Hoş geldiniz! Bu bölümümüzde, zamanında ekranlara geldiğinde yorumlamasını yapamadığım ama mükemmel olan bir eser hakkında konuşacağız.
Bu eserin adı, başlıktan da görebileceğiniz gibi, Into The Spider-Verse.
Açıkçası, filmin daha ilk fragmanı yayınlandığında ve biz sadece Peter ve Miles'ın filmde olacağını biliyor iken şöyle düşünüyordum: Filmde sadece başka evrenden gelen Peter ve Miles olacak, Miles, Spider-Man olmayı öğrendikten sonra Peter ile başka evrenlere gidecek ve bu da bir giriş filmi olacak.
Tabi daha sonradan gelen fragmanlar ile bu düşüncem çürüdü. Olsun, çıkan film beklediğimden çok daha iyiydi. Açıkçası, film çıkmadan önce benim filme karşı görüşüm, Sony'nin arayı doldurmak için sıktığı boş bir kurşun olacağı yönündeydi. Endişeliydim. Venom'dan sonra Spider-Man'i bir de animasyon kanadında harcayacaklar diye düşünüyordum.
Soruyorum size ey Sony, Spider-Man'in felsefesini böyle güzel anlatabiliyorsunuz da, Venom'u niye çarçur ettiniz?
Salondan çıktığımda, "Vay ulan ne filmmiş," dedirtti bana. Uzun zamandır ihtiyacımız olan yepyeni bir soluk olarak geldi ve geçti. Peki, onu yeni bir soluk yapan şeyler neydi?
Temelinden başlayacak olursak, animasyon tarzı ve anlatım stili. Çizgi romanımsı bir anlatım benimseyen animasyon, daha önce animasyonlarda görmediğimiz bir çizim tarzına da sahipti. Fragmanda gözümü korkutan bu animasyon tarzı, filmde öyle bir keyif verdi ki, filmden sonra bazı sahneleri alıp evdeki duvara tablo olarak koymak istedim.
Animasyon olmasının filme yararlarını film içerisinde sıkça görebildik. Mesela finaldeki aksiyon sahnesini hiçbir filmde yapamazsın. En azından şimdiki teknoloji ile yapamazsın. Ki yapsan da ne kadar güzel gözükebilir ki? Her bir köşeden bir cisim var olup kaybolurken sürekli değişen renklerin önünde dövüşen karakterler.
Aksiyonu da oldukça beğendiğimi söyleyebilirim rahatlıkla. Dediğim gibi, Spider'ların oradan oraya uçup kaçarak yarattığı aksiyonları filmlerde bu kadar estetik sahibi, tutarlı ve göze hoş gelen bir biçimde görebileceğimizi hiç sanmıyorum. Bu sebeptendir ki, filmden çıktıktan sonra, Bütün beyaz perdeye gelecek Marvel eserleri animasyon olsa keşke," dedim kendi kendime.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Marvel Mecmuası || Unpopular Opinion İçerir
Non-FictionMecmua: Dergi Marvel'a dair yazmak istediklerimi yazacağım, kendime hiçbir sansür uygulamadan ortaya dökeceğim beyanları bir arada tutacak çatıya hoş geldiniz.