Kapitel 6

134 4 0
                                    

''Håll dig nära mig om du inte vill råka illa ut'' viskade Liam i mitt öra och jag nickade. Patrick hade somnat i en sova och jag följde efter Liam som minglade runt.

''Liam'' skrek en dov basröst. Liam vände sig om och där satt en mörk kille med två tjejer klängandes på sig och en i hans famn. Tjejerna fnissade och tog lite överallt på honom.

''Adam, kul att se dig'' ropade Liam och satte sig bredvid en av tjejerna. Hon hade en kort röd klänning som hade åkt ner och visade egentligen inget, för hon verkar vara ganska platt.

''Och vem är du då?'' frågade han och log mot mig.

''Eh...''

''Hon heter Lisa'' sa Liam. Jag blev glad över räddningen och kramade om hans hand, det var inte meningen men han kollade glatt på mig.

''Het'' sa Adam och flinade åt Liam. Tjejerna blängde avundsjukt på mig.

Liam kollade besvärat omkring.

''Lisa, ska vi gå till köket och hämta dricka''' frågade han och jag svalde.

''Mm''

Vi traskade iväg till ett litet kök. På diskbänken stod diverse flaskor.

''Jag vill inte ha alkohol'' sa jag och nickade åt dom. Han nickade och hällde upp vatten i ett glas.

''Håll dig borta från såna som Adam'' sa han surt och gav mig glaset.

''Men ni verkar ju vara polare'' sa jag förvirrat och drack en klunk.

''Mm...men snor alla tjejer, han byter tjejer ,som folk brukar byta underkläder'' sa han spydigt och drack lite vatten han med.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, men jag behövde väl inte det för just i den sekunden kom två killar med kepsar och började prata med Liam.

''Tja, vill du vara med?''

Jag vände mig om och där stod en rödhårig tjej med piercingar och fräknar.

Hon kollade intensivt på mig och log.

''Ehm...på vad?'' frågade jag och kollade mig nervöst omkring efter Liam men han syntes inte till.

''Anden i glaset...''viskade hon dramatiskt. Jag kollade förvånat på henne, jag trodde inte att hon skulle säga anden i glaset, det är ju en barnlek.

''Eh okej'' svarade jag. Hon jublade och sprang iväg med mig till ett rum, som verkade vara nåt slags arbetsrum. Där inne satt en svart hårig tjej med militärbyxor och svart linne, en tjej med rosa hår och svart klänning, en brunett med stora glasögon och en lite mulligare kille.

''Nu kan vi köra'' skrattade hon och stängde dörren.

Den svarthåriga tjejen granskade mig och drog surt i munnen.

''Vem är du då?

''Lisa''

Hon suckade och viskade något i glasögon tjejens öra.

''Jag heter Monika''sa hon med glasögon och log glatt till mig.

''Tobias'' sa killen och skakade hand med mig.

''Lovisa'' sa den rosa håriga.

''Jag heter Alexia och hon med det svarta håret är min flickvän, Marie'' sa den rödhåriga glatt.

Marie himlade med ögonen och sa surt:

''Ska vi köra den fåniga leken nurå''.

Lovisa nickade och tig fram några tändstickor och ett papper. Pappret hade de ritat en cirkel och några alternativ som ja, nej, kanske, aldrig osv.

Tobias drog fram några ölflaskor och ett glas.

''Vem vill ha?''

''Ja'' skrattade Monika och tog tag i en, detsamma gjorde Lovisa.

''Jag kör'' svarade Alexia. Tobias hoppade över Marie och gick vidare till mig.

''Jag dricker inte'' sa jag snabbt.

''Vad bra, för du ser ut som ett småglin'' suckade Marie.

''Jag är 16''

Alla stirrade på mig efter jag sa det och då kom jag på, för ung för dricka.

''Men hon dricker inte, då är det ju okej'' sa Alexia och alla nickade förutom Marie som satt tyst och sur i sitt hörn.

''Nu kör vi'' sa Lovisa och tände ljuset.

----------

💕💕Det händer inte så mycket💕💕

Men tack för att ni läser och jag vet att jag inte vart så aktiv med jag ska uppdatera alla mina böcker minst en gång i veckan!

Tack tack!!!

Vad de säger om migМесто, где живут истории. Откройте их для себя