Sabır, kazanmak için zamanını beklemek, mücadeleye yılmadan devam etmektir. Sabır, direnç, zor durumlar karşısında cesaret ve metanetini yitirmeme duygusudur. Sabır duygusu, insanın öfkesini alır ve kişinin beklemesine, sakin davranmasına neden olur. Aslında herşey zamana bağlı zaman da sabra.. Çoğu insan hayallerinin ötesine geçmeyi düşünür ne yazık ki sadece düşünür, çabalamak akıllarının ucundan bile geçmez, herşey kolayca elde edilebilecek birşey değil. Çalışmak kimisine kolay, kimisine zor gelir. Çalışıp başarabileceğine inanan insan bile belli bir süre sonra kaygılar yaşar. Çevresinden, aile ortamından, arkadaş ortamından veya iş ortamından. Aile ortamında yaptığın herşey sorgulanır, aile fertleri bizlerin iyiliğini düşündüğünü söylerler ama içten içe kırılan, bizlerizdir. Bizi düşünen her insan, kötü davranış ve sözlerimizi yüzümüze vurabilir. Kırılan kalp, buruk bir beden, düşünme yeteneğini kaybetmek üzere olan bir akıl, onlara değil bize aittir. Arkadaş ortamında ise yaptığımız herşey bizelere ve çevremizdekilere zarar da verebilir. Yanlışlıkla söylediğimiz bir söz karşılında arkadaşlarımızı kaybedebilir ya da onların bizim hakkımızda düşüncelerini kötüye çevirebilir. Tabi ki de böyle olsun istemeyiz arkadaşlarımız ailemizin yerini tutmasa da bizim kaygılar yaşamamıza içten içe sevinebilirler kendilerini bizden üstün tutmak onlar için güzel ama bizim için karmaşık bir duygu birikintisi den başka bir şey değildir. Tabi ki de her arkadaş kötülüğü üzü istemez çünkü onlar arkadaşımız değil dostumuzdur. Dostumuzun yanında kendimiz olabilir ona güvendikçe bize yardım edeceğini anlarız. Çünkü düşsek bile bize ailemizden sonra ilk yardım edecek kişiler dostlarımızdır. Son olarak iş ortamı bu ortamda diğer ortamlar gibi yaptığımız herşey sorgulanır. Kimse bizim onlardan daha başarılı olmamızı istemezler. Çünkü onlardan bazı insanlara kendilerini göstermek isterler iş ortamı böyledir. Belkide ben öyle biliyorumdur. Fikirlerini paylaşırsın, yorum yapılır, duygularını yaptığın iş içinde kullanırsın azarlanırsın neden, çünkü iş hayatında merhamet yoktur. Kimseye acımaz, kimseye ne istediği, ne hissettiği sorulmaz. İş hayatı yorucudur... Biz hayatımız kendimiz kurarız, kendimiz yeşertir, kendimiz çabalar ve kendimiz başarırız. Herşey sabırdan ve zamandan kaynaklıdır. Zamana hükmetmek sabrı göz önünde tutmaktan daha beterdir... Sabır öyle bir ip ki sen kopacak sanırsın; o gittikçe güçlenir. Sen bitecek sanırsın lakin o gittikçe çoğalır. Eğer tamamiyle zorluklara yenik düştüysen bir el beklersin ama o elin gelmesi uzun sürer. Kendin başarıp kendin kurtulmalısın. Taa ki o el sen olana kadar. Sabır zaman ister der herkes.. Asıl sabır zaman dahiline yapılmış bir sözüktür. Sabretmek o kadar da zor bir durum sayılmayabilir. Veya kimi için zordur. Sabır acıların en tazesinin yaşandığı duygu çukurudur. Sen bu çukurda oldukça yaşayacak, zamana meydan okuyacak ve herşey için sabredeceksindir. Peki gerçekten sabredersek ne olur?
Acıya sabredersin, adı metanet oIur, İnsanIara sabredersin adı hoşgörü oIur, DiIeğe sabredersin adı dua oIur, DuyguIara sabredersin adı gözyaşı oIur, ÖzIeme sabredersin adı hasret oIur, Sevgiye sabredersin adı aşk oIur..
Asıl sabır sevincin anahtarıdır...
Bu arada sabredelim derken zamanınızda da çalmayın..
Sonuçta hayat kısa kuşlar uçuyor..Sabrı bol insanlara dikkat edin!
Onlar sabırları tükendiği zaman, limanları yakarlar, gemileri değil...Düşüncelerinizi bekliyorum..
Ne hakkında yazı yazmamı istiyorsanız yorumlarda belirtin bilin ki insanlar yorum yaparak kendi düşüncelerine sahip çıkarlar...
:D. ;D.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mutluluk İçinde Saklı..
Genç KurguDünyanın her yerinden herkesin yenileceği bir yer vardır. Kimilerini yenilgi yıkar, kimileriyse zaferle küçülür, bayağılaşırlar. Büyüklük, hem yenilgiyi, hem de zaferi kabullenebilen kişilerde yaşar..