Kapitel 13

153 7 5
                                    

Resten av veckan pratade vi inte med varandra så mycket. Men som tur är hade han inte sagt nåt om att jag skulle hem. Han jobbade måndag, tisdag,onsdag och torsdag. Alla dom dagarna var lika dana. Vi åt frukost, han åkte iväg. Jag satt och rullade tummarna, spela hay day(han hade en iphone 4-laddare) och kollade på tv. Mamma och pappa hade sms:at och ringt mig flera gånger. Men varför skulle jag bry mig om dom? Visst, jag saknade dom. Lite.
Men aldrig i livet att ger upp nu. Även om Liam kan vara ganska mysko, han ger mig ibland blickar och när jag inte förstår dom så blir han sur och stänger in sig på sitt rum. Kan killar ha PMS? Det verkar iallafall som om Liam hade det.

På torsdagen när han kom in igenom dörren log han brett och hejade glatt. Han såg rentav galen ut, värsta joker leendet.
"Vad är det?" frågade jag när han klev in i vardagsrummet där jag satt och kollade på reprisen av de svenska Hollywood fruarna(Gunilla är tokig, eller ät det bara jag?).
"Vill du hänga med på fest?"frågade han uppspelt och kysste mig, helt utan förvarning på kinden. Asså jag orkar verkligen inte. Varför ska ha vara som ett litet barn. Han säger aldrig vad han vill ha. Han tvingar än till att gissa sig fram. Och det är frustrerande.

"Så ska du med" frågade han och tog fram Cola och hällde upp i 2 glass. Jag tänkte efter och svarade:"varför inte?"
Han gjorde ett tummen upp och halsade i sig läsken.

Vid 7 tiden gick vi ut till hans bil och åkte iväg. Vi stannade till vid en grå villa och hämtade upp Patrick. Han verkade ganska borta, även om han var nykter.
"Vem är du?" sa han och sneglade förvirrat på mig.
"Kommer du inte ihåg Lisa?" Frågade Liam flinandes och Patrick skakade förvirrat på huvudet.
"Synd, för jag kommer ihåg dig" mumlade jag och Liam började skratta.

Sedan var vi framme, vid en röd lägenhetsbyggnad.
"Vem har festen?" Frågade jag och kollade på Patrick som försökte springa med sin stora knubbiga kropp, men det såg mest ut som om han var kissnödig.
"Syrran"suckade han och öppnade dörren. Där inne var det inte så kaosat som jag trodde. Några stod i ett hörn och dansade, några andra drack vin och sen var nån som åt en macka.
"Var du så här exalterad för detta?" Frågade jag och fnissade när jag såg hans sorgsna blick.

"Hej" sa Alexia när vi kom in. Hon kramade om oss och presenterade oss för några av hennes vänner. Maria satt i ett hörn och surade, inte så oväntat.
"Ehm, ni är väl inte ett par eller så?" viskade Alexia. Jag skakade snabbt på huvudet och kollade bort mot Liam som stod och gjorde grimaser med Patrick och nån annan kille, fy så söt han är.
"Du vet ålderskillnaden" fortsatte hon och jag nickade, helt omedveten om vad hon pratade om.

Efter ett tag så satt jag med hon från förra festen som hade glasögon.
"Fin tröja" sa hon och kollade på min vita stickade tröja.
"Tack" svarade jag. Sen blev det tyst.
"Är du och Alexia vänner?" Frågade hon efter ett tag.
Jag skakade på huvudet.
"Nä, jag är vän till Liam, hennes brorsa."
"Jaha" sa hon och nickade. Det blev tyst igen, vi hade inget att prata om så jag gick iväg till Liam som satt och pratade fotboll med några killar.
"Vad ska du göra nu" frågade jag och satte mig i hans knä.
De andra killarna började busvissla. Jag kollade på dom och skakade på huvudet. Omogna 20+are...
"Äh...jag ska hämta dricka" svarade han generat och reste sig.
"Jag med" sa jag och hoppade efter.

Inne i köket var det tomt och väldigt fint. Det såg verkligen ut som att de gillade att laga mat eftersom det låg kokböcker överallt. Dom hade krukor med basilika, dill, gräslök osv.

"Vill du ha Cola?" Frågade Liam och kollade igenom kylskåpet.
Jag tänkte efter. Liam bjöd mig alltid på Cola, det var som om man inte kunde dricka alkohol då kunde man bara dricka Cola. Han var beroende ut av det.
"Nä, jag skulle vilja ha en öl"sa jag efter en stund och studerade hans ansiktsuttryck. Han kollade förvånat på mig, sedan ryckte han på axlarna och gav mig en burk.
"Inser du att du bjuder en minderåring på alkohol" sa jag och flinade.
"Eh, inser du att du pratar med än som drack en massa sprit, i din ålder" sa han och började dricka.

Varje gång han säger sådant, som får mig att känna mig så mycket mindre och så mycket längre bort fick mitt hjärta att krossas. Eller inte krossas, utan det fick några repor. Men reporna blir större och större. Man vet aldrig när det kan leda till sprickor.

Jag tog tag i burken och hällde i mig ölen. Det var det vidrigaste jag nånsin druckit. Det var som spya nästan. Smaken av när man kräkts. Ni vet den äckliga smaken? Aja, men jag fortsatte, för att bevisa för Liam att jag inte var så barnslig.
"Gott eller" sa han och började skratta när den blev tom.
"Mm" sa jag och tog tag i en stol. Jag blev en aning yr och var tvungen att titta ner en stund.
"Hur är det?" Frågade Liam och tog tag på min rygg. Han smekte den sakta med sina varma händer. Det hjälpte mot yrseln, lite.
"Det är bra" sa jag och hoppade upp igen. Jag var redo för att ha kul. Jag kände det i hela kroppen. Värsta kicken.
"Kom så dansar vi." Jag tog tag i hans hand och slet iväg honom.
Aviciis 'the Nights ' spelades och jag började dansa. Liam skrattade åt mig. Jag grimaserade tillbaks och han skrattade ännu mer.
"Gud, vad jag älskar ditt skratt" ropade jag för att överrösta musiken(som var ganska hög, iallafall för mig) Jag kände mig närvarande men ändå inte. Som när man drömmer. Men jag vet inte ens nu om det var dröm eller verklighet. För allt kändes så magiskt.
Han log till mig och sedan kom en annan låt: Stay high. Jag började att dansa nån slags tryckare eller vad man ska säga, just det här kommer jag inte ihåg så mycket.

"Tokmaja" viskade han i mitt öra.
"Jag heter inte Maja"viskade jag tillbaks och tog tag i ett ölglas som stod på bordet. Jag började dricka. Det var inte äckligt längre. Det var söt och gott.
Jag började sjunga med i låten och Liam himlade med ögonen.
Jag kände hur blickar hettades till i ryggen och Liam måste också känt det för i nästan stund så satt vi i ett annat rum.

I deras sovrum. Sängen var stor och hade blåa lakan. Väggarna hade en beige-vit randig tapet och var fyllda av bilder på hundar.
"Maria älskar hundar" sa Liam och jag nickade förstående.
"Hur har du haft det på jobbet...?" fick jag fram efter en stunds tänkande.
"Okej, blir bara så stressad ibland" svarade han.
"Jag kan ge dig massage" sa jag och satte mig på sängen.
Han satte sig bredvid mig.
"Visst"
"Ta av dig tröjan" beordrade jag honom och han slängde av sig sin blåa T-shirt.
"Lägg dig" sa jag och han gjorde det. Jag äskande att han gjorde allt jag sa åt honom att göra. Jag började massera honom.
"Åh, Gud vad skönt" stöna han fram. Jag började att fnissa och han suckade.
"Säg inte att det också var pinsamt, för då sticker jag"
"Nä, det var ganska hett" skrattade jag fram. Då började han att kyssa mig.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 16, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Vad de säger om migWhere stories live. Discover now