s e v e n

821 108 5
                                    

• park jihoon •

Akhirnya tournament hari ni tamat dan dengan bangganya minkyung bersorak untuk aku. Siap sebut nama aku kuat-kuat.

DIA TAK MALU KE?

"mana minkyung?" soal aku kepada ahli sorak yang lain.

"dia pergi tandas tadi" kata doyeon.

Aku terus berjalan ke arah tandas. Kebetulan aku nak basuh muka aku. Melekit berpeluh main bola tadi.

"nak nombor kau boleh tak?dah lama kita lost contact" satu suara menyapa telinga aku.

"tak boleh"

ITU SUARA MINKYUNG.

"kau ni dah kenapa?aku suruh bagi tu bagi jelah!"

Aku pandang wajah lelaki yang berani menengking minkyung tadi. Aku berjalan mendekati mereka berdua dan berdiri di sisi minkyung.

"siapa ni?" soal aku.

"sunbae,dia ni kawan lama minkyung" aku melekapkan jari telunjuk pada bibir minkyung.

"shuhh,kenapa chagi asyik gunakan panggilan sunbae?biarlah dia tahu apa hubungan kita berdua ni"

Aku pandang lelaki di hadapan aku. Aku tersenyum sinis padanya.

"i'm so sorry, man. But she's my girl. Apa kau tengok lagi?pergilah"

"kau tunggu minkyung. Aku akan dapatkan kau" lelaki itu menjeling aku dan terus beredar.

Ceh berlagak. Ingat aku hadap ke?bukannya hensem macam aku ni pun. Muka mintak kaki je tu.

"kau okay tak? Dia tengking kau tadi"

Minkyung menggelengkan kepalanya. Mukanya pucat.

"weh,muka kau pucat ni"

"tak apa sunbae. Saya cuma nak rehat je" minkyung pegang erat tangan aku dan kami berdua berjalan ke arah bas.

Terpaksalah aku teman minkyung dalam bas. Nanti kalau ada apa-apa yang jadi aku jugak yang susah.

"kau tidur je. Nanti dah sampai sekolah aku kejutkan kau"

Minkyung melelapkan matanya dan menyandarkan kepalanya pada bahu aku. Tapi masalahnya siapa lelaki tu?

Apa hubungan minkyung dengan lelaki tu?kenapa wajah dia pucat bila nampak lelaki tu?pergh banyak soalan aku nak tanya minkyung nanti.

Skip

ha minkyung

Aku terbaring sambil teringatkan apa yang terjadi tadi. Macam mana aku boleh terjumpa dia lagi.

"ha termenung apa tu" ei menyemak je yoonbin ni.

"tadi aku terjumpa geonhak"

"maksud kau leedo? Macam mana kau boleh terjumpa dia weh?"

Yoonbin mula gelabah. Pahal dia lagi gelabah dari aku ni. Relaks lah woi.

"tadi aku terjumpa dia dekat football match. Nasib baik jihoon tolong aku"

"untunglah ada hero" yoonbin menjeling aku.

Tangan aku terus menampar kuat bahunya. Suka buat aku malu. Habis hidung aku kembang kempis sebab malu woi.

"kau hati-hati dengan leedo tu. Dia boleh buat apa-apa je pada kau. Macam dulu"

Aku mengangguk. Aku takkan biarkan dia buat semua tu pada aku. Aku kuat.

"eh ada call masuklah. Bye" yoonbin terus keluar dari bilik aku untuk mendapatkan telefonnya.

Yoonbin ni memang tak boleh lepaskan telefon dia tu. Itu macam hidup dialah kononnya.

ha yoonbin

"haa ada apa kau call ni?"

kau kenal tak lelaki yang jumpa minkyung tadi. Aduh macam mana aku nak describe eh? ❞

Jihoon mengeluh.

"eh lek-lek aku kenal. Nama dia leedo"

❝ apa hubungan dia dengan minkyung? ❞

Eh jihoon ni pahal risaukan adik aku. Eh lupa adik aku suka dia. Tapi takkanlah jihoon dah sukakan dia kot.

"dia cuba nak culik minkyung. Jadi minkyung trauma sampai sekarang"

❝ patutlah muka dia pucat tadi ❞

Aku pula mengeluh. Aku kena cari seseorang yang boleh jaga minkyung.

"kau boleh tolong jaga minkyung dekat sekolah?dia trauma tu" kata aku.

❝ boleh. By the way terima kasihlah tolong aku dapatkan info-info ni ❞

Jihoon terus menutup panggilan telefon. Pergh kemain dia ni. Tunggulah aku cakap sama-sama dulu.

tbc.

[끝] with you ; park jihoonWhere stories live. Discover now