20. Rozpadnutí

347 12 9
                                    

Střet dvou skupin byl již nevyhnutelný...

Aragorn s Estel volali na ostatní, že se musí rozdělit do dvojic a domluvit se na signálu, ale už byli pryč.

Podívali se na sebe a kývli. Každý se vydal hledat ostatní jiným směrem.

Mezitím právě Boromir litoval svého činu.

Prsten ho ovládl a on se ho snažil sebrat Frodovi. Volal s úzkostí v hlase, že ho to moc mrzí a že se to nebude opakovat. Sliboval, že Prsten nad ním už nemá moc a že se o to znovu nepokusí.

Marně. Frodo už byl daleko a neslyšel ho volat a křičet.

Sám nevěděl, kam běží.

Doběhl ke staré stavbě. Mnoho o ní slyšel. Teď však ale ani nevěděl kde je. Díky Prstenu na prstě viděl vše jinak. A hlavně Oko.

Z hrůzy spadl. Brzy se vzpamatoval a Prsten sundal.

Chvíli na to k němu přiběhl Aragorn.

Byl rád, že našel aspoň Froda.

Oba dva se ale krátce pohádali.

Na konci hádky Aragorn slíbil, že si Prsten nevezme a bude ho chránit životem i smrtí.

Když v tu došlo ke střetu.

Za zatáčkou bylo slyšet dusání těžkých skřetích nohou.

,,Běž, Frodo, běž! Já je zdržím!" pobídl Aragorn Froda a tasil meč.

Frodo poslechl běžel dolů k řece.

Aragorn začal bojovat proti skřetům. Po chvíli se k němu přidali Gimli, Legolas a kousek dál Estel.

Frodo běžel seč mu síly stačily. Mířil dolů k lodím.

Jako naschvál se několik skřetů vydalo i jeho směrem, i když ho předtím neviděli.

Schoval se mezi vystouplými kořeny u stromu, protože jinak by ho dohnali.

Všimli si ho ze svého úkrytu Smíšek a Pipin.

Volali šeptem a mávali ať jde k nim.

Pouze zavrtěl hlavou.

,,Co se děje?" zeptal se zmatený Pipin.

,,Odchází," pochopil Smíšek.

Pro oba to byl šok.

Vždyť to znamenalo, že se Společenstvo rozpadne!

Všichni se vydali s Frodem, aby ho chránili a pomáhali mu.

Oba dva pomysleli ve stejnou chvíli na stejnou věc.

Podívali se na sebe, kývli a vyběhli z úkrytu ve snaze odvést pozornost.

Povedlo se to. Neboť skřetům bylo od jejich pána řečeno, že mají donést půlčíky a ostatní zabít.

Buďto se za nimi hnali za představou, že je konečně našli nebo že je dovedou k ostatním, které bodou moct zabít.

Hned jak skřeti zmizeli, Frodo se opět zvedl a vyrazil.

Mezitím co Frodo běžel dál, dostali se skřeti příliš blízko k hobitům.

Na pomoc jim přiběhl Boromir.
Statečně tasil meč a bojoval proti značné přesile. Nejspíš se snažil odčinit svůj skutek, který udělal před chvílí.

I přes svoji statečnost však neměl šanci zvítězit proti tak značné přesile.

Hlavní uruk-hai do něj střelil šíp. Bojoval dál.

Naděje - Společenstvo prstenu 1. díl ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat