#Part 7

44 3 0
                                    

"Angah nak bawak adik gi mana ni??"

"Adalah...special place for the special person..."Iskandar senyum kepada adiknya itu.Ayna hanya menggaru kepala yang tidak gatal.

Beberapa minit kemudian,....

"Okey,kita dah sampai..."Ayna melihat permandangan di luar tingkap.

"Kat mana ni??"

"Adalah...okay,now adik kena pakai menutup mata ni..."

"Buat apa??"

"Pakai jela...org nak tunjuk surprise ni..."Ayna akur lalu membiarkan abangnya itu memakaikannya penutup mata.

"Okay,are you ready??"Ayna menunjukkan thumb's up.

Ayna berjalan sambil dipimpin kemas oleh abangnya.Di hati Ayna sudah berasa risau...

"Angah,where you want to bring me??And where are we now??"Iskandar hanya senyap sepanjang perjlanan.

"Angah,answer my question,please.I'm scared.."tetiba posisi tangan Ayna dari bahu berubah ke tangan Iskandar.

"Ni dah kenapa??"

"U said u scared,right?I don't want you to be scared..."kata Iskandar ringkas.

"Berapa lama lagi nih??Penat la..."

"Sekejap je lagi.Dah nak sampai..."

"Yay...dah nak sampai..."

Setelah berjalan agak jauh,Iskandar berhenti...

"Okay..kita dah sampai..."Iskandar membuka penutup mata di mata Ayna.

"Wow...so beautiful...this place is special to me??Angah,why you are so sweet hah?Adik terharu la..adik bukan girlfriend angah pun.Tapi,angah buat macam adik ni girlfriend.Why??"

"Sbb pertama angah bawak adik dtg sini adalah utk release tension.Second,i don't you crying or sad..Adik tahu kan yang angah sayang sangat kat adik..."

"Sweet la angah ni...sape yang kawin ngan angah mesti bertuah"Ayna berasa terharu dengan kejutan yang diberi oleh abangnya itu.

"Mana ada...patutnya,org yang akan kawin ngan adik yg bertuah..."

"Ehh adik pulak....kenapa??Adik ni bukan ada ciri-ciri wanita idaman pun..."

"Ada...adik cantik,baik,manja ngan org..and the important thing is you can cook every malay food.Lelaki paling suka kalau isteri dia pandai masak tau."Ayna mengangguk faham.

"Ehh jom la.Dah nak asar dah ni...nnti mama risau pulak.."

"Angah,dokong.Penat la jalan"Ayna mendepakan tangannya untuk didokong.

"Everything for you,sayang."Iskandar mendokong adiknya hingga ke kereta.
*************
Malam itu,suasana rumah Ayna and family riuh dengan gelak ketawa..tetiba..

Ding dong...

"Along,pegi tengok sape datang tu..."

"Baik bos.."Alif mengangkat tabik kepada arahan mamanya dan terus ke arah pintu utama.

"Sape tu??"Alif membuka pintu.Kelihatan ada seorang wanita yang memakai baju kemeja berwarna putih,berskirt hitam.Mungkin baru pulang dari tempat kerja.Alif tertanya-tanya.Siapakah wanita ini?

"Awak ni siapa??"tanya Alif kehairanan.

"I,Kamila.Iskandar ada??"Alif membuat muka penuh hairan.'Siapa pulak minah ni??Kenapa dia nak jumpa angah malam2 ni.Nak makan pun tak senang'

"Apa urusan awak ngan dia??"Baru wanita itu ingin menjawab,Ayna datang menyapa.

"Siapa ni along??"

"Kamila.Dia kata dia nak jumpa Iskandar..."wanita itu mengiakan saja apa yang disampaikan oleh Alif.Ayna membuat mulut 'ooo'.

"Iskandar!!!Ada orang nak jumpa!!"Ayna menjerit memanggil abangnya itu.

"Yes beautiful!I'm coming..."Iskandar berjalan laju untuk melihat siapa yang ingin berjumpa dgnnya.

"Kenapa U kat sini??"tanya Iskandar kehairanan.

"Kita bincang kat luar..."Iskandar mengikut langkah wanita itu keluar.

"So,siapa tadi tu??"tanya wanita itu sambil bercekak pinggang.

"Yang mana??Abang I ke??"

"Yang perempuan tadi.Siap beautiful bagai..."

"Girlfriend...kenapa??"iskandar sengaja mengatakan Ayna kekasihnya supaya Kamila tidak mengganggu hidupnya lagi.

Sweetnya ketua pembimbing rakan sebayaWhere stories live. Discover now