu.
Aku duduk tanpa tujuan. Sepiiii ku disiniiiii~ Menunggu dirimuuu~ Uuuuu~~!! Ohok Ohok!!
K staph it.Jisoo's pov
"Ni Jisoo ke?" soal seorang namja.
"Ya. Awak siapa?"
"Aku kawan Hae Na. Chae Yee" jawab namja itu.
"Chae Yee? Macam nama perempuan je. Btw macam mana awak tahu kitorang tinggal sini?" Soal Jisoo pelik.
"Dia ada bagitahu aku haritu. Cuba tanya dia. Komfem dia bagi aku masuk"
"Ouh ok. Chankaman"
Hae Na's pov
Aku dapat rasa Jisoo semakijemdekati aku.
"Siapa tu?" soalku.
"Hae Na. Dia cakap kau kenal dia. Nama dia Chae Yee"
Aku terkejut. Oh My My Chaee Yeee!
"Bagi dia masuk!"
"Nae"
............
"Jisoo. Boleh tak awak tinggalkan saya dan Hae Na sebentar?"
"Boleh. Bagitahu Hae Na saya akan masak makanan kegemaran dia. Nasi Goreng Kimchi!"
Namja yang menyamar sebagai Chae Yee itu mengangguk.
Namja tersebut masuk ke dalam ruangan bilik Hae Na. Sebelum penjuru katil Hae Na menjadi tempat pelabuhan punggung namja itu dia mengunci pintu bilik.
"Ouh Chae... Aku baru je nak keluar"
"....."
"Chae, walaupun aku tak dapat melihat, aku tahu kau dalam ni" aku tertawa kecil.
"Peka jugak kau ni" Akhirnya namja itu bersuara.
Ketawa aku terhenti. Tangannya serta merta bergetar.
"J-J-Jungkook?" mata aku liat melihat sana sini walaupun semuanya hitam. Aku menggigil teruk.
"Pandai sayang aku~" Jungkook mengusutkan rambut aku. Tangannya aku tepis.
"M-mana Jisoo? JISOOOO!! JISOOOO!!!" Jerit aku tapi tidak membuahkan hasil.
"Dia kata dia nak masak makanan kegemaran kau. Relaksla..."
"Panggil dia sekarang! Kau berambus!"
Aku menikam bantal di merata tempat.
"Hae Na~ Kau tak rindu aku?"
Aku menggeleng. Air mata aku jatuh.
"Jahat kau Hae Na. Actually aku datang nak bagi kau ni" Jungkook menikam sesuatu ke arah aku.
Aku meramas(?)😂 benda yang diberinya.
"Kad?"
"Kad kahwin aku dengan Kim Hana"
Jungkook duduk ditepi aku. Aku berganjak menjauh sedikit.
"Ouh. Congrats"
"Nak aku bacakan untuk kau?" Pelawa Jungkook.
"Ani. Nanti Jisoo bacakan untuk aku" Aku menolak.
"Aish sekali sekala. Dekat sikit"
Aku tetap duduk statik ditepinya.
Kali ini, Jungkook pula yang mendekat diri kepada aku.
Niat aku untuk menjauh terbantut apabila Jungkook menahan aku. Kepala aku diletakkan di bidang dadanya.
"Jungkook. Apa awak buat?" Aku mengangkat kepala tapi Jungkook meletakkan kembali di dadanya dengan sedikit kuat.
"Adoi. Di badan awak ke batu ni?" aku menggosok kepala
"Badan batu" jawab Jungkook.
"More like hati batu" aku berbisik.
"Aku dengar"
Oups.
K dah.
"Ni aku bacakan. Tarikh kahwin, minggu depan hari Sabtu. Pukul 8:30 malam. Tempat dekat rumah Hotel Fake Love"
Haih memang Fake Love betol(。ŏ_ŏ)
"Alright. Nanti saya ajak Jisoo sekali"
"Boleh benarkan aku kiss kau buat kali terakhir?" Soal Jungkook. Rambut aku dibelai.
"Tak boleh. Sebab saya tak boleh nampak awak ikhlas ke tak" Aku pandang ke arah tempat lain.
Muka aku ditarik memandang ke arah Jungkook. Chup... K byee.
Aku menutup mulut aku.
"Apa awak buat hah?! Awak takde hak nak sentuh saya lagi!"
"Aku tahu kau sedih sebab tak dapat nak tengok muka aku dekat dekat buat kali terakhir kan?"
Aku sentap disitu. Aku memang rindu kau Jungkook. Tapi aku tak dapat buat apa apa.
TBC😘
YOU ARE READING
[S1-Complete/ S2-OG] Mafia Leader (Jungkook ff)
Ficção AdolescenteSeorang perempuan yang dikenali sebagai Lee Hae Na yang berumur 18 tahun diculik oleh Mafia yang digeruni oleh orang ramai. Disebabkan terlanjur(?) mereka terpaksa berkahwin. Dalam masa yang sama, Jeon Jungkook iaitu mafia yang terkenal itu keliru...