9. Vstup do Morie

533 18 6
                                    

Již byla nebezpečně blízko. Naposledy na ně zakřičela, ať ji nechají a ať pokračují v cestě. Poté zmyzela v tlamě příšery....
Již podruhé se Společenstvo dívalo užasle na místo, kde před pouhou chvílí byla. Nemohli tomu uvěřit. Chobotnice se začala potápět. Tu příšerně zařvala. Z tlamy jí svítilo jakýsi světlo a poté z ní vyletěla Estel. Dopadla přímo do vody. Hned vylezla na břeh a otočila se zpátky směrem k vodě. Na sobě měla najednou bílé šaty a ozdobu ve vlasech. Napřáhla proti příšeře ruce. Nejdříve začaly slabě svítit. Pak z nich vyletěla bílá koule přímo do hlavy chobotnice.
Po tomto měla Estel zase své obvyklé oblečení: legíny, sukni po kolena a halenku. Vše v zelené barvě. ,,Honem dovnitř!" křikla a ukázala k Morii. Všichni hned vběhli dovnitř. Mezitím se chobotnice stihla vzpamatovat a zavalila za Společenstvem vchod. Nebylo cesty zpět.
Gandalf rozsvítil svou hůl a řekl: ,,Teď už nemáme na vybranou. Musíme do dlouhé, temné Morie. Buďte ve střehu. V hlubinách světa jsou starší a ohavnější věci než skřeti. Držte se u mě. Na druhou stranu jsou čtyři dny cesty. Doufejme, že si nás nikdo nevšimne." Vydali se na cestu.

Po nějaké chvíli se rozhodli odpočinout si. Zastavili se v jakési místnosti. Trochu pojedli a začali se chystat na spaní. Oheň nerozdělali na radu Estel. Místo toho slabě svítila Gandalfova hůl. Jelikož neměli oheň a měli jen slabé přikrývky, utvořili dvojice. V nich si lehli k sobě zády a šli spát. Jen Legolas a Estel ne. Ti dva měli hlídku.
Všichni už spali. Kromě Estel, která stále hlídala. Legolas usnul během hlídky a Estel ho přikryla. Teď hlídala jen ona. Seděla u dveří a byla nad čímsi zhrbená. Vlasy měla vyjímečně rozpuštěné. Jindy je měla různě zapletené. Vždy jí však nebyly vidět uši. Tu si začala pobrukovat nějakou píseň. Nakonec jí z úst vyšly první tóny. Zpívala krásně a tiše.

      
Lay down
your sweet and weary head.
Night is falling.
You have come to journey's end.
Sleep now.
Dream of the ones who came before.
They are calling
from across a distant shore.

Why do you weep?
What are these tears your face?
Soon you will see
all of your fears will pass away.
Safe in my arms
you're only sleeping.

What can you see
on the horizon?
Why do the white gulls call?
Across the sea
a pale moon rises.
The ships have come
to carry you home.

And all will turn
to silver glass.
A light on the water,
all souls pass.

Hope fades
into the world of night.
Through shadows falling
out of memory and time.
Don't say
we have come now to the end.
White shores are calling.
You and I will meet again.
And you'll be here in my arms
just sleeping.

What can you see
on the horizon?
Why do the white gulls call?
Across the sea
a pale moon rises.
The ships have come to carry you home.

And all will turn
to silver glass.
A light on the water
grey ships pass
into the West.

Sotva dozpívala ozval se potlesk. Estel se hned otočila. Všichni tleskali. Estel se jen usmála. ,,Máš moc pěkný hlas," pochválil ji Legolas. ,, Díky," odpověděla Estel. Tu upoutal pozornost ostatních blok v jejích rukách. ,,Co v něm je?" otázel se Pipin. ,,V tomto?" usmála se Estel, ,,jen různé náčrtky. Nic víc." ,, Můžu se podívat?" zeptal se Legolas. Estel mu podala blok. Legolas hvízl překvapením. ,,Jen náčrtky?" otázal se. Estel jen přikývla. ,,Prosímtě, co já bych za to dal, kdybych uměl aspoň že čtvrtiny takhle malovat?"
Všichni kromě Estel k němu přešli a dívali se mu přes rameno. Obrázků bylo spoustu.

 Obrázků bylo spoustu

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Naděje - Společenstvo prstenu 1. díl ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat