• park jihoon •
Elok pulak si junkyu ni cuti seminggu. Aku pulak busy dengan latihan sebab dah nak dekat dengan tarikh tournament.
Dan budak minkyung ni langsung tak busy. Sibuk mengacau aku.
"sunbae,nah air" minkyung menghulurkan botol mineral pada aku.
Aku mengambilnya dan meneguk laju. Aku pun tengah dahaga jadi tak eloklah tolak pemberian dia.
"sunbae minum air yang saya bagi. Happynya saya hari ni!" teruja betul minkyung ni.
"engkau ni tak ada benda nak buat ke?pergilah buat benda berfaedah sikit"
Minkyung menggelengkan kepalanya. Sah budak ni kerjanya menganggu aku saja.
"cuba sunbae suggest kan benda yang patut saya buat. Contohnya cintakan sunbae ke" kata minkyung dengan sengihan.
"pergilah masuk kumpulan sorak ke. Bolehlah bersorak untuk aku nanti"
Okay,kenapa aku cakap macam tu?jihoon kau memang sengajakan(๑ ิټ ิ).
"okay! SAYA AKAN BUAT DEMI SUNBAE MUAH" pergh budak ni mereng betul.
"saya pergi isi borang dulu baibai"
Minkyung mencubit pipi aku dan terus berlari ke bangunan sekolah. Ei dia ni kan suka buat aku tersenyum macam orang gila.
Aku tak tahu kenapa aku senyum sebab dia. Adakah ini cinta yehet?
"woi tersengih dari tadi sorang-sorang. Tak nak share ke?"
"hyunsuk,kau tak ada kelas ke?" soal aku.
Dia menjeling aku dan menumbuk bahu aku. Pergh tumbukan comel dia memang padu. Lenguh bahu aku macam ni.
"aku kan senior. Tak mainlah masuk-masuk kelas ni. Bila lagi nak ponteng"
Ponteng achik dia. Tak apalah hidup dia. Aku malas nak bebel dekat dia nanti dapat tumbukan lagi.
"badaweh eh macam teruk je english aku ni. By the way,kenapa macam kerang busuk tadi?" soal hyunsuk.
"kau rasa aku suka dia ke tak?" soal aku pula.
Hyunsuk mengeluh.
"memang aku tahulah kan siapa 'dia' tu. Cuba terangkan pada aku boleh tak?"
Aku pula mengeluh. Susah betul nak kena explain satu-satu dekat dia. Sebab dia member je aku layan baik-baik.
Okay tak tipu je. Aku sayang dia ehek(๑ ิټ ิ).
"macam ni. Budak minkyung tu diaㅡ"
"haa minkyung?!"
Tengok tu. Aku tak habis cerita lagi dia dah potong. Mukadimmah pun tak habis lagi. Teruk betul hyunsuk ni.
"eh kau tunggu aku habis cerita dulu boleh tak?"
Hyunsuk mengangguk lemah apabila nampak aku mengacu tumbukkan aku.
"minkyung tu sukakan aku. Dia sendiri confess hari tu. Aku tak tahulah sama ada aku sukakan dia atau tak"
Aku menarik nafas sebelum menyambungnya lagi.
"tapi sejak akhir-akhir ni aku asyik berdebar dan tersenyum bila jumpa dia. Macam orang gila" kata aku.
"eh kejap. Kau memang gila kan?"
Aku rasa nak tampar je hyunsuk ni. Biar dia duduk dalam icu. Perangai tu tak boleh bawa bincang.
"ini semua simptom orang sakit jantunglah weh" kata hyunsuk selamba.
"kurang ajar. Aku mana ada sakit jantunglah gila" memang nak kena hyunsuk ni.
Dia tersengih dan menunjukkan gaya peace menggunakan jarinya.
"ish bukan sakit jantung, tapi kena penyakit cinta. Tersasul pulak tadi"
Hyunsuk tersengih. Teringat seoyeonlah tu. Tak habis-habis teringat girlfriend dia.
"dah aku nak sambung training ni"
• ha minkyung •
"saya nak masuk cheerleader team boleh tak?" soal aku.
"eh bukan ke kamu tolak pelawaan kami bulan lepas"
Eh doyeon unnie ni ingat je apa yang aku buat.
"alaa unnie,bolehlah. Ini demi masa depan yang cerah untuk minkyung" pujuk aku.
Doyeon membuka lokernya dan hulurkan borang pada aku.
"isi borang ni dan petang ni datang untuk latihan"
Aku terus peluk doyeon unnie. Pipinya aku cium sekilas. Akulah manusia paling happy hari ni.
"gomawo unnie!" aku ambil borak itu dan berjalan riang ke kelas.
"eh nak pergi mana tu?"
Doyeon unnie menjerit memanggil aku. Gilalah boleh tahan kuat suara dia.
"kelas!"
"woi! Latihan dah nak mula ni"
Mulalah perbincangan kami dari jarak yang jauh. Eloklah semua orang dengar.
"tadi cakap waktu petang!" jerit aku. Yelah takut doyeon unnie tak dengar pula nanti.
"unnie typo tadi. Dah jom ikut unnie!"
Aku terus berlari ke arahnya dan kami berdua bersama-sama menuju ke bilik latihan.
Tak sabar aku nak bersorak untuk jihoon nanti. Aku akan rampas position center dan akan jadi tumpuan untuk jihoon.
Kau boleh minkyung! Demi jihoon!
tbc.
YOU ARE READING
[끝] with you ; park jihoon
Fanfictionha minkyung my one and only annoying girl❤❤ work by: @whyykoala