Otw to kundasang ~
Angin sepoi2 menghempas wajah Vena tatkala dia menurunkan cermin kereta.
Dilonggarkannya sedikit safety belt yang membelit pinggang kecilnya.
"Ehem... Uhm... Ven.." Tegur Benny yang sesekali mencuri pandang ke arah Vena yang sejak dari tadi memandang ke luar tingkap kereta di sepanjang perjalanan mereka menuju ke kundasang.
Vena mengalihkan pandangannya ke arah lelaki tampan itu.
"Ada apa?"
"Uhm.. Ikhlas ka apa yang ko cakap semalam tu?" Soal Benny ingin tahu."Oh itu.. uhm.. mungkin." Soalan itu membuatkan jarinya sedikit gementar lalu menggengam dengan lebih erat lagi safety belt itu kerana tidak selesa dengan soalan yang diajukan.
"Are you nervous? Maaf kalau ko tidak selesa dengan soalan itu. I'll stop."
"it's ok, i don't mind."
Vena berbohong pada dirinya.
"Are you sure?"
"Yes i'm sure."Benny memfokuskan pemanduannya.
"I like you" Kata Benny bersahaja tanpa memandang ke wajah gadis comel yang duduk disebelahnya.
Tanpa suara, Vena menelan airliurnya.
"Ko suka sa, suka suka kah atau suka yang suka sangat suka atau saja suka suka?" Soal Vena kebodoh bodohan.
"Aishh apa la yang sa cakapkan ni?"
Bisik Vena dalam hati, wajahnya tidak sedikit pun beralih dari memandang ke luar tingkap.Sambil tergelak Benny menjawab.
"Hahaha.! Lucu juga ko kan?
Bukan...maksud sa suka ni, sa mau ko jadi gf sa"Vena membulatkan matanya sambil menatap wajah Benny dengan pandangan yang serius.
"Ko serius kaini?" Tanya gadis itu lagi, Lalu mengalihkan punggungnya menghadap lelaki tampan yang sedang memandu disebelahnya itu.Benny memandang gadis comel itu dan menghadiahkan satu senyuman.
"Ya, sa serius. Ko.. Single ba kan?" Sambil menyoal, dia memusingkan streng keretanya membelok kekiri dan berhenti ditepi jalan."Ya single, eh.. Kenapa berhenti disini ni? Vena yang tidak selesa dengan keadaan itu, lantas saja menanggalkan
safety belt dan keluar dari kereta itu.Benny juga turut sama berbuat demikian.
TAP!
"Kenapa berhenti disini Ben?" Soal Vena kehairanan.
"Ada roadblock di depan. Lesen memandu sa expired date sudah. Belum renew. Heheheh." Terkekek kekek Benny ketawa.
Vena mengerutkan keningnya menahan garam.
"Takkan lah lesen pun lupa mau renew? Jadi, sampai bila la mau tunggu disini?"
"Dalam satu jam, maybe?"
"Satu jam?! Tebakar la saya disini ni! Panas lagi ni cuaca, tiada
angin lagi." Rungut si Vena.
"Rilex la, kita duduk dulu dibus stop sana."
"Apa? bus stop? ... Adui..Isshh.. Whatevalah.."
"Hmm.. Sa tingu ni waze, sekatan jalanraya masih berterusan."
Benny memandang kearah Vena, di lihat pipi gadis itu sudah bertukar warna pink dan peluh kian membasahi kulit wajah comelnya."Mari berteduh dibus stop sana"
Tanpa banyak soal, Benny menarik tangan gadis itu dengan sepontan.Mahu tidak mahu, Vena mengikuti saja lelaki tampan itu yang sedang menarik tangannya menuju ke bus stop tidak jauh dari tempat mereka.
"Apasal tidak tunggu dalam kereta saja?"-Vena
"Temperature naik." Selamba dia menjawab sambil menyepit sebatang rokok dibibirnya dan menyalakan pemetik api."Apa........" Vena terkedu.
"Ko ni tidak pernah service kereta ka apa? Lesen tidak kena renew, kereta tidak cek. Ko main bawa saja ka kereta kau ni? bukan hari tu ko cuci kereta meh? Apsal tidak tambah sekali tu air tangki? " Herdik Vena memarahi Benny lagi."Tangki bocor, workshop teda buka. Cuti CNY. So, apa sa boleh buat? Jawab Benny lagi menghembus asap rokoknya diudara.
"Alasan saja la, before CNY kenapa tidak cek? "
Dibantingnya rokok dijalan tar lalu digenggamnya lembut lengan gadis itu. Lantas dia menarik tubuh kecil itu merapat ke badannya.
"Ko ni, kecil2 cili padi, tapi garang juga ya."
Tanpa menunggu gadis itu menjawab, dikucupnya bibir mungil itu dan mengulumnya dengan lembut.Vena yang tidak sempat berbuat apa2 terpaku dan dibiarkan saja bibirnya dijamah oleh lelaki tampan itu.
***
Jalan raya lenggang ketika itu. Tiada satu pun kenderaan yang lalu lalang."urmm~"
Menyedari gadis itu keasyikan dengan kucupannya, Benny mengambil kesempatan, mengulum lembut lidah gadis itu membuatkan Vena mencengkam pergelangan tangan Benny dengan erat.
" urmm~"
truttt Tudutt Truttttt~
Bunyi telefon bimbit Vena bergema mematikan aksi mereka yang sedang hangat berkucupan."Maaf. " Dengan Sepontan Benny berkata, sambil melepaskan ciumannya dibibir Vena.
Vena yang tersipu sipu male, membiarkan saja telefon bimbitnya berdering.
"Kenapa tidak Jawab? Soal Benny.
"Not a important call." Jawab Vena acuh tak acuh. Masih lagi dia tersipu malu."Hmm.." -Benny.
***
Kedua dua mereka dibuai perasaan seketika. Perasaan janggal itu membuatkan mereka duduk membeku tanpa bicara.Hampir satu jam kemudian ~
"Sa rasa roadblock sudah tiada cuz cuaca makin mendung, mungkin durang sudah bersurai." -Benny
Vena cuma menggangukkan kepala. Perasaan malunya masih ada. Segan untuk dia bertentangan mata dengan lelaki tampan itu.
"Jom naik kereta, mau hujan Sudah ni."
Benny mengesa gadis comel itu masuk dalam keretanya.TAP!
Vroommm~
Kereta pacuan 4 roda itu meluncur laju meninggalkan persimpangan yang telah meninggalkan kesan terhadap gadis comel itu.Dia tidak mahu melupakan tempat di mana jejaka itu yang telah menodai bibirnya. Kerana itu adalah ciuman pertama dia dengan seorang jejaka tampan yang sudah menambat hatinya.
Benny yang sedang fokus dengan pemanduannya, tidak menyedari dirinya diperhatikan oleh gadis itu.
Di dalam samar, gadis itu berbisik..
"Kau akan ku rantai dan jadi milikku selamanya"
YOU ARE READING
Aku Bukanlah Yang Pertama SE 1(COMPLETED)
Romance@Fuukye™: Fuukye@copyright protected ©2019 Vena Georgia, gadis comel dan periang itu mempunyai sejarah penyakit mental dan pernah dimasukan kedalam rumah sakit jiwa akibat tekanan dan hampir2 membunuh diri. Perkara itu terpaksa dirahsiakan oleh ke...