s i x

804 109 7
                                    

• ha minkyung •

Fuh penat sia melompat sana sini sebab nak berlatih. Ewah pecah peluh aku. Kalau macam tu makin kuruslah aku lepas ni.

"weh weh yoojung terseliuh woi!" kecoh satu bilik latihan.

Aku terus berlari ke arah yoojung. Dialah center untuk team ni.

"pergh ni lama nak sembuh dik oi. Terpaksalah yoojung berehat dan kita kena cari pengganti" doyeon mula bersuara.

Aku terus mengangkat tangan tinggi. Tak ada siapa suruh tapi ya aku memang suka buat benda yang tak disuruh.

"unnie!unnie! Biar saya yang gantikan yoojung" kata aku dengan beraninya.

"kamu boleh ke?" soal doyeon.

Dia nampak ragu-ragu dengan kebolehan aku. Eh ini minkyung. Ha minkyung takkan pernah putus asa lah.

"boleh unnie! Saya akan berusaha" kata aku dengan penuh bersemangat.

"haa yelah yelah pergi berlatih. Dua orang tolong unnie bawa yoojung ke klinik"

Aku mula bersorak dalam hati. Akhirnya,aku akan jadi tumpuan jihoon. Bolehlah aku ikut dia pergi football tournament dia tu.

Uye aku akan bersorak yang paling kuat biar semua orang tahu jihoon milik aku.

Nampak macam psycho ahahaha ada aku kesah? Aku cuma nak memenangi hati jihoon je. Dia kan keras aku eh bukan keras tapi crush haa gitu(๑ ิټ ิ).

Skip

park jihoon

"kau ada dengar cerita tak yang minkyung masuk cheerleader team. Hebat gila dia tu"

"kan. Aku tak sangka dia cantik dan berbakat pulak tu"

Aku tahan telinga aku daripada terkejut dengan berita yang aku dengar ni. Minkyung betul-betul masuk kumpulan sorak?

"sunbae!" haa tengok tu dia dah muncul.

Dia berlari ke arah aku dan tersenyum. Dia kelihatan berpeluh dan penat.

"kenapa masuk kumpulan sorak?" soal aku.

"sebab nak bagi semangat pada sunbae"

"kau nampak penat ni woi"

Dia terus tersengih.

"sunbae risaukan saya?" pergh budak ni minta penyepak. Tahu je yang risaukan dia.

Woi dia ni anak orang woi. Takkanlah aku tak risaukan dia.

"yelah. Kau tu anak uncle. Nanti pengsan aku juga yang susah" kata aku.

"dahlah sunbae. Tak payah nak sorok sangat yang sunbae tu sukakan saya"

Dia terus mendekati aku dan membisikkan sesuatu pada telinga aku.

" penat saya tunggu sunbae confess pada saya"

Dia kembali pada kedudukan asalnya dan tersengih seperti tiada apa-apa yang berlaku.  Terima kasih sebab buat jantung aku berfungsi semula.

"dah jom balik. Penat aku tunggu kau" aku menarik tangan minkyung.

Kami berdua mula berjalan beriringan. Yang aku peliknya minkyung agak behave hari ni. Kalau tak mengada dia pergh minta kena tendang.

"kita balik jalan kaki ke?" minkyung mengelipkan matanya.

"ha yelah. Kau nak naik kereta ke?"

Minkyung menggeleng laju.

"jalan kaki lagi seronok. Sunbae boleh pegang tangan saya sampai rumah nanti"

Aku pandang tangan aku yang memegang tangannya. Eh biarlah aku tak nak lepas tangan kau.

"kau ada nak singgah mana-mana ke?" soal aku.

"ada. Nak singgah hati sunbae selamanya boleh?" minkyung tersengih.

"haa kalau berani singgahlah. Banyak parang dalam hati aku ni"

Aku kembali pandang ke arah hadapan. Tak boleh jadi ni. Setiap kali dia tersengih saja hati aku terus berbunga-bunga.

"gomawo hantar saya sampai rumah. Jalga sunbae"

Seperti biasa minkyung akan cubit pipi aku sebelum dia masuk ke dalam rumah. Tengok tu,suka sangat cubit pipi aku.

Tahulah aku comel tapi tak payahlah layan aku macam budak kecik woi.

tbc.

[끝] with you ; park jihoonWhere stories live. Discover now