Benny dusunpinoy~part 2

1K 38 6
                                    

"So guys hari ni kita nda dapat pi hiking, besok si Muley sudah mau terbang. Jadi, dimana kita mau celebrate party perpisahan ni malam? Kata Vena memecahkan kesunyian di dalam bilik itu.

"What if, Kita buat unggun api depan rumah ko Ven? Audrey menolak lembut kepala si Vena disisinya sambil menanggalkan cermin mata.

"Yes, that's a good idea. Suasana di waktu malam sini sangat menyenangkan. Lagipun, jauh ba kalau kita pi Kk." Balas Amuley lagi.

Si Vena yang berbadan kecil itu berguling guling di tilam, mengangguk tanda setuju.

"Boleh ba, tapi... Kamu yang sponsor everything, ok? Hahaahaha! " Gelak dia lagi sambil bertepuk tangan.

"Mou mantai. Semua kasi si Amuley sama si Cien urus. Boss ba durang ni dua2! Hahaahahahaahah! Kata Audrey, menambah lagi keriuhan dalam bilik itu.

"Eleh Kamurang ni, suka2 saja Aaaa..Baa ya la ya la" Amuley menjeling sahabatnya berdua lalu membuat panggilan pada seseorang.

"Shuss, tutup mulut kamu Ahhh. Sa call si Cien dulu. Mau kasi confirm. " Seketika itu Amuley berdiri dan mula mendial nombor si Cien.

Dicorong telefon ~

"Hello darling, so hari ni jadi datang kundasang ka? We're here at Ven's house right now. " Begitulah suara manja Amuley tatkala bersembang dlm phone dengan bf dia si Cien.

"Yes babe, I'll be there soon.
Apa yang korang mau pesan?
Sebab, sa mau pi Kk ni nanti." Terdengar dengan jelas Suara Cien di
hujung corong telefon bimbit si Amuley.

"Everything is on the list darling.
Nota list barang yg sa kasi ko kelmarin tu ada dalam purse ko sa letak.
That's all. Kami tungu kau sampai.
Ok? Bye I loveee yaaa! " Amuley kasi tamat perbualan dia.

"Okay baby, noted and I love u too, bye"

"Yeeeey! Confirm! Semua sudah
setel." Girang hati Amuley.
"Oi amoi, pi mandi la. Ayaaa.. Punya pemalas ko" Laju tangannya menepuk punggung Vena yang masih lagi bersantai santai di atas katil.

"Oi sakit, yaaa laa!" Jerit Vena yang tidak sempat mengelak daripada ditepuk oleh si Amuley.

Malam itu ~

"Whoopppp ~! Besar juga api dia! hati2 ko tuang tu petrol ba Ven, adalah yang tabakar rambut ni nanti," Kata Audrey berjenaka sambil dia melabuhkan punggungnya diguest seat di pengkarangan rumah Vena.

"Lek laaa, sa ni expert pasal api2 ni.
Nampak tu? " Sambil Vena menunjukkan alat pemadam api yang tergantung di sudut rumahnya.

Menjeling si Audrey Burn sama si Vena.
"Degil la kau ni Ven" Audrey geram dengan karenah si Vena yang degil semacam tu.

"Patut la ko susah sangat dapat bf, degil mau mampos" Dengus Audrey lagi sambil dia meneguk beer.

"Excuse me yaa, cakap jangan sembarang cakap. Ko ingat sa nda bule dapat bf? Oi, yang lelaki handsome depan Rumah sa ni, nanti sa tackle jadi bf sa, kau tau! Bluekkk " Vena menjelirkan lidah kepada Audrey.

Tersentak si Audrey pabila terlihat lelaki tampan itu tercegat di belakang Vena yang sedang menguis nguis unggun api. Dicubanya beri signal sama si Vena sambil dia berdehem kuat, tetapi tidak diendahkan.

Si Amuley pula dari jauh melambai lambai ke arah Vena yang juga turut memberi isyarat padanya. But...
Vena keeps on talking~

"Hey Aud, ko tau ka sa rasa sa minat la sama tu lelaki tadi pagi. Nda pernah sa rasa begini oh.. Ko rasa rasakan, ini ka yang dinamakan love in a first sight? Vena berhenti menguis, dia mendongkak kepalanya ke arah Amuley yang masih juga melambai lambai tu tangan.

"kenapa si Muley tu? Sot ka apa? Vena memandang pula kearah Audrey yang dari tadi Berdehem dehem.

"Kau kenapa pula? Berehem ehem dari tadi.Tu la, nda tau minum mau juga minum" kata Vena lagi yang sedang mencangkung dihadapan unggun api itu.

"kenapa kamu berdua ni? Katanya kehairanan sambil tangannya meraba tong petrol dibelakangnya.

Tiba2 seseorang menghulurkan tong itu dan duduk sama mencangkung disebelahnya sambil tersenyum.

"You need this? " Katanya sambil membuka penutup tong itu.




Aku Bukanlah Yang Pertama SE 1(COMPLETED) Where stories live. Discover now