e i g h t

804 112 4
                                    

park jihoon

Aku pandang minkyung yang termenung di kantin. Dia ni dah kenapa asyik diam je dua tiga hari ni.

Takut pulak aku(๑ ิټ ิ) .

"dari tadi termenung,teringat siapa?" soal aku lalu duduk di hadapannya.

"tak ada ingat siapa-siapa pun"

Dia dah tak macam minkyung yang aku kenal. Hm dia dah penat ke flirt dengan aku?

Aku tarik tangan minkyung dan letakkan sebiji epal atas tapak tangannya.

"makan ni. Aku tahu kau tak makan dari pagi tadi"

"mana adalah. Minkyung ada makanㅡem okay itu semalam"

Aku menjelingnya dan mengeluh. Apa nak jadi dengan dia ni. Makan pun tak lagi untuk hari ni.

"dah makan cepat. Kau boleh tak jangan sakitkan diri tu"

"yelah yelah. Ish asyik-asyik nak membebel"

Minkyung merungut. Dalam tak sedar aku tersenyum.

"sunbae senyum?sebab saya ke?" soal minkyung.

"kalau sebab kau pun, kenapa?"

Dia terus tersengih. Aku rasa minkyung yang dulu dah kembali.

"saya rasa sunbae dah jatuh cinta pada sayalah. Kan?mesti sunbae termimpi-mimpikan saya"

Mulalah nak merapu budak ni.

"tapi kan sunbae,betul ke apa yang sunbae cakap haritu?"

"yang mana?" haa apa benda aku dah janji dengan minkyung.

"sunbae kan ada cakap tentang hubungan kita. Jadi,sunbae betul-betul sukakan saya?"

Aku mengeluh. Dia ni memang tak pandai nak bersabar kan? Buat penat je aku simpan perasaan ni sebab tak nak bagitahu dia.

"haa ye aku suka kau. Dah tu kau nak aku buat apa?"

Minkyung terus menarik lengan aku dan tersengih.

"BERCINTA DENGAN SAYA SUNBAE. ITU APA YANG SAYA NAK SUNBAE BUAT"

excited gila budak ni. Tak pasal-pasal semua orang dekat kantin ni dengan confession dia. Tapi kami berdua memang dah jadi buah mulut satu sekolah.

"minkyung,ada orang nak jumpa kau" ryujin datang selamatkan aku.

"kalau macam tu saya pergi dulu sunbae. Muah"

Minkyung sempat melayangkan ciumannya ke arah aku. Dalam diam aku menangkapnya. Ewah dah pandai ya kau main cinta-cinta ni jihoon.

ha minkyung

Aku naik ke rooftop seperti apa yang diarahkan oleh ryujin tadi. Bila ditanya siapa yang nak jumpa aku,dia cakap dia tak kenal manusia tu.

"akhirnya kau datang jugak minkyung"

SUARA TU BUAT AKU TERKEJUT WOI. Lain kali bagilah salam. Tak ada adab ke?

"kau buat apa dekat sini?kau bukannya sekolah dekat sini pun"

Aku pandang geonhak sekilas. Tak sanggup aku pandang wajahnya lama-lama. Nanti memori pedih tu akan berulang kembali.

"kau tak rindu aku ke?" geonhak mendekati aku dan usap dagu aku.

Tangannya aku tepis kuat. Aku cuba untuk tinggalkan dia di situ tapi pintu rooftop dikunci dari luar. Pergh dia ada pembantu rupanya.

"kau nak apa ha?"

"dah terang-terang aku nakkan kau. Kau lupa ke?aku belum puas seksa kau tapi polis tu semua berjaya jumpa kau"

Aku menjeling geonhak. Berani dia nak seksa aku sekali lagi.

"aku bukannya binatang lah sial!" aku menjerit kuat.

Mana tahu ada orang dengar. Tup tup boleh selamatkan aku ni ha. Dari tadi aku kawal rasa gugup aku.

"sayang, janganlah jerit-jerit. Nanti aku pukul kau" geonhak tarik kolar baju aku dan tersengih.

"apa rasanya kalau aku kiss kau. Mesti boyfriend kau tu marah kan?"

Aku cuba menolak geonhak tapi dia lebih kuat dari yang aku sangkakan. Bodoh betul kenapa aku tak masuk seni mempertahankan diri dulu.

"janganlah geonhak" aku merayu padanya.

Dia tidak berganjak dari posisinya. Dia mendekati aku dan memejamkan matanya. Hembusan nafas aku semakin kuat. Nadi aku tak teratur.

Jihoon,tolong aku.

Aku memejamkan mata aku. Aku tak mampu nak melawan geonhak.

"BERANI KAU!" bunyi tumbukan padu didengari oleh aku.

Mata dibuka dan aku kini dalam pelukan jihoon. Pelukannya hangat dan mampu menenangkan aku.

"kau okay?" aku tidak menggeleng mahupun mengangguk.

Geonhak bertindak mengambil kayu meja yang terbiar dan cuba untuk memukul jihoon. Jihoon terlalu leka dan risaukan aku.

Aku terus menarik jihoon. Badan aku dijadikan pelindung untuknya. Biarlah aku buktikan yang aku terlalu sayangkan jihoon.

"ARGH" aku menjerit.

Belakang aku diketuk kuat menggunakan kayu itu. Aku tersenyum pada jihoon sedangkan tangannya menggeletar.

Jari jemarinya mengusap wajah aku. Air mata aku yang mengalir dilapnya.

"MINKYUNG!MINKYUNG!"

Aku nak sahut panggilan jihoon tapi suara aku tak terkeluar. Maaf jihoon.

"BODOH! AKU AKAN PASTIKAN PENJARA TEMPAT KAU"

Aku peluk tubuh jihoon sebelum aku pengsan. Geonhak pukul aku terlalu kuat sehinggakan belakang badan aku tercedera.

tbc.

[끝] with you ; park jihoonWhere stories live. Discover now