016

238 20 2
                                    

Perspectied Ayoub
Ik heb medelijden met Ilham en ren haar achterna.

Ayoub: Ilham wacht!

Ilham begint sneller te lopen, ik ook. Op een gegeven moment rent ze hard weg. Ik ren ook. Ze klimt op een hoge brug. Ze draait zich om naar me toe.

Ilham: Blijf staan! *snik* Ik ga springen! Hou me niet tegen! Het leven is mij niet gegunt, de wereld is beter zonder mij. Niemand heeft me nodig *snik*

Ilham huilt hard. Ik klim snel op de brug. Ze heeft niet door dat ik er ook op sta. Ze veegt haar tranen weg en ziet dat ik op de brug sta. Ze doet een stap naar achteren en valt.

Ayoub: Ilham!!!

Ik ren naar haar toe en pak net haar hand.

Ilham: Laat me los! Het leven is me niet gegunt! De dood is beter voor mij! Niemand houd van me! Laat me los!

Ik geef niet op en trek haar terug de brug op. Ze snikt zacht.

Ilham: Laat me gewoon doodgaan, het is beter voor iedereen.
Ayoub: Niet voor mij.
Ilham: Je bent mijn echte broer niet, ik had altijd al zo een gevoel dat ik niet bij dit familie hoorde maar ik negeerde dat gevoel.
Ayoub: Ilham...

Ilham kijkt me vragend aan. Zal ik het zeggen? Vroeg of laat komt ze erachter. Het is beter als ze het nu weet.

Ayoub: Ik.... weet al een tijdje dat je bent geadopteerd... Sindsdien zie ik je niet meer als mijn zusje...

Ilham laat me niet uitpraten en onderbreekt me.

Ilham: Ik zei het toch! Laat me dood gaan!

Ilham draait zich om en loopt naar de rand van de brug. Ik loop met grote stappen naar haar toe en pak haar vast bij haar pols. Ik keer haar om. Ze botst tegen mijn borst aan. Ze kijkt omhoog naar mijn gezicht.

Ayoub: Laat me uitpraten..

Ilham knikt.

Ayoub: Sindsdien zie ik je niet meer als mij zusje, want sindsdien vind ik je een leuke meid, maar dan bedoel ik een leuke leuke meid.

Ilham kijkt verlegen weg.

Perspectief Ilham
What the fuck heeft Ayoub me zojuist verteld?! Ik kan hem echt niet leuk vinden, ik zag hem sinds mijn geboorte als mijn echte broer, en dus kan ik hem niet leuk vinden, anders lijkt het alsof ik mijn broer leuk vind. Dat is raar. Wat moet ik nu tegen hem zeggen? Ik wil hem geen pijn doen en ik wil hem ook niet kwetsen, maar ik kan ook niet tegen hem liegen...

Heeeyyy lezerssss, dus vandaag een deeltje! Ik heb het vandaag geplaatst omdat ik het vrijdag vreselijk druk heb en kan me dus niet bezighouden met WattPad, maar ik wilde jullie ook niet teleurstellen. Vrijdag eindelijk laatste schooldag! Dus dat betekent vanaf zondag schrijf ik extra zoveel delen en probeer er zoveel mogelijk te plaatsen!

Het leven van de tweelingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu