"Selamat pagi semua..."kata Ayna menuruni tangga sambil membawa beg untuk ke sekolah.
"Good morning,beautiful.Do you want me to send you to school."tanya Iskandar sambil menyuap masuk nasi goreng kedalam mulutnya dengan sopan sekali.
"Of course I want...and before I'm forgot,..along,U look so handsome today...Along nak pegi mana??"Alif sudah tersengih-sengih apabila dipuji sebegitu.
"Nak pegi tolong papa kat office.Hari ni kan first day along keje,so kena la hensem hensem..."Ayna mengangguk tanda faham.
"Adik nak gi sekolah dah kan??"Ayna mengangguk sambil khusyuk dengan makanannya.
"Habiskan cepat...dah kul berapa ni.."Ayna menarik lengan bajunya utk melihat jam.Seketika Ayna membulatkan matanya..
"Haah la.Sib baik along bagitahu..cepat2 makan..."Ayna menghabiskan nasi gorengnya dengan gelojoh.
"Beauty,slow-slow...nnti adik tercekik..."Iskandar menegur kelakuan Ayna yang sedang dalam proses meminum susu coklatnya.
Apabila selesai sarapan,Ayna terasa seperti ada org mengelap mulutnya.Siapa lagi kalau bukan Iskandar.Memang menjadi kebiasaan,Iskandar akan melayan adiknya itu seperti girlfriendnya.
*******************
"Helo,angah.Hari ni boleh tak angah ambik adik dari sekolah??Papa takleh ambik sbb hari ni mesyuarat..." -Ayna-"Of course boleh...everything to you beautiful.Kul berapa angah nak kena ambik??" -Iskandar-
"Kul 2,camtu.Boleh??" -Ayna-
"Okay...don't be late beautiful" -Iskandar-
"Angah,stop la panggil adik beautiful.Panggil lain pulak.Baby ke honey ke..." -Ayna tersenyum-
"Okay,angah panggil adik honey lah.." -Iskandar-
"Okey...bye..love you...Assalamualaikum" -Ayna-
"Love you too..waalaikumsalam"Ayna letak telefon setelah abangnya memberi kata manis.
Ketika Ayna ingin pulang ke kelas,dia terjumpa dengan org yang dia tidak mahu berjumpa.
"Cakap ngan sape kat telefon tu...lamanya..."
"Adalah...kenapa awak nak tahu..."
"Tak nak bagitahu takpe...just tanya..."
"Tanya macam awak tu boyfriend saya pulak..."kata Ayna yang sedang menghadap muka lelaki itu sejauh 1 meter.
"Bukan saya ni mmg boyfriend awak ke??"laju Ayna menggeleng.
"Dah la saya nak masuk kelas dulu"kata Ayna ingin melangkah pergi.
"Jangan lupa muka hensem ni ye..."kata lelaki itu setelah menghantar pandangan matanya sehingga Ayna hilang dari pandangan.
***********************
"Weh...tadi aku jumpa dia lagi...bencilah..mana mana aku pergi,mesti dia ada...""Itu nama nya JODOH...kan betul aku kata yang dia suka kau..."Farhany gelak.Suka dia dapat memerli kawannya itu.
"Kau ni kan...aku tak suka dia.Tolonglah..."
"Kau tengok la...sat lagi mesti dia ada lagi...aku tunggu je masa nak perli kau.."
"Jahat...sejak bila Hany dew ni suka perli org??"Ayna mencubit pipi Farhany yang gebu itu.
"Sejak Ayna Zulaikha ada boyfriend...hahahahaha..."Ayna memuncungkan mulutnya.Dia tiada sedikit perasaan pun kepada lelaki itu.Tapi tetiba Farhany berkata begini..😞
***************
"Angah...nak bahu..."Iskandar pun melentokkan sedikit bahunya supaya adik kesayangannya itu dapat meletakkan kepala."Why ni honey...kenapa tetiba nak bahu ni..mesti ada pape.."Iskandar memandang wajah adiknya yang inginkan penjelasan.
"Takde pape lah..penat je"
"Honey,please,Say something..."
"Okay...tadi waktu,adik lepas telefon angah,ada sorg laki ni tegur adik.Dia tanya adik cakap ngan sape...adik tak bagitahu dia.Last kali dia suruh adik jangan lupa muka hensem dia...sejak dari tu,adik menyampah ngan dia..."Iskandar mengangguk tanda faham.
"So,what's the problem??"
"Tu la problem dia..."
"Angah rasa,dia suka adik la...Kalau tak,kenapa dia suruh adik ingat muka dia??Betul tak??"
"Entah la...adik tak suka la..mana2 pegi,mesti jumpa dia.Macam tak de org lain..."
"Okey,jangan sedih keh...angah nak bawak adik satu tempat yang sangat special.Mesti adik tak sedih dah lepas pegi situ..."
"Yeke??Jom la pegi..."Iskandar gembira apabila adiknya sudah kembali tersenyum.
YOU ARE READING
Sweetnya ketua pembimbing rakan sebaya
Teen FictionKisah hidup diantara Nur Ayna Zulaikha dan Muhammad Arif Zulhairi.Mempunyai bahagian yang lucu,romantik,sedih dan kegembiraan bersama.Bacalah hingga habis untuk mendalami kisah mereka yang pelbagai telatah.