Thor Love and Thunder gelirken bunu bir konuşmak, tartışmak istedim sizinle. Konuya direkt giriş yaptım biliyorum çünkü gerçekten, bu konu hakkında biraz düşünmek istiyorum.
Şimdi, başlıkta yazan şeyde ne demek istiyorum biraz açıklayayım. Thor filmleri bildiğiniz üzere üçüncü filmde gömlek değiştirdi. İlk iki filmde olabildiğince ciddi, yer yer şakalarını yapan ama yine de bir nebze ciddi olmaya çalışan filmlerdi. Üçüncü filmde Waititi geldi ve ismi Ragnarok olduğu için en karanlık Thor filmi olacağını beklediğimiz film ortalığa neon ışıkları kustu. Ragnarok filmi çok tutunca da dördüncü filmin haberini verdiler ve şimdi de Love and Thunder, dördüncü film olarak bizlerin karşısına çıkacak.
Açık açık söyleyeyim, ben Thor'un ciddi filmlerle kalmasını isterdim. Ha bu kadar cıvıtmasalardı Ragnarok yine Dark World kadar kötü olurdu diyebilirsiniz; o zaman da şöyle düşünelim, Waititi bu film serisini kurtarıp bambaşka bir hale çevirdiyse Waititi'ye değil başka bir başarılı yönetmene verseler o yönetmen de filmi daha karanlık yaparak kurtarabilirdi.
Ragnarok'un kendine yakıştırdığı gömleği sevmemiş ama yine de kabul etmiştim lakin İnfinity War'daki Thor'u görünce bütün fikirlerim değişti. İnfinity War'daki Thor bence Ragnarok'da da olabilecek bir Thor'du.
Ama komikli şakalı şeyler genelde daha çok seyirci çektiği için Ragnarok önceki filmlerden daha çok sevildi ve Thor artık böyle bir karaktere dönüştü.
Guardians of Galaxy vardı zaten komikli şakalı uzay filmi olarak, Thor gibi bir karakteri de kaptırdık. Bu konuda üzülüyorum, gerçekten. Ha ama Ragnarok filmindeki tarzı sevenleri de yargılayacak değilim. Sadece, Ragnarok gibi bir olayın böyle harcanmasını istemezdim. Ki film ilk duyurulduğunda da harcanmayacağını düşünmüştüm. Ta ki filmin logosunu görene kadar. O logo çok şey anlatıyordu, dördüncü filmin logosu da çok şey anlatıyor. Dördüncü filmin logosu bana He-Man'i çağrıştırdı. Uzayda geçen bir Conan macerası gibi bir şey olacak gibi.
İlk iki Thor filmini ben de sevmiyorum ama o filmlerin sorunu, sahip oldukları tarz değildi de senaryoydu daha çok. Şimdi, Guardians of Galaxy 3 de gelecek ve muhtemelen Thor'u orada da göreceğiz, gerçi Thor 4 geleceği için Guardians 3'te görmeyebiliriz kendisini. Yine de eğer Guardians da Thor'u görürsek yine bu haliyle göreceğiz. İnfinity War'daki gibi bir Thor'u bir daha görmemiz oldukça uzak bir ihtimal sanırım.
Gerçi Natalie Portman da Marvel filmlerinde oynamaktan pek memnun değildi en son, Thor'un çekici kime kalacak. Chris Hemsworth de elbet gidecek, Natalie Portman mı taşıyacak o çekici MCU'nun geri kalanında? Hiç sanmıyorum. Thor'a dair hiçbir şey görmeyebiliriz belki de. Ben buna tamam olurum. Thor'un sevdiğim tek yanı, Marvel evrenine mitolojileri dahil etmesiydi ama onu da filmlerde pek yapmadılar.
Şimdi Eternals gelecek ve ben beklediğim o ciddili tanrısal karakterlerin bulunduğu trajik filmi Eternals'ta bulmayı hedefliyorum. Ancak Marvel'a pek de güvenemiyorum Eternals gibi bir filmi de Ragnarok ayarında yapabilirler. Yukarıda dediğim gibi, Thor 3 de ilk duyurulduğunda gayet ciddi görünüyordu.
Eternals filmi de herkesin birbirine eşek şakası yapmaya çalıştığı bir film olabilir. Sonra ikincisi de gelir.
Başlıkta yazdığım soruyu burada cevaplandırmayacağım. Daha çok sizin düşüncelerinizi merak ediyorum. Thor filmlerinin aslında kimyası böyle olmalıydı ve bu kimyayı ancak üçüncü filmde buldular iyi ki Thor filmleri böyle mi diyorsunuz, mesela? Ya da benim gibi düşünenlerden misiniz?
Bu arada filme tamamen düşman olduğum sanılmasın, sinemada izlerken eğlendim ama o an izlediğim şeyin Thor Ragnarok olduğunu unutarak sağladım bu eğlenme eylemini. Şimdi bütün bu akışa uzaktan baktığım vakit, filmi izlediğim sıradaki gibi davranamıyorum.
İlk iki film -özellikle ikinci- keşke o kadar zayıf kalmasaydı da karakterin üçlemesini böyle bir yola sokmasalardı.
---------------------
Konu hakkındaki düşüncelerinizi belirtirseniz sevinirim. Şimdilik benden bu kadar. Kendinize iyi bakın. Marvel'la kalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Marvel Mecmuası || Unpopular Opinion İçerir
NonfiksiMecmua: Dergi Marvel'a dair yazmak istediklerimi yazacağım, kendime hiçbir sansür uygulamadan ortaya dökeceğim beyanları bir arada tutacak çatıya hoş geldiniz.