"Everything is completely under control, perubahan Vena amat ketara dan memuaskan.
Sekarang dia sudah mengenali semua orang dan sudah mulai berbicara seperti biasa.
Saya juga telah memaklumkan kepada ibubapanya tentang hal ini.
Tetapi ada satu perkara yang Encik Benny pesan kepada staff nurse saya, hal itu, kita tidak akan campur tangan.
Saya hanya ingin menasihati agar kamu menjaga Vena serta kandungannya sepanjang proses kehamilannya.
Itu yang mustahak. Elakkan dia daripada kejutan yang boleh menganggu emosinya dan jangan biarkan dia keseorangan.
Tapi sebelum itu, saya hendak memeriksa Vena buat kali yang terakhir sebelum dia balik ke rumah.
I will make her discharge very soon. Jadi ingat segala pesanan saya. " Pesan Doctor Prety."Will do, and thank you very much Doc." Angguk Benny tersenyum.
***
Dikamar khas.
Benny datang merapati Vena yang sedang duduk ditepi katil sambil tersenyum dan melambai kepadanya.
"Ben, Ven rindu kau! "Vena yang kegirangan, memeluk jejaka tampan itu dengan erat.
"Owh Vena baby, saya lagi rindukan kau..." Jawab Benny sambil mengucup bibir mungil itu dan mengusap lembut perut Vena yang sedang mengandungkan darah dagingnya.
"I'm pregnant, Ben... " kata Vena dengan suara manjanya.
" I know. I love you Vena.. "
" I love you too Ben.. "
"Ok Ven, sekejap lagi saya datang.
Ben mau selesaikan urusan pembayaran. Kalau cepat siap, kita sudah boleh balik ke rumah. Jangan kemana mana tau. Tunggu sehingga saya balik." Pesan Benny dan mencium kembali bibir itu dengan lembut."Hmm.jangan lama lama ya " kata Vena yang sempat membisikkan sesuatu di telinga jejaka itu lalu dia tertunduk malu.
"Awww babe..." Benny memandang wajah manis itu dengan perasaan cinta yang mendalam.
"I'll be right back! I love you so much! Mwah!" Kata Benny mengusap lembut pipi gebu itu sebelum beredar turun ke lobi, ke kaunter pembayaran.***
Setelah Benny membayar segala kos perubatan, dia segera menelefon ibubapanya Vena yang masih berada di luar negara atas urusan kerja.
Benny memberitahu segalanya tentang keadaan anak perempuan mereka itu serta kehamilannya.
"Kami sebagai ibubapanya tidak melenting, kami malah berbesar hati kerana kau sanggup menerima dia seadanya dan bertanggugjawab diatas perlakuan yang telah kau lakukan terhadap dia. You are very gentleman guy. Saya percaya yang kamu boleh menjaga dan membahagiakan anak perempuan kami dan saya pasti, Vena tidak salah memilih pasangannya.
Kalau boleh uncle minta, kau aturkan dengan segera perkhawinan kamu berdua. " Gesa Encik Gorge."Yes uncle, don't worry about that.
Apa2 benda yang berkaitan dengan hal ini, saya akan segera beritahu pada uncle." Jawab Benny senang hati."Baik lah, jadi sekarang Vena di mana?"
"Dia masih berada di dalam bilik khas, uncle. Masih ada sedikit pemeriksaan susulan yang perlu dibuat oleh Doctor sebelum dia dibenarkan keluar hari ini.
Segala kos rawatan, uncle jangan risau, sudah saya bereskan." Ujar Benny lagi."Well, thank you so much Ben. Kalau tidak cukup, jangan segan beritahu uncle."
"It's ok uncle, I can manage all. Ok lah, saya pergi jenguk Vena dulu. Semoga uncle dan aunty baik baik saja di sana. Selamat tinggal."
"Same goes to you all. And send my regards to Vena. Good bye."
Tatkala Benny menunggu lif untuk naik ke tingkat 10, dia sempat menelefon Cien untuk memberitahu tentang hal gembira itu.
YOU ARE READING
Aku Bukanlah Yang Pertama SE 1(COMPLETED)
Romance@Fuukye™: Fuukye@copyright protected ©2019 Vena Georgia, gadis comel dan periang itu mempunyai sejarah penyakit mental dan pernah dimasukan kedalam rumah sakit jiwa akibat tekanan dan hampir2 membunuh diri. Perkara itu terpaksa dirahsiakan oleh ke...