f i f t e e n ( end )

1.1K 109 7
                                    

• no one pov

Minkyung memandang cermin pada meja soleknya. Tak sangka dia boleh terjaga seawal ini. Terujalah tu nak kahwin dengan jihoon.

"harini ke aku kahwin?"
"aku akan bergelar isteri?"
"eh kejap aku bukan anak daralah lepas ni?"
"aku tak ready lagi"

Minkyung berceloteh keseorangan di hadapan meja soleknya. Rambut yang serabai disikat dan dia terus membersihkan dirinya di bilik mandi.

Selesai saja membersihkan diri,dia terus memakai t-shirt dan seluar panjang. Dia turun ke dapur dan mula membakar roti.

Minkyung dan jihoon bercuti dari sekolah hari ni. Perkahwinan mereka akan berlangsung tengahari nanti. Ianya cuma dihadiri oleh ahli keluarga terdekat.

"awalnya kau bangun" yoonbin mengosok matanya.

"entahlah. Terjaga je tadi. Kau nak roti bakar jugak ke?" soal minkyung.

Yoonbin menganggukkan kepalanya. Siapa saja tak lapar di waktu pagi?

Yoonbin kembali ke biliknya dan pergi bersiap. Takkan selebet macam tu nak sarapan dengan minkyung. Memang kena halaulah jawabnya.

"aduh,agaknya jihoon nervous macam aku tak?" minkyung mengunyah roti bakar yang masih panas.

Minkyung mengangkat roti yang selesai di bakar dan diletakkan di atas pinggan. Dia menghidangkan roti itu di atas meja makan dan dia duduk di atas kerusi.

"nak telefon jihoon ke tak eh?tak payahlah nanti jumpa jugak dekat dewan"

Minkyung mengeluh. Tangan dia gatal je nak telefon jihoon tapi dia sabar je.

Jihoon pula di rumah terjaga apabila terdengar alarm yang dikuncinya malam tadi. Sengaja dia kunci jam takut eommanya tak kejut bangun.

"huarghh mengantuknya!" jihoon menguap besar.

Jihoon menggosok matanya dan berlari turun ke dapur. Mana tahu sarapan dah terhidang atas meja. Bolehlah dia terus ngap dan kunyah-kunyah.

"eomma masak apa tu?" soal jihoon.

"nasi goreng je. Ee apa nak jadi dengan kamu ni. Pergi basuh muka. Air liur basi melekat lagi dekat hujung mulut tu"

Pergh eomma jihoon membebel macam tak ada penghujung. Jihoon menggosok lehernya dan tersengih pada eommanya.

"eh tersengih pulak dengan air liur basinya. Pergi basuh muka cepat!"

Jihoon terus berlari ke biliknya dan segera membasuh mukanya. Takut eomma membebel lagilah tu.

"mana anak kita?" appa jihoon muncul dengan wajah yang terurus.

Nampaknya appa jihoon lebih bersedia daripada jihoon. Macam tahu-tahu je eomma jihoon akan membebel jadi dia dah basuh mukanya.

Okay aku merepek lagi. Maaf.

"sini!" jihoon berlari ke meja makan dan duduk di sebelah appanya.

"ha bagus pun bangun awal. Bolehlah lepas ni tolong minkyung sediakan sarapan"

Jihoon mengangguk. Tapi dia sebenarnya nervous nak kahwini minkyung. Besar tanggungjawab dia nak kena tanggung minkyung.

"lepas makan ni bolehlah get ready. Tengahari ni wedding nak mula"

"baiklah appa"

Jihoon cepat-cepat mengunyah nasi goreng. Dia takut nanti appa bising pula kalau dia lambat siap.

Skip

• ha minkyung

Aku duduk di bilik yang disediakan di dewan ni. Lagi beberapa minit dan aku masih lagi gelabah. Ketukan pintu di bilik membuatkan aku lagi gelabah.

"minkyung" jihoon buka pintu bilik dan duduk di sebelah aku.

Tangannya menarik tangan aku. Dia tersengih.

"berpeluh tangan minkyung ni. Nervous ya?" soal jihoon.

Aku mengangguk lemah. Gila kau tak nervous. Wedding ni sekali je seumur hidup. Tapi boleh je dua kali haa tapi aku nak sekali je.

"mestilah nervous. Ha ha ha ha" kau tengok tu gelak aku pun hambar je.

"janganlah gelak macam tu. Makin nervous jihoon"

Dia pun nervous?eh gilalah dia tak nervous. Kau ingat perempuan je boleh nervous?

"eomma nak sangat minkyung pakai flowercrown ni" jihoon letakkan flowercrown itu di atas kepala aku.

Senyuman terukir pada bibirnya. Perasaan gugup aku hilang sedikit demi sedikit. Nampaknya aku kena sentiasa ditemani oleh jihoon kalau tak nak nervous.

"cantiknya minkyung. Eh kita dah kena keluar ni" jihoon berdiri.

Tangannya dihulurkan dan aku menyambutnya. Tangan aku menyentuh lembut tangan jihoon. Aku berdiri di sisinya dan lengan aku dililitkan pada lengannya.

"ready?" aku mengangguk.

"ᴅɪᴘᴇʀsɪʟᴀᴋᴀɴ ᴘᴇɴɢᴀɴᴛɪɴ ᴋɪᴛᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴍᴜɴᴄᴜʟ ᴅɪ ᴀᴛᴀs ᴘᴇɴᴛᴀs"

Aku memegang kuat lengan jihoon. Makin nervous bila nak kena muncul di hadapan semua orang.

Kami berdua berdiri di atas pentas. Semua mata memandang ke arah kami. Pergh nervous dia lain macam. Kami berdua berhadapan antara satu sama lain.

"ᴘᴀʀᴋ ᴊɪʜᴏᴏɴ,ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴀᴡᴀᴋ ᴍᴇɴᴄɪɴᴛᴀɪ ʜᴀ ᴍɪɴᴋʏᴜɴɢ ᴅᴇɴɢᴀɴ sᴇᴘᴇɴᴜʜ ʜᴀᴛɪ?"

"ya" jihoon pandang aku dan tersenyum lebar.

"ʜᴀ ᴍɪɴᴋʏᴜɴɢ, ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴀᴡᴀᴋ ᴍᴇɴᴄɪɴᴛᴀɪ ᴘᴀʀᴋ ᴊɪʜᴏᴏɴ ᴅᴇɴɢᴀɴ sᴇᴘᴇɴᴜʜ ʜᴀᴛɪ?"

"ya"

Kini aku pula tersenyum pada jihoon. Dia kelihatan gembira begitu juga dengan aku.

"ʙᴀɪᴋʟᴀʜ. ᴘᴇɴɢᴀɴᴛɪɴ ʙᴏʟᴇʜ ʙᴇʀᴄɪᴜᴍ
sᴇᴋᴀʀᴀɴɢ"

Ya ampun. Aku gemuruh gila bila part kiss ni. Aku dengan jihoon dah tak pernah kiss. Skinship macam tu jelah.

Jihoon mendekati aku dan menarik aku. Matanya memandang ke dalam mata aku.

"trust me" aku mengangguk.

Bibir jihoon kini menindih bibir aku. First kiss aku dah dimiliki oleh jihoon. Kami berdua kembali ke posisi asal dan tepukan yang gemuruh diberikan.

Ewah aku lagi gemuruh.

"gomawo sebab sentiasa ada dengan jihoon"

"gomawo sebab terima minkyung seadanya"

Aku cubit pipi jihoon seperti biasa. Dah jadi hobi kan? Tak sangka inilah pengakhiran kisah kami.

Daripada crush kepada pasangan suami isteri. Aku masih tak boleh percaya yang aku dah jadi isteri kepada park jihoon. Terima kasih sebab sudi melayan kerenah aku yang annoying ni.

The end✨

[끝] with you ; park jihoonWhere stories live. Discover now