#Part 10

49 2 0
                                    

"Angah,kenapa kita kena gi hospital??Sape sakit??"

"Lawat anak kawan mama..."

"Ooo..."

"Nak makan pape tak dulu sblum pegi hospital ni??"Alif mencelah.

"Taknak la...adik nak pegi kafe kat hospital tu je..makanan dia sedap"Ayna sudah membayangkan nasi ayam yg sedap.

"Mula la tu berangan...belum sampai lagi dah berangan"Ayna terkejut dgn teguran Alif.Iskandar disebelah sudah tergelak dgn perangai adik dan abangnya itu.

"Jahat la angah ni...bukan nak backup,gelak lagi adalah"Ayna memuncungkan mulutnya tanda merajuk.

"Alolo...merajuk ke?Mengada la adik ni...asyik-asyik merajuk...ce jadi mcm along ni,kental je.Takde nak merajuk merajuk ni..."

"Yela,along...along je la yg kental tu...adik ni lemah.Sbb tu org berani kacau adik"

"Adik...jangan la camni.Sorry keh...tak berniat pun nak buat adik sedih...dah perangai korg ni lawak sgt,angah gelak la...sorry beautiful"Alif buat reaksi menyampah.😒

"Alahai,along cemburu la tu sbb takde org yg cantik mcm adik ni syg kat along..."

"Along ada la buah hati along sendiri...hari tu dah confess kat dia.Pastu skrg entah kemana dia..."

"Ala along...sorry la..."Ayna menggosok kepala abangnya yg sedang memandu.

"Sape yang along maksudkan ni??Angah peningla..."

"Tanya la org kat belakang tu..."Iskandar memandang adiknya.Ayna menunjukkan piece yo..✌

"Ooo adik ke buah hati along tu...sweet nya..."

"Haa sayang,tolong betulkan balik rambut along ni..."Alif menunjukkan rambutnya yang dah serabai.

"Sayang?!!Ooh..u are so sweet la...love you..."Ayna membetulkan rambut Alif sambil tersenyum.Iskandar juga tersenyum melihat kemesraan mereka.☺

"Okey,kita dah sampai...sayang,keluar."kata Alif apabila melihat Ayna duduk saja dari tadi.Apabila mendengar kata abangnya,barulah Ayna keluar.

Alif lock pintu keretanya.Ayna berjalan menuju ke abangnya lalu memaut lengan Alif.

"Sayang ni kan...jom la..."Alif membiarkan saja Ayna berbuat begitu.

Mereka pun masuk ke dalam hospital.Tiba-tiba Alif ternampak orang yang sgt dikenalinya.

"Hai...lama tak jumpa u...oo dah ada girlfriend skrg...congrates"kata wanita itu sambil tersenyum sinis.

"I pun dah lama tak jumpa u...sihat lagi rupanya.Setahu I,setahun lepas u sakit apa tah...I pun dah lupa..anyway,this my girlfriend,Ayna Zulaikha."Ayna hanya tersenyum memandang wanita yang berkemeja biru dan skirt hingga ke lutut itu.

"Dah la...drpd I tengok muka u,better i pergi skrg...sayang jom"Alif menarik tangan Ayna sambil diikuti oleh Iskandar.

Wanita itu menjeling plus meluat apabila melihat Alif dan berlalu keluar dari hospital.

Alif berhenti di depan kafe hospital dan mengeluarkan phone jenama iphone6 dan menaip nombor seseorang.Manakala Ayna dan Iskandar sudah masuk ke kafe.

"Hello assalammualaikum,mama.Wad anak kawan mama tu nombor berapa??"

"B13?Okay...along dtg sekarang...bye ma.."Alif mematikan panggilan telefon lalu memasukkan phonenya kedalam poket.

Alif memasuki kafe untuk memanggil adik-adiknya.

"Sayang,Is...jom pegi wad anak kawan mama.Mama dah bagitahu tadi..."

Sweetnya ketua pembimbing rakan sebayaWhere stories live. Discover now