Tatkala pintu itu terkuak...
"Ei Ben? Sudah ka.." , Cein yang datang menjenguk di muka depan pintu, tercengang melihat Vena berlarian mengelilingi katil sambil ketawa mengilai gilai.
"Kenapa dengan si Vena tu Ben?! ", soal Cien dengan nada risau.
"Oh, sa pun tidak pasti, tiba tiba saja dia begitu. Tapi lebih baik panggil doktor datang segera ", gegas Benny berselindung disebalik kata katanya.
"Hm.."
"Nurse ! Tolong panggil doktor datang cepat", Gesa Benny kepada nurse
yang juga berada di situ, panik melihat keadaan Vena yang sudah mula meracau racau."Ya ya! ", Kemudian berlarian anak si Nurse mencari Doktor Zain, salah seorang pakar sakit mental di department itu.
***
"Keadaannya sudah stabil. Saya telah menyuntiknya dengan ubat penenang. Biarkan dia tidur buat seketika waktu. Buat masa ini, saya harap tiada sesiapa yang datang mengunjungi Vena. Ini supaya dia boleh berehat dengan secukupnya". Pesan Doktor Zain.
"Saya rasa begitu juga. Lebih baik
jangan diganggu Vena untuk sementara waktu". Cien bersetuju dengan pendapat Doktor Zain.Benny mengangguk tanda setuju.
Kecut perut Benny dibuatnya oleh
gadis itu.
Kalau tadi dia mengikut saja nafsu
syaitannya, memang nyaya dia."Ish bodoh betul la saya ni", bisik Benny di dalam hati.
"Kalau begitu Doc, kami balik dulu la. Jikalau ada apa apa hal, call kami saja ya", kata Cein.
"Ya ", balas Doktor Zain singkat.
"Jum Ben, Kita bertolak ".
"come".
***
Sesampai saja mereka di kundasang,
dipengkarangan rumah Benny,
mereka di kejutkan oleh kelibat seorang wanita berwajah elegan, bertubuh tinggi lampai, berkulit putih dengan rambutnya ikal melimpasi paras bahu.Wajah cantik itu tersenyum, sambil melambaikan tangan kearah mereka
"Eh? Benny siapa perempuan tu?".Dengan perasaan syak, Amuley bertanya kepada mereka yang masih
berada di dalam kereta Benny.Benny terdiam membatu mendengar pertanyaan Amuley.
"Sexynya" , Amuley melirik pula kewajah Benny yang sebentar tadi
kelihatan tidak senang dengan kehadiran wanita itu."Ex wife kau ka tu, Ben? ", Amuley bertanya.
"Ah... Uhmm..", Benny mengangguk acuh tak acuh.
"Ada hal ka dia datang tiba2 hari ni?
Macam mana dia tahu kau tinggal di kundasang? ", Amuley bertanya lagi."Maybe from my parents ". Jawab Benny tidak senang dengan soalan yang diajukan.
TAP!
"Hey Amber, what a surprise?
When did u come? ", sapa Benny
dengan berat kaki melangkah menuju kearah bekas isterinya itu.Tanpa diundang, wanita itu kemudiannya memeluk Benny lalu mengucup bibir jejaka itu dengan sepontan.
"I miss you so much darling! ".
Amber yang tidak melepaskan pelukan itu, mengerling manja pada Benny."Ah! ", Benny yang dikucup secara tiba tiba itu, kesipuan malu.
Tanpa mengundang syak wasangka, Benny mengengam kedua tangan Amber dan meleraikan pelukan itu dari tubuhnya.Malu dibuatnya dihadapan sahabat-sahabatnya yang sedang melihat kelakuan Amber yang tidak sopan.
"Anyways Amber, they all are my friends. Meet Cien, Amuley and Audrey". Benny memperkenalkan Amber kepada sahabat sahabatnya.
YOU ARE READING
Aku Bukanlah Yang Pertama SE 1(COMPLETED)
Romance@Fuukye™: Fuukye@copyright protected ©2019 Vena Georgia, gadis comel dan periang itu mempunyai sejarah penyakit mental dan pernah dimasukan kedalam rumah sakit jiwa akibat tekanan dan hampir2 membunuh diri. Perkara itu terpaksa dirahsiakan oleh ke...