• park jihoon •
Kalaulah aku tiba lebih awal mesti semua ini takkan berlaku pada minkyung. Dia mesti takkan lalui kesakitan yang dia lalui sekarang.
Flashback
"aku ada dengar orang menjerit dekat rooftop tadi weh"
"eh takkanlah sekolah ni betul-betul berhantu"
Aku pandang dua orang gadis yang sibuk bercerita di koridor sekolah. Setahu aku tadi minkyung pergi rooftop.
TAKKANLAH DIA YANG MENJERIT?
"dey adik manis,kau baru saja ke dengar jeritan tadi?"
"haah"
Aku terus berlari ke rooftop. Kenapa pula minkyung nak menjerit melainkan ada masalah menimpa dia.
Aku tengok pintu rooftop yang dikunci dari luar. Siapa punya angkara ni?
Sebaik saja aku buka pintu rooftop,aku nampak geonhak cuba untuk melakukan gangguan seksual terhadap minkyung.
"sial" mulut aku terus mengeluarkan perkataan itu.
Aku berlari ke arahnya dan terus menumbuk wajahnya.
"BERANI KAU!"
Apa pun yang aku lakukan. Minkyung sanggup lindungi aku dari dipukul oleh geonhak.
End flashback
Aku pegang tangan minkyung yang dari tadi terbaring. Dia ditahan wad dan nasib baiklah pukulan itu tidak mencederakan tulang belakangnya.
Dia diberi suntikan jadi dia masih terlena sehingga sekarang.
"maafkan aku sebab tak berjaya lindungi kau"
Appa minkyung sudah mengupah polis untuk menangkap manusia bernama geonhak tu. Dia takkan terlepas macam tu je. Dia layak mati dengan perangai macam tu.
Menyusahkan orang je kerja dia tu.
• ha yoonbin •
Aku pandang jihoon dari luar wad minkyung. Aku tak sangka minkyung sanggup pertaruhkan nyawa dia demi jihoon. Ikutkan hati nak je aku halau jihoon tu.
Tapi disebabkan hubungan keluarga semua tu terbatas.
"eh yoonbin,awak buat apa dekat sini?"
Terkejut aku bila wajah yang aku kenal muncul dekat hospital ni.
"ah-aa sayang eh bukan saya teman minkyung"
Dia mula tersenyum malu.
"minkyung sakit ke? Saya tak tahu pun"
"awak nak melawat dia tak?sejuk dekat luar ni"
Ewah acah je sejuk padahal dekat luar ke dalam ke semuanya sama je suhu. Ryujin tersenyum dan melangkah masuk ke dalam wad bersama-sama dengan aku.
"jihoon"
Jihoon berdiri dan tersenyum nipis pada kami berdua. Dia nampak murung sangat.
"sabarlah jihoon. Minkyung tak apa-apa pun" aku memujuknya.
"apa yang dah jadi dekat minkyung?" soal ryujin.
Ah aku lupa dia tak tahu apa-apa lagi.
"dia kena pukul kuat dekat bahagian belakang"
Ryujin menekup mulutnya. Nampaknya dia begitu terkejut dengan berita yang aku beritahu ni.
"yoonbin. Saya pergi dulu. Ada hal dekat wad appa"
Ryujin menepuk bahu aku sekali sebelum dia berlalu pergi. Dia baca mesej yang baru dia terima dan terus minta diri.
Aku pandang jihoon dengan sayu.
"weh jihoon. Jaga minkyung. Aku nak teman ryujin kejap"
Aku terus keluar dari wad ryujin dan ingin menuju ke wad appa ryujin. Nice manalah aku tahu dekat mana wad appa dia.
"adik ni cari awek tadi ke?" seorang nurse mendekati aku.
"haah. Dia pergi wad yang mana satu?" soal aku.
"wad 5E. Pergilah kejar cinta kau tu dik"
Sejak bila entah aku jadi adik nurse ni. Memang taklah aku nak berterima kasih. Ha tak ada adab kan aku ni?tapi aku comel ahahahaha.
Aku terus menuju ke wad 5E dan berjumpa dengan ryujin.
"yo-yoonbin. Awak buat apa dekat sini"
Aku tersenyum dan pandang appa ryujin dari luar wad.
"saya nak teman awak. Appa awak okay?" soal aku.
"nasib baik tak ada apa-apa yang berlaku. Nadi dia lemah tadi dan sekarang nadi dia dah kembali normal"
"syukurlah" kata aku.
Aku pandang appa ryujin yang sedang lena tidur. Jadi bolehlah aku bawa ryujin minum ehehehhee.
"jom pergi minum. Saya belanja"
"dekat mana?" soalnya.
"dekat hati awaklah. Ewah" aku tersengih.
Bila lagi nak bagi pickupline dengan ryujin ni. Bukan selalu.
"ee betul-betullah" ryujin tergelak kecil.
"haa yelah kita pergilah mana-mana cafe yang ada dekat-dekat sini. Tak adalah jauh kalau ada emergency nanti" aku tersenyum.
Ryujin mengangguk laju. Ewah cun ryujin nak keluar minum dengan aku. Pewit ehe.
tbc.
YOU ARE READING
[끝] with you ; park jihoon
Fanfictionha minkyung my one and only annoying girl❤❤ work by: @whyykoala