• ha minkyung •
Aku duduk di atas bangku. Haa kenapa atas bangku tapi bukannya kerusi. Sebab aku berada di padang.
Kenapa di padang tapi bukan di kelas? Sebab nak usha park jihoon main bola sepak.
"FIGHTING SUNBAE!"
haa semangatkan aku? Harap aku layak masuk kumpulan sorak sekolah tapi diorang dah bakar borang aku.
"kau buat apa dekat sini?pergilah balik rumah"
Eh nak marah pulak park jihoon ni. Tak apalah marahlah janji kau tak berhenti nak cakap dengan aku ewah.
"saya nak bersorak untuk sunbae. Saya kan peminat sunbae" kata aku.
"eh baliklah woi. Kau ni tak penat ke?"
Aku menggeleng laju. Gila ke nak penat dengan park jihoon. Tak pernah aku penat sukakan dia.
"sorrylah sunbae. Saya takkan balik selagi sunbae tak balik. Appa suruh balik dengan sunbae"
Dia mengeluh.
"ei kan dah berpeluh tu" aku berdiri dan lap peluhnya menggunakan sapu tangan aku.
Dia berdiri tegak dan terdiam. Ewah terpegunlah tu tengok kecantikan aku.
"kenapa diam? Takut saya buat apa-apa pada sunbae?" soal aku lalu tersengih.
"eh kau ni kan" dia tolak tubuh aku.
Bukan main kuat lagi dia tolak sampai aku terdorong ke belakang. Aku hampir terjatuh tapi kenapa tak jatuh ewah drama betul.
"sunbae" kata aku lalu menekup mulut aku.
Terkejut sebab adegan dalam drama korea terjadi pada aku sekarang. Dia peluk pinggang aku dan sambut aku daripada jatuh.
"hebatlah sunbae ni. Patutlah saya sukakan sunbae"
Aku memegang kedua lengannya.
"dah berdiri elok-elok" kata jihoon.
(๑ ิټ ิ) aku tahu dia nervous masa sambut aku tadi. Aku kembali berdiri tegak.
"lama lagi ke latihan sunbae?" soal aku.
Jihoon menggelengkan kepalanya laju.
"sebenarnya dah habis. Aku nak kemas barang kejap lepastu kita balik"
Ewah kita weh dia bahasa aku dan dia sebagai kita. Perghh gilalah meracau aku malam ni sebab termimpi-mimpikan benda tu.
"baiklah sunbae"
Skip
• park jihoon •
Aku terbaring di atas katil sambil teringatkan kejadian tadi. Tak sangka aku boleh sambut dia tadi.
Sepatutnya aku biarkan je dia. Tak adalah aku rasa macam jantung aku nak meletup tadi.
"aku rasa lain macam tadi. Takkanlah aku dah sukakan budak tu" gumam aku perlahan.
Pintu bilik aku diketuk dan ianya appa. Eh tak pernah-pernah jenguk anak teruna dia seorang ni.
"macam mana kamu dengan minkyung hari ni?" soal appa.
"okay je. Tak ada pun gaduh-gaduh" kata aku.
Appa mengangguk dan tersenyum. Sukalah tu aku rapat dengan minkyung.
"baguslah. Appa nak kamu rapat dengan dia dan jangan sesekali lukakan hati dia"
"yelah appa. Dahlah jihoon nak tidur ni" kata aku.
Appa mengangguk dan berjalan keluar dari bilik aku. Lampu bilik aku ditutup dan dia berambus dari kawasan bilik aku.
Sampai hati tutup lampu. Aku bukannya nak tidur lagi. Uwaaaa. Baru nak layan cristiano ronaldo.
Tapi kan aku rasa macam aku dah sukakan budak minkyung tu. Bila dia senyum je hati aku terus berdegup laju.
Haa lagi satu masa dia lap peluh aku tadi. Pergh nak meletup jantung aku. Rasanya aku tak pernah kena penyakit ni.
Penyakit cinta ke ni?ah esok kena tanya junkyu. Tak kesahlah kena bahan dengan dia ke apa.
Aku perlu tahu kenapa aku alami simptom sebegini.
tbc.
YOU ARE READING
[끝] with you ; park jihoon
Fanfictionha minkyung my one and only annoying girl❤❤ work by: @whyykoala