Ending..🤗

53 1 1
                                    

"Hoi,pompuan!!Jangan kau sesekali dekat ngan Zul.Kalau tak,kau tahu la apa yang akan jadi..."

"Nama saya Ayna.And,saya tak suka pun Zul awak tu,tetiba kata jangan dekati dia dah kenapa??"

"Oo kau kata tak suka pulak ekk...habis tu yang dia asyik tegur-tegur kau tu,pebenda?!!Dulu aku ngan dia elok je tau.Sampai lah kau datang,hubungan kitaorg dah retak.Kau buat apa kat dia sampai dia suka kat perempuan yang muka tak siap mcm kau ni hah?!!"Pang!!Hinggap tamparan ke muka perempuan tu.

"Kau cakap,jgn sebarang cakap ekk..aku tak buat apa pun kat dia...mana aku tahu dia tegur aku mcm tu.And one more thing,tolong la jgn mengharap pada benda yang belum tentu kau dapat.Assalammualaikum"Saya pun blah je la dari situ.Malas nak tengok muka org camtu.

Habis flashback...

"Tu la cerita dia...sejak dari tu,saya rasa nak move on dari awak.Yela,muka hensem.Jejaka idaman ramai gadis kat sekolah.Kenapa hati saya jugak yang awak nak??"

"Sbb...uhuk,uhuk,uhuk!!!."Arif terbatuk-batuk hingga tak henti-henti.

"Awak okey tak ni??"Ayna keluar dari wad kerana ingin memanggil Puan Zurina.

"Aunty,aunty...Arif batuk-batuk kat dalam"

"Ouh?!!Yeke?!!Jom jom masuk...angah?!!!"
*************************************
10 tahun kemudian...

"Kenapa lah awak yang pegi dulu??Patutnya saya dulu.Awak tahukan yang awak tu kesayangan saya..."Ayna memegang tanah yang telah dikuburkan.

"Sayang,dah la tu...jangan sedih...yg pegi tu,biarkan pergi..."seseorang mengusap bahu Ayna.

"Awak tak faham perasan saya.Coco kesayangan saya tau yang meninggal ni...awak senang je cakap"

"Nnti saya beli kucing baru utk awak,keh??Dah dah jangan sedih.Jom balik"

"Taknak...saya nk duduk sini dgn Coco.Kalau awak nak balik,awak balik lah..."

"Sayang,kalau awak takde kat rumah,mandi saya tak basah,makan tak berselera and one more thing,sape nak dodoikan saya tido??"Ayna buat muka menyampah.

"Arif Zulhairi,awak ingat awak tu baby nak dodoi dodoi bagai??Awak pegi suruh girlfriend awak yg nak rampas awak dari saya tu"Ayna memuncungkan bibirnya.Arif melihat kearah yang ditunjukkan.

"Pegi lah...dia nak jumpa awak..."

Setelah disuruh,baru lah Arif melangkah ke arah org yang ingin menemuinya.

"Kau nak apa datang sini??Tak habis-habis lagi nak robohkan rumah tangga aku yg baru dibina ni??"kelihatan perempuan itu menangis.

"I'm sorry,Zul.Saya tak berniat pun nak tengking Ayna 2 tahun lepas...Saya ingat awak akan cintakan saya balik...I'm so sorry..."perempuan itu menyingka air matanya.

"Semua benda yang kau buat kat aku,aku tak dpt nak maafkan.Kau ingat aku akan cintakan kau macam dulu??"

"I'm sorry,Zul.So sorry..."

"Awak,maafkan jela dia.Dia dah minta maaf kan?Awak yang cakap,Rasulullah pun dapat maafkan umat baginda yang banyak buat jahat dekat baginda dan org yang memeluk islam pada waktu tu.Inikan kita manusia biasa.Just forgive her,sayang..."

"Sib baik isteri aku ada,kalau tak dah lama aku sumbat kau dalam penjara dulu...okey,aku maafkan kau.Ini pun sbb Ayna je.Aku pun mintak maaf lah sbb ego sgt..."Ayna sudah mula senyum.

"Saya janji tak buat keje gila lagi.Ayna(mengambil tangan),aku minta maaf sbb cuba nak bunuh kau plus tengking kau dulu...sorry"

"Don't worry.I'm already forgive you.I know you are good person.Maybe awak banyak berfikir or stress waktu tu...so now,we are friend.Best friend"Ayna tersenyum memandang Farina didepannya yg sedang tersenyum manis.

"Thank you very very much to you Ayna..."

"You're welcome....okay lah,kitaorg nak masuk rumah dah ni...esok jgn lupa datang rumah,ada makan-makan sikit..."

"Okey...thank you for everything.Love you my friend..."Farina memeluk erat kawan baik barunya itu dan berlalu pergi utk pulang ke rumah.

"I'm proud about you...awak dapat rendah kan ego awak..."

"Ni pun sbb awak,sayang.Kalau tak...."

"Eishhh...tak baik.Okay la jom masuk dalam....nak rehat"tetiba Arif mengangkat isterinya masuk kedalam rumah.

Ayna berbisik sesuatu di telinga Arif sehingga Arif tersenyum.

"Sweetnya lah awak ni...I hope you are the best for me,sayang."

Sweetnya ketua pembimbing rakan sebayaWhere stories live. Discover now