"Oh my God! "
Terduduk si Vena kerana terkejut dengan kehadiran lelaki tampan tu yang tiba2 duduk mencangkung disebelahnya.Tidak berkelip sedikit pun matanya,tau tau saja tangannya sudah mencapai tong itu tanpa berkata apa2 pun. Wajahnya kemudian bertukar kemerah merahan menahan malu.
"I'm Benny Jeff, " Sambil lelaki tampan itu menghulurkan tangan untuk berjabat.
"Eerrr... Ven..Vena Georgia." Vena dengan tangan gementar Vena menundukkan kepalanya menjabat tangan Benny
VROOMMMM~
Kedengaran bunyi kereta pacuan 4 roda milik Cien yang baru sahaja sampai di pengkarangan rumah Vena.
"Omg nasib baik Cein datang! " Jerit Vena dalam hati.
TAP! "
Cein keluar dari kereta dan disambut oleh Amuley dengan kucupan mesra.
"Oh, is my friend here already?
Cein mencari cari kelibat rakannnya."kawan ko siapa?" Soal Amuley.
"Cein! Here. " Tanpa menghiraukan gadis itu yang masih terpaku kaku di hadapan unggun api, Benny meninggalkannya lalu berjalan menuju ke arah Cein.
"Helo my man! Wassup? Amacam di sini? Ok ka? " Sambil mereka berdua berfist bump dan berjabat tangan.
"Baru 2 hari sa sini, tapi so far so good la," Jawab Benny sambil tangannya diletakan dibahu Cein.
"Nanti terbiasa la kau nanti.
Brapa lama projek ko sini? ""Paling cepat 1 tahun la. kalau lah kontraktor yang lain teda delay2 dorang punya kerja" Ketawa kecil si Benny.
"Aiiii biasalah ba tu, Manila sama Sabah dekat saja maa. Ya kan? "
Benny mengangguk kepala.
"Oh ini sa perkenalkan Amuley Shin
gf saya, soon to be my wife." Kata Cein sambil menyiku lengan Benny.
Benny tertawa kecil dan mengangguk kepala kepada Amuley."Yang duduk di kerusi tu, Audrey Burn. Ahhh, itu sudah berpunya." Kata Cein berseloroh.
"Yang sebelah sana tu.. " Belum habis Cein kasi tau, Benny menyampuk.
"Vena Georgia. Cute. Daring. I like her. " Kata Benny tanpa berselindung.
"Wow wow wow! That's too fast my friend ! Haahahah! " Cein ketawa lagi.
"For real Cien. First time sa nampak dia, time dia jogging lalu rumah sa.Terpikat sudah sa sama dia." Ulang Benny lagi sambil matanya melirik ke arah Vena yang sudah pun meninggalkan unggun api itu dan duduk bersama dengan Audrey.
"Oh ya kah? Mau sa kasi tau ka? " Desak Cein yang ingin membantu.
"Nda payahla, dia sudah confess tadi time di unggun api. But i don't know lah kalau itu cuma joke dia," ujar Benny tersenyum tawar.
YOU ARE READING
Aku Bukanlah Yang Pertama SE 1(COMPLETED)
Romance@Fuukye™: Fuukye@copyright protected ©2019 Vena Georgia, gadis comel dan periang itu mempunyai sejarah penyakit mental dan pernah dimasukan kedalam rumah sakit jiwa akibat tekanan dan hampir2 membunuh diri. Perkara itu terpaksa dirahsiakan oleh ke...