#Part 1😆

97 5 0
                                    

"Wei,aku ngantuk la...jom teman aku gi tandas jap..."kata Ayna kepada Farhany yang merupakan kawan baiknya.

"Malas la...kau gi jela...alang-alang tu,gi tengok relief sekali ye...kalau ada cikgu tak datang,boleh aku tido jap..."

"Tido je keje...asal kau nak tido pulak..."

"Aku layan cerita korea semalam...kul 2 pagi baru tido..."

"Korea,korea,korea....tak habis-habis...bukan hensem sangat pun artis pujaan kau tu..."

"Siapa kata??Jin goo tu hensem okeh...Tapi dia dah kawin la..."

"Gi la kata kat dia yang nak kawin ngan dia..."muka Farhany mula masam mencuka.

"Macam la dia nak ngan aku yang tak cantik ni..."

"Mengada...dah la aku gi dulu..."

Ayna keluar dari kelas 4 Cemerlang dengan tidak kepuashatiannya.Dia pun terus menuju ke tandas kemudian ke pejabat untuk melihat kertas kehadiran guru yang tidak hadir.

"Ohh..cikgu Fariz takde la hari ni...sib baik.Aku dah la tak siap math lagi.Lagi.....cikgu Damia pun takde..mesti Hany gembira ni.Yela,bukan dia siap buku BM pun..dah la,bosan pulak aku kat sini..."tetiba...

"Adui...sakitnya bahu aku..."kata Ayna yang mengurut-urut bahunya.

"Awak,sorry...terlanggar tadi.Tak nampak pulak.Sorry ye..."lelaki itu menunduk tanda maaf.

"Hmm...takpe.Saya pun nak mintak maaf jugak.Tak sedar pun awak nak lalu."kata Ayna kepada lelaki yang memakai baju berwarna ungu itu.

"Ehh...saya la yang salah.Anyway,saya Arif Zulhairi.Awak........."

"Ayna Zulaikha"

"Yes,Ayna.Sorry again.Okey la,saya dah lambat ni...saya kena pegi jumpa cikgu.Sorry tau...assalamualaikum..."lelaki itu berlalu pergi dari situ.

"Sib baik dia yang mintak maaf.Memang salah dia pun..😁"Ayna pun menuruni tangga untuk balik ke kelasnya sambil tersenyum.
**************
"Assalamualaikum...adik dah balik"kata Ayna sambil mengetuk pintu.

"Waalaikumsalam..."kata Si pembuka pintu.

"Ehh...along?!!!Bila balik??"kata Ayna sambil menyalami tangan abang sulungnya yang sudah 3 tahun tidak ketemu.

"Saje nak surprise...Surprise tak??"

"Surprise lah jugak,along oiii..."kata Ayna yang memasuki rumah dan terus menuju ke sofa untuk merehatkan kakinya setelah lama berjalan.

"Ehh...asal kat sini lagi.Pegi la mandi,solat..."

"Ala...bagi la adik duduk lu.Tak sampai seminit org duduk"

"Takde takde... Pegi naik cepat"kata Alif sambil menarik tangan adiknya itu untuk bangun dari duduk.

"Yela,yela.Along ni,tak bagi can langsung.Benci along...."Ayna menjelir lidahnya kepada abangnya lalu naik ke biliknya.

"Jahat...apa la along ni.Dah la balik tak bagitahu.Pastu menyuruh pulak..."

"Adik,dah mandi belum"kata Puan Haslina yang sedang berada di depan pintu.

"Belum,ma.Baru balik sekolah..."

"La,lambatnya.Mama nak ajak gi shopping ni...."

"Ma,periksa kan nak dekat.Apa shopping,shopping nih??"kata Ayna sambil menyarungkan telekung untuk menunaikan solat fardhu Zohor.

"Oh ya la.Lupa pulak.Mama ajak along la.Nak kirim pape tak?"Ayna menggeleng.
*****************
Sorry kalau tak best.Takde idea buat masa ni...jangan lupa vote ya...😊


Sweetnya ketua pembimbing rakan sebayaWhere stories live. Discover now