Jag kollade upp. Den snyggare killen kollade argt på mig. Hans korta och bruna hår hängde ner i hans skogsgröna ögon. De mest förtrollande ögon jag sett.
''Vad gör du här?'' Frågade han igen, surt.
''Jag väntade på några vänner'' ljög jag snabbt. Han höjde ena ögonbrynet.
''Bakom en buske?''
Jag nickade.
''Skumt, hur gammal är du?''
''16''ljög jag snabbt.
''Ah, ska ni tjuvdricka lite, eller?'' frågade han flinades.
''Eh...''
''Du behöver inte svara vill du hänga med på fest?'' frågade han och kollade snabbt till hans polare.
''Visst är det okej?'' ropade han och hans fulla kompis nickade och föll omkull.
''Oj, är han okej?'' frågade jag och kollade mot Patrick. Han låg på gräset med en pinne i handen. Hans halvlånga hår verkade ganska ovårdat och jeansen var väldigt trasiga.
''Äh han har bara druckit lite'' svarade han och ryckte på axlarna.
Jag började frysa. Det var kallt. Sen tänkte jag på hans förfrågan. Om jag ville följa med på fest och när jag tänkte efter var det nog inte så dumt, gratis mat, värme och kanske en toa.
''Jag kan nog följa med till festen'' sa jag efter ett tag.
''Perfekt'' sa han och tog mig i handen. ''Men lilltjejen, vad heter du?''
Han frågade vad jag hette och jag visste att jag inte kunde säga mitt riktiga namn. För om jag skulle säga vem jag var, skulle någon kanske hitta mig.
''Jag heter Lisa''
''Haha som min syrra'' fnissade Patrick.
''Jag heter Liam'' sa den snygga killen och nickade.
Vi började gå iväg genom skogen till en parkering. Där stod en ensam gammal röd Saab. Liam låste upp och Patrick sprang till en buske för att spy lite.
''Lisa sätt dig i bilen, du behöver inte stå där och glo'' ropade Liam och satt på bilstereon. En häftig bas började att dunka. Jag kunde inte fatta att jag skulle åka några främmande äldre killar på fest, det var oansvarigt.
Men jag tog ett djupt andetag och öppnade bildörren. Där inne satt Liam och headbangade till någon house låt med alldeles för många svärord i.
Han vevade ner fönstret och ropade till Parrick. Patrick vajade fram till bilen och satt sig där bak.
''Lisa, nu blir det åka av'' sa Liam och satte foten på gasen och bilen åkte iväg, 100 km i timmen.
Bilen stannade utanför ett tråkigt lägenhetsområde med klottrade fasader och ovårdade buskar. Vi klev ur bilen och man hörde redan en aning ljus från nån av husen. Två tjejer satt på en fallfärdig liten bänk och skrattade. Den ena hade kort blont hår och den andra hade två röda flätor. Den rödhåriga hade några piercingar medan den andra tjejen skymtades det några tatueringar ifrån.
När Liam såg tjejerna ryckte han till.
''Vad är det?'' frågade jag.
''Äh jag har vart tillsammans med både dom två'' han sa det och ryckte på axlarna. Men nån stans i rösten lät han en aning ledsen kanske. Eller bara trött. Patrick smällde igen bildörren och sprang in i en av trapphusen. Vi följde efter.
En dörr öppnades och en stark ölstank träffade oss. Folk dansade till en och annan house låt. Folk skrek och hånglade, det var konstigt. Kanske hade jag förväntat mig att de skulle ha en vanlig vuxen fest med middag och kanske något sällskapsspel, men där hade jag helt fel.
YOU ARE READING
Vad de säger om mig
Teen FictionAlison är en 13 årig tjej som är trött på livet, på att ingen bryr sig om henne. Fast kanske så finns det något som hon förnekar, kanske finns det något som får henne att fortsätta.