Ah Venom vah Venom. Aslında çok büyük bir potansiyelin vardı da, olmadı, olamadı. Filmini yapması zor karakter. Ya da şöyle demeliyim. Filminden para kazanması zor bir karakter.
Para kazanabilmesi için karakterin Joker kadar popüler olması lazım. Belki Heath Ledger ölmeyip Eddie Brock'u da oynasaydı belki Venom karakteri de Joker kadar ünlenebilirdi. Neyse, biz elimizdeki Venom filmine bakalım ve gelecek filmlerde nasıl düzelip düzelemeyeceğini inceleyelim.
Venom filminin büyük sorunları vardı. Bunlardan biri Venom karakterinin özünü anlamamak ve filmi Transformers kopyasına çevirmekti. Hep söyledim ve söylemeye de devam edeceğim, filmde Venom'un adı "Venom"du. Uzaydan dünyaya direkt "Venom" adıyla düşüyordu. Ben filmde o noktada kopmuştum.
Filmin ilk yarısı boyunca Brock'a güç bela bağlanmaya çalışıp, Brock'u hasta edip tipini kaydırıp zar zor bağlanıyordu Venom ama konu Brock'un sevgilisine bağlanmak olunca süper bir kusursuzlukla bağlanıp Brock'a yardım etmeye gidebiliyordu Eddie'nin sevgilisi ve simbiyoz.
Yine de ben, belki aptalca bulacağınız bir umuda sahibim. Devam filmi hala düşünülüyorsa -Son duruma bakmadım- bir kurtarma şansları var bence.
Ama kurtardıklarında da gelecekleri o nokta bizim sevdiğimiz Venom olmayacaktır. Film iyi bir film olabilecek olsa da ilk filmde kurdukları Venom'dan bizim sevdiğimiz Venom'a dönülmesi oldukça zor. Bunun için simbiyotun bu kadar 'gülünç' olmaması, Eddie'nin biraz daha öfkeli bir karakter olması ve Venom tasarımının birazcık değişmesi gerekiyor, bir de sesinin.
Hadi ikinci film de ilk filmin kalitesinde olsun, senaryo, kurgu ve sinematografik açıdan. Bari Venom tasarımını biraz daha değiştirip, karaktere az biraz lacivert ekleyip o beyaz gözleri biraz düzeltseler en azından filmde live action ve comic book accurate bir Venom tipi görüp de evlere dağılmış olsak diyorum.
Mesela şunlar gibi olabilir.
İkinci filmde Carnage geleceğini biliyoruz. Eğer ikinci filmin hatırı sayılır bir iyilikte olması şansı varsa bunun anahtarı Carnage olacaktır bence. Eğer karakter iyi işlemeyi başarırlarsa, karakter iyi yansıtılırsa ve iyi bir kostüm tasarımına sahip olursa bence ilk filme kıyasla daha olumlu bakabilir insanlar. Çünkü ben inanıyorum ki Carnage'ı seven insanlar Venom'u seven insanlardan daha fazla.
Çizgi romanlarda Carnage'ın, Venom'un yavrusu olduğunu hatırlarsak, filmde bunu kullanıp bir dinamik kurabilirler. Venom, Carnage'ın iyi biri olması için çabaladıkça Carnage kıyımlar yapmaya devam eder. Dediğim gibi, ikinci film hatırlanabilir olacaksa bunun sebebi Carnage olacaktır.
Tabi onu da, Türk filmlerinde gördüğümüz bir tarza benzer olarak "Aman Brock Bey doğuruyorum galiba! Ay kırmızı bir şey yumurtladım, ne bu? A suçluya yapıştı. A katliam saçıyor, katliam yapma kuzum e mi?" ayarında da yapabilirler. Birçok insandan iyimser olduğumu kabul ediyorum ama elbette her olasılığı hesaba katmak lazım.
Transformers filmlerinin iş yaptığını düşünürsek, olmadı senaryosal olarak hiçbir şey beceremediler en azından aksiyon görmek için izleyelim. Yine de ben umutluyum Sony'den. Spider-Man 2 gibi, Spectacular Spider-Man ve İnto the Spider-Verse gibi işler koydular ortaya. Venom 2'de böyle bir eser olabilir.
Ki Tom Hardy de oldukça iyi bir cast Eddie Brock için. Çizgi film ya da çizgi romanlardaki tiplemeye pek benzemiyor olsa da karakterin ağırlığını taşıyabilecek bir aktör olduğunu düşünüyorum.
Carnage'ın alt yapısını iyi kurarlarsa ve karakteri iyi inşa ederseler, iyi bir CGI ekibi çalıştırırlarsa ve kostüm tasarımlarını biraz değiştirip ana ikilimizi de biraz tıraşlarsa bence Venom 2 iyi bir film olabilir. İyi olmasa da ilk filmden daha iyi olabilir. Bazılarınız "Bu kadar düzeltme yaparsalar her film kurtulur," diyor olabilir. Keşke her film kurtulsa da kötülük çukurundan vizyona giren her film çok kaliteli olsa.
Gerçi her film çok kaliteli olsa bile taraftarlıktan ötürü bazı filmler kalitesiz bulunmaya devam edilecektir.
O da bizim sorunumuz.
------------------------------------------------
Siz ne düşünüyorsunuz? Venom karakteri ileriki filmlerde düzelebilir mi? Siz umutlu musunuz yoksa çoktan boş mu verdiniz. Eğer Venom filmlerinde Tom gözükürse Tom'u görmek için izlemeye gelecek insanlardan toplanacak bilet parasıyla üçüncü Venom filmi bir şahesere dönüştürülebilir mi? Yorumlarınızı yazmanız durumunda çok memnun kalırım. Şimdilik görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın. Marvel'la kalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Marvel Mecmuası || Unpopular Opinion İçerir
Non-FictionMecmua: Dergi Marvel'a dair yazmak istediklerimi yazacağım, kendime hiçbir sansür uygulamadan ortaya dökeceğim beyanları bir arada tutacak çatıya hoş geldiniz.