#Part 2😊

59 4 0
                                    

"Hany,aku lapar la.Jom la gi kantin ke KOOP ke..."Ayna menarik tangan kawan baiknya itu.

"Kejap,aku nak simpan pen ngan correction tape jap..."

"Cepat la...perut aku tak menunggu kau.Dia kata dia sakit sangat sekarang..."kata Ayna sambil memegang perutnya.

"Yela,yela.Pandai buat drama pasal perut pulak...ni dah siap dah..jom.."Farhany menarik tangan kawannya itu keluar dari kelas.

"Cepat la Ayna oiii...kata lapar sgt..."kata Farhany yang menunggu Ayna yang berjalan terlalu lembab di belakangnya.

"Okehhh...tarik la tangan aku..."Farhany menarik tangan Ayna dan terus berlari ke kantin dengan lajunya.

"Dah sampai..pegi la beli sana..."

"Kau ni nak masuk maraton ke??Lajunya...sib baik aku tak terseret kat belakang...kalau tak,aku tak tahu lah..."Ayna terus ke port membeli makanan.

"Sedapnya makanan hari ni,Mak Munah. Macam tahu tahu je yang saya tengah lapar..."kata Ayna sambil memberi 2 keping RM1 lalu mengambil karipap sardin daripada mak Munah.

"Mak munah kan pandai baca hati dan fikiran orang...dah,dah pegi sana.Ramai org beratur ni..."Ayna terus menuju ke arah tempat yang diduduki Farhany.

"Makan duduk..."kata Farhany yang sedang mengeluarkan bekalnya dari beg comelnya.

"Hmmm...sedapnya.Syukur kepada-mu ya Allah.Dapat jugak aku rasa makanan sesedap ini.Farhany turut mengaminkan doa yang sekejap tadi.

Selepas makan,mereka terus menuju ke kelas...

"Sorry ganggu...saya nak buat announcement kejap..."kata lelaki berbaju ungu itu kepada murid dalam kelas 4 Cemerlang.

"Minggu hadapan merupakan Friendship Week..jadi kami pengawas pembimbing rakan sebaya akan mengadakan program iaitu tempahan kek cawan kepada friend friend korg and lagi satu ada perlawanan badminton...kalau berminat,bagi nama pada saya ataupun pada PRS yang ada."

"Nama abang ni sape??"tanya seorang perempuan yang berkaca mata harry potter.

"Nama saya Muhammad Arif Zulhairi,kelas 5 Cerdik.Ada apa apa lagi??"tetiba Ayna dan Farhany memasuki kelasnya lalu berjalan di hadapan Arif.

"Apa benda ni??"tanya Ayna kepada rakan sekelasnya di belakang meja nya.

"Minggu depan ada friendship week,so ada aktiviti yang akan diadakan"jawab Arif kepada soalan Ayna sebentar tadi.

"Oo,okey.Thanks"muka Ayna masam mencuka.

"Sape tanya dia...sibuk je..."bisik hati Ayna.

"Kalau ada pertanyaan,terus tanya ye...jangan simpan dalam hati."kata Arif yang terus menerus merenung wajah mulus Ayna.Satu kelas 4 Cemerlang terus membuat bising apabila Arif berkata sebegitu.

"Okey...."setelah mendengar jawapan Ayna,Arif terus tersenyum dan keluar dari kelas itu.

"Kenapa ngan KPRS kita tu??Tetiba nak cakap ngan kau...ada pape ke ni??"Ayna terus menggeleng kepada soalan Farhany.Dia juga berasa pelik.

Maaf kalau tak best...terus lah vote cerita ini ye...😁

Sweetnya ketua pembimbing rakan sebayaWhere stories live. Discover now