• ha minkyung •
Hari ni merupakan hari terakhir aku bergelar anak dara ewah. Esok dah jadi isteri orang. Pergh takut woi.
"woi! Termenung lagi" doyoung menyedarkan aku dari lamunan.
Ewah.
"mana ada" aku menjulingkan mata.
"yelah tu. Dari tadi aku bercerita satu pun kau tak dengar kan?" aku pandang doyoung dan tersengih.
Aku mengangguk perlahan. Dia ni tahu je kan.
"aku tahulah kau seronok bercinta dengan jihoon tu tapi janganlah berangan je" doyoung memerli aku.
"eleh kau. Tahulah kau cemburu kan?pergilah usaha cari girlfriend" aku menepuk bahu doyoung.
Doyoung menjelirkan lidah pada aku. Ewah berani ya kamu. Pukul nanti baru tahu.
"ah aku nak belajar dulu"
"pergh mengacah sia kau ni. Minta kaki ni" aku angkat-angkat kaki.
Doyoung tergelak kecil. Bukannya dia tak biasa dengan perangai aku macam ni. Perangai dia pun boleh tahan juga. Minta kaki.
"aku bosanlah weh"
"sama duh. Kenapa kita sekolah?kalau tak sekolah dah lama aku kahwin" kata doyoung.
What? Dia pun nak kahwin. Gatal sia ish pukul kang.
"kau ni boleh tahan gatal ya. Aku perhati je perangai kau ni"
Kali ni doyoung tergelak besar. Tangan dia sedap memukul bahu aku. Pft dia ni memang nak makan kaki.
"pergh. Actually aku ada hadiah sebab kau berjaga ngorat jihoon"
Doyoung keluarkan bekal yang dimasak oleh eomma dia. Em i guess so.
"apa ni woi?" aku tarik bekal tu.
"nasi dengan daging sweet sour"
Aku terus tersengih. Gilalah ini favourite aku duh. Lagi-lagi bila eomma doyoung yang masakkan. Pergh sedap sehingga menjilat jari.
"weh aku makan dulu!" aku terus menyuap suapan yang pertama ke dalam mulut aku.
Pergh tak sangka masih sedap macam yang aku rasa dulu. Bukan selalu eomma doyoung nak masak. Dia sibuk dengan bussiness.
"gomawo woi. Sedap gila" aku sambung mengunyah.
Skip
• park jihoon •
Aku tidak menyangka ewah hari ni hari terakhir aku sebagai remaja. Eh bukan remaja tapi bujang. Esok dah kahwin.
Pergh gilalah. Aku tak boleh bayangkan hari esok.
"woi!" noa menepuk meja aku.
"apa?buku nota kau dalam loker aku" noa menggeleng.
"habistu kau nak apa?" soal aku.
Dia ni bukan main lagi pelik dua tiga hari ni. Sibuk nak rapat dengan aku. Mana junkyu?eh lupa junkyu cuti. Lama woi pergi bercuti.
"nak kau" aku terus menjeling noa.
"eh kau ingat aku gay macam kau dengan junkyu ke?euww pleaselah"
Noa pula menjeling. Apa? Aku ada salah cakap ke?
"aku cakap nak cow. Lembu. Mana daging lembu yang kau janji nak belanja aku tu"
Aku tersengih. Mati-mati aku dengar kau tadi. Rupanya cow si lembu.
"lain kalilah. Bukan sekarang ngok. Kita dalam sekolah ni"
Noa mengangguk. Tahulah kau lapar tapi tak payahlah nak daging lembu sekarang woi. Makanan kantin pun kau tak makan lagi.
"aduh kau ni. Buat mood aku melayang je"
Aku menjeling ke arah noa. Dia ni dah kenapa?
"eh. Kau tu yang kacau aku. Sepatutnya mood aku yang spoil. Shuh shuh pergi main jauh-jauh" aku tolak noa tapi dia masih tak berganjak.
"weh junkyu! Kutip noa ni"
Mata junkyu terbeliak. Dia terus berlari ke arah kami dan tersenyum pada noa.
"weh noa. Jomlah lepak dengan aku. Buang masa je kau lepak dengan jihoon ni"
Aku pandang junkyu. Eh eh selamba je dia cakap macam tu depan aku.
"berani kauㅡ"
"tata titi tutu pergi dulu~" junkyu tarik tangan noa dan hilang dari kawasan meja aku.
Pergh boleh tahan gatal junkyu ni.
tbc.
YOU ARE READING
[끝] with you ; park jihoon
Fanfictionha minkyung my one and only annoying girl❤❤ work by: @whyykoala