#Part 4😒

48 4 0
                                    

"Hany!!"

"Opocot...."Farhany terkejut apabila disergah sebegitu.

"Kau ni dah kenapa??Tetiba je..."kata Farhany sambil mengurut dadanya yang hampir terkeluar.

"Saje nak terkejutkan kawan Ayna yang comel ni..."Ayna mencuit pipi gebu Farhany.

"Kau baru tahu ke yang aku memang comel??"

"Ee...perasannya...Hany,teman aku gi tandas jap...sakit perut la.."Ayna menarik tangan Farhany supaya mengikutinya.

"Jom lah...aku pun mengantuk ni,nak cuci muka..."

Setelah 30 minit di dalam tandas,mereka pun keluar dari tandas...

"Boleh tahan lama jugak kita duduk dalam tu...mesti Cikgu Sufi marah nnti...dah la aku tak siap lagi keje dia..."

"Tu la pasal,kau la lama sgt..."

"Aku pulak..."

"Apa la gaduh-gaduh depan tandas ni...tak baik..."datang satu suara yang agak dikenali mereka.Mereka pun berpaling kepada suara tersebut.

"Sape awak nih??Tetiba je tegur..."Ayna buat-buat tak kenal.

"Lelaki paling hensem kat sekolah ni..."tekak Ayna terasa ingin termuntah apabila lelaki tersebut mengaku sebegitu.

"Serius saya tak kenal.Maaf ye..."Ayna menarik tangan Farhany untuk pergi dari situ.

"Nama saya Arif Zulhairi...ketua PRS...awak....."kata Arif yang sedang memetik metik jarinya untuk mengingat semula nama Ayna.

"Yes,I'm got it...Ayna,right??"Farhany terkejut lalu memalingkan wajahnya ke arah Arif.

"Macam mana awak boleh kenal kawan saya ni??"

"Ohh..hari tu dia ter-langgar bahu saya...masa tu saya bagitahu nama saya and dia pun bagi nama dia..."cerita Arif sambil tersenyum manis kepada Ayna.Saje dia ingin menekankan 'TERLANGGAR' supaya Ayna memandangnya.

"Oo terlanggar.Awak ni ada pape ke ngan Ayna??"tanya Farhany dengan penuh kemusykilan.

"Saya ngan Ayna...."tetiba

"Kita orang tak kenal pun sebenarnya...terserempak tu slalu tapi tak layan sgt.Ok lah,Ketua Prs yang paling function,kami pergi dulu..."walaupun kedengaran perli tapi Arif tetap tersenyum.Arif memandang Ayna dan Farhany sehingga hilang dari pandangan matanya.
***************
"Na,jom gi kantin..."ajak Farhany dengan lemah lembut.

"Tak nak la.Nnti jumpa lagi mamat poyo lebih tu..asal mana aku ada je,mesti dia ada.."muka Ayna berkerut.

"Itulah namanya J-o-d-o-h...."

"Jodoh ke benda...aku tak suka dia la.Poyo,tak hensem and banyak lagi lah...I Hate Him..."Ayna menggenggam tangannya tanda protes.

"Sekarang benci,lama-lama suka...sweet angat..."Farhany menunjukkan muka comel.

"Memang tak la...cer kau bagi ciri2 yang ada pada dia yang aku akan suka...."

"Hensem"Ayna menggeleng

"Baik hati"Ayna menggeleng

"Prihatin"Ayna menunjukkan reaksi yang ingin muntah.

"Okey la ni mesti yang kau takleh tolak..."

"Kulit putih kecoklatan"Ayna berfikir sejenak

"Maybe...tapi kalau mamat tu yang berkulit macam tu,never..."Farhany tergelak dengan penyataan Ayna.

"Asal kau gelak??Benda tak lawak au..."

"Kau ni,sejak dilamun cinta,makin lawak ye..."Farhany henti henti gelak.Suka dia kerana dapat mengusik kawan baiknya itu.

"Bila masa aku jatuh cinta ngan dia??"Ayna sudah bercekak pinggang di depan kelasnya.

"Kalau aku kata dia tu minat kat kau,camne??"kening Ayna tetiba naik.

"Taknya...dia saje je nak sakat aku tu.Bukannya hensem sangat pun...Ramai lagi perempuan yang lagi cantik dari aku..."

"Kalau aku dapat buktikan yang dia minat kat kau,apa kau nak bagi aku??"

"Aku bagi kau penumbuk...tak payah la wei...aku tak suka dia la.Yang kau nak kenen kenen kan ni kenapa??"

"Awak yang kat luar tu masuk lah...kalau nak duduk luar sampai habis waktu saya pun boleh.Nak?!!"kata Cikgu Sufi sambil menaikkan sedikit ton suaranya.

"Sorry cikgu..."kata Ayna dan Farhany sambil memasuki kelas mereka.

Sweetnya ketua pembimbing rakan sebayaWhere stories live. Discover now