12. Vstup do Lothlorienu

424 15 12
                                    

Již vešli do Zlatého lesa.

Boromir nejdřív trochu protestoval, ale nakonec šel dál.

Gimli se rozhlížel, jako by ho mohl někdo napadnout. Poté se otočil k půlčíkům a řekl: ,,Držte se pohromadě. V tomto lese prý žije elfská čarodějka. Kouzelnice se strašnou mocí. Kdo se na ni podívá, propadne kouzlu a navždy zmizí. Ale je tu trpaslík, kterého nepolapí tak snadno. Má oči jako jestřáb a uši jako rys."

Po tomto proslovu byl nucen přestat mluvit. Neboť se ocitli v obklíčení elfy, kteří na ně mířili luky.

,,A dýchá tak nahlas, že bychom ho mohli zastřelit po tmě," doplnil Gilmiho jakýsi hlas.

Vzápětí spatřili i jeho majitele.

Byl to Haldir.

Estel se rozšířily oči. Znala ho.

Vrhla se vpřed a obejmula ho.

Poté začali ti dva spolu mluvit elfsky.

Estel nejspíš něco vysvětlovala.

Tu se ozval Gimli. ,, Aragorne, není tu bezpečno. Musíme zpět," řekl.

,,Vstoupili jste do říše paní lesa. Nelze jít zpět. Pojďte. Čeká vás," ozval se znovu světlovlasý elf.

Vydali se za ním.

Cestou však Haldir poznal, že Frodo nese zlo a nechtěl je pustit dál.

Aragorn ho začal prosit v elfštině. Nepomáhalo to ale.

Potom se k Aragornovi přidala i Estel. Začala se s ním hádat.

,,Tak dobrá. Zůstaneme teda tady. Ale aspoň nám dones jídlo a deky, protože jsme opravdu unavení. A jestli bych mohla prosit, ještě misku s vroucí vodou a athelas," odsekla již v řeči, které rozuměli všichni.

Ostatní se na ni jen udiveně koukli. Tento tón u ní ještě neslyšeli.

,,A hlavně, co chceš? Kolikrát jsem tu byla já, pronásledovali mě skřeti a nic se nestalo. Stejně tak se nestane nic, když tu chvíli budeme," pokračovala.

Haldir si jen povzdechl a svolil, že mohou pokračovat.

Stoupali po schodech kolem stromu. Neboť v Lohtlorienu byly domy pouze na stromech - malornech.

Stanuli na menší plošině.

Nad nimi na schodech se objevili pan a paní Lothlorienu.

Byli oděni v bílých šatech.

Pomalu k nim sestoupili.

,,Je jich tu pouze devět, ale z Roklinky jich vyšlo deset. Povězte mi, kde je Gandalf? Velmi s ním toužím promluvit," ujal se slova jako první Celeborn.

,,Padl do stínu," odpověděla Galadriel. ,,Osud výpravy stojí na ostří nože. Jen maličko zbloudíte a ztroskotá ke zhoubě všech," pokračovala. Na každého upřela zrak. Nehnutě vydrželi pouze Aragorn, Legolas a Estel.

,,Přesto zůstává naděje, dokud je družina věrná. Už se netrapte. Jděte si odpočinout, neboť jste zemdlení žalem a námahou," vyslovila to, v co doufali asi nejvíc. Naposledy upřela svůj pohled na Froda. Už když vstoupili do lesa se s ním telepaticky spojila.

Elfové jim přidělili místo mezi kořeny stromu a postavili jim tam něco jako stan.

Dali jim nové oblečení a staré zabavili, aby je mohli umýt.

Slyšeli zpívat mnoho hlasů.

,, Žalozpěvy pro Gandalfa," objasnil ostatním Legolas.

,,Co o něm zpívají?" zeptal se ho Sam.

Naděje - Společenstvo prstenu 1. díl ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat