4 Rahat yok

912 69 2
                                    

1 hafta sonra

Önümdeki matematik test kitabını kapatıp Deniz'in gelmesini bekledim, geç kalmıştı. Kızlar konuşurken Heves bağırarak içeri girdi. Elindeki telefon nefes nefeseydi. "AZRA,AZRA! AZRA KUD-" Ayağa kalktım. "Nefes al kızım!" Diye bağırınca Hevese. Sıraya yaslanıp bana baktı. Kızlar ayağa kalkıp yanımıza geldi. "Ne oluyor Heves?" Dedi Yonca bize bakıp.

"KUDRET, HAPİSE GİRMİŞ! HEMDE BEŞ YIL DİYORLAR!" Kudret bizden tam beş yaş büyüktü. Ama okula çok geç başlamıştı, ailesi çok düşmanları olduğu için onu saklamış falan. Şaşkındım ama mutluydum da. "Etme, bulma dünyası sıra o ailesine de gelecek. Eee nasıl olmuş?" Deniz yanıma geldi. "Ne nasıl olmuş?"

Gülümseyip masaya oturdum. "Kudret hapishaneye düşmüş," Deniz kaşlarını kaldırıp omuz silkti."Ailesi falan çıkarmaya uğraşıyor. O barda başlattığımız kavga da biz sıvışırken Kudret birini bıçaklamış, hemde beş kere!" Dedi heycanla. Deniz bana bakıyordu. Gülümsedim, "Hakketiklerini buldular, şimdi o ailesi düşünsün."

Matematik hocası girince masadan inip sıramıza geçtim. Deniz de yanıma gelirken oturduk. Yoklama alınırken Kudretin ismi okundu. "Yok hocam, kendisi L tipi cezaevinin birinde şuan." Leyla Hoca başını kaldırıp bana bakarken kızlar gülüştü.

"Aa Azra, öyle denmez ama. Hem gireceği belli değil ailesi soylu ama." Başımı iki yana salladım. "Ne soylu ama?" Deniz yanımda kıpırdandı.

____________

Başımı sıraya yaslamış Denizi izliyordum ders Edebiyattı ve yapacak daha iyi bir şey yok gibiydi. "Azra, senin de Divan edebiyatı ile ilgili söylemek istediğin bir şey var mı?" Her zaman bana takık olan Murat hocasının söylediğiyle sınıfın bakışlar bana döndü. Deniz de bana bakarken başımı kaldırıp arkama yaslandım.

"Var aslında, tahtaya çizdiğiniz sevgili diye anlattıkları şey. Berbat," dedim kaşlarımı çatıp. Murat hoca tip tip bana bakarken Deniz kıkırdadı. "Deniz, senin de diyeceklerin var herhalde." Deniz gülerek başını iki yana sallayınca bende gülümsedim. Dersin geri kalanı boyunca Deniz sürekli bana bakıp durmuştu.

Defterinin kenarından bir parça koparıp kalemi elime aldım. 'Boncuk, benimle ilgilenmeyi bırakıp dersle mi ilgilensen ben halimden memnunum ama konu önemli olabilir.' halbuki bende dersi dinlememiştim.

Kağıdı Deniz'in önüne itince başını eğip kağıdı aldı. Okuyup kaşlarını kaldırdı. Kağıdı arkasına çevirdi. Sonra bana geri uzattı. 'Ne var? sende aynısını yapıyorsun' Gülüp yanağından makas aldım. "Boncuğuma bak ya, yerim seni!"

"Arka taraf! Yeter susun artık." Deniz telaşla önünü dönerken kağıdı kitabımın arasına attım.

_____________

Planımız gerçekleştirmek için Tarih dersinin ortasındaydık. Debiz uzun süre çabalarım sonucu kabuk etmişti.  Göz kırpınca elini ağzına götürdü. "Deniz, iyi misin?" Tüm ders karnını tutmuştu. Ayağa kalkınca hoca kafasıyla onaylayınca sınıftan çıktı. Ayağa kalkıp hocanın yanına gittim. "Hocam, bende gitsem mi? İyidir değildi?"

"Sen olmasan izin vermezdim Azra, şu ana kadar ilk kez böyle bir şey istiyorsun diye. Git bakalım." Çıkmadan önce gülümseyip kızlara göz kırptım.  Sınıftan çıkınca Deniz'in ilerde beni beklediğini farkettim. Yanına gittim. "Muhtemelen uzaklaştırma alacağım ama en azından bazı insanların bir şeylerin farkına varmasını istiyorum. Bu sefer para her kapıyı açmayacak." Deniz dudağını büzüp bana baktı.

Gülümsedim. "Ee bari bende tuvalete şeyapiyim." Başımı salladım. "Sen şey yap." Deniz arkasına baka baka giderken izledim. Gittikten sonra dolabıma ilerledim. İçinden siyah sprey boyayı alıp tam karşıdaki Kudretin dolabına geçtim. Çalkalayıp kapağını açtım.

____________

Şaheserime bakıp geri çekilirken kızlar bizi iyi idare etmişti çünkü dersin bitmesine iki dakika kalmıştı. Elimdeki telefonu döndürüp dolabın fotoğrafını çektim. Anonim Twitter hesabında paylaştım. Geri çekilirken duraksadım. Zil çalmadan önce kenarına küçük bir şekilde A yazıp Anarşi, amblemine döndürdüm. Zil çalarken sprey boyayı duvarın önüne koydum.

Herkes koridorlardan çıkarken ilk farkeden kişi bizim sınıftan bir kız oldu. Heycanla çığlık atıp fotoğrafını çekti. Arkadaşlarına gösterirken ellerimi birleştirip izlemeye başladım. Bir kaç dakika sonra büyük bir kalabalık Kudretin dolabındaki karikatür çizimine A harfine ve 'aile de genetik katillik' yazısına bakıyordu.

"Ah Azra, ah Azra!" Melis yanıma doğru gelip bana baktı. "Müdür seni çağırıyor." Derin bir nefes aldı. "Yaptığın şey, sosyal medya da çok yayılmış." Gülümsedim. Koridorda ilerlerken Denizle göz göze geldik.

first time Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin