#Part 3😅

57 4 0
                                    

"Hany,jom study kat rumah aku sabtu ni...aku bosan la belajar sorg-sorg..."

"Everything for you my friend.Aku okey je...pukul berapa nak datang??"

"Dalam 9 pagi camtu...boleh tak??"Farhany mengangguk sambil tersenyum.

"Thank you my honey...sayang kau sangat..."Ayna memeluk erat kawan baiknya itu.

"Ya Allah,lemas aku.Dah lepas,lepas"Ayna melepaskan pelukannya apabila disuruh.

"Sorry weh...excited terlebih..."Farhany tidak berkata apa-apa.

"Wei...petang ni kau free tak??"Farhany mengangguk.

"Jom shopping alat tulis...pen aku dah habis dakwat,correction aku dah habis...so nak kena top up la..."

"Aku okey je...tapi kau kena belanja aku aiskrim ngan alat tulis sekali.Maklum lah,aku ni bukannya berduit sangat."

"Boleh...janji kau teman aku..."

"Tenkiu...sayang kau..."giliran Farhany pula yang memeluk kawannya itu tapi Ayna membiarkan saja kawannya berbuat sedemikian walaupun agak sesak.
***********
"Weh...ni dah sampai kedai alat tulis.Kau nak gi mana?"kata Ayna kepada Farhany yang sudah terlajak dari destinasi mereka.

"Ohh...tak perasan pulak.Jom jomm..."wajah Farhany nampak memikirkan sesuatu.

"Kau nak pen yang mana?Sama macam aku ke,yang lain.Aku beli faber castell...kau??"Ayna menunjukkan pen yang hendak dibelinya.

"Aku nak yang ni lah..."Farhany menunjukkan pen jenama pilot kepada Ayna.

"Correction?Kau nak jugak??"Ayna bertanya lagi...Farhany mengangguk.

"Kau beli yang sama macam aku lah..."Ayna mengambil correction tape jenama faber castell untuk mereka berdua.Kemudian,mereka terus pergi ke kaunter pembayaran.

"Semuanya,RM 16.90..."Ayna terus mengeluarkan wang kertas Rm20 dari dompetnya.

"Bakinya Rm3.10...datang lagi ya..."kata wanita penjaga kaunter kepada Ayna dan Farhany.Mereka hanya tersenyum.

Mereka pun keluar dari kedai alat tulis."Wehh...jom la gi baskin robbins pulak..."

"Kau ni punn...jom lah..."Farhany menarik tangan Ayna menuju ke baskin robbins.

"Jom duk sini...dekat sikit kalau nak keluar nnti..."

"Ala duduk la sana tu...nnti senang nak refill aiskrim lagi..."Farhany menarik tangan Ayna ke tempat yang dia mahukan.

"Kau ni comel lah...jom kita duk kat tempat yang kau nak sangat tu..."

"I love you honey..."Farhany menciumi pipi kawannya itu.

Sedang-sedang sibuk berbual,mereka tidak perasan bahawa hari sudah petang...

"Wehh...kau tahu tak sekarang kul berapa??"kata Ayna dengan gopoh.

"Kul berapa?"jawab Farhany dengan tenang sambil menikmati aiskrim.

"Kul 5:30...lambat dah ni...jom balik!!"Ayna bangun dari kerusi dengan mengambil beg tangannya.

"Ya Allah,cepat lah sikit makcik oiii...kita dah lambat ni...boleh pulak dia buat iklan sesorang kat sini"

"Lek boleh tak...jom la...kau tak kesah kan aku bawak balik aiskrim??"

"Up to you...cepat la!!"Ayna menarik tangan Farhany untuk pergi dari situ.Dengan gesaan Ayna,dia mengambil begnya dan mengangkat bekas aiskrim lalu bangun dari kerusinya.

"Cepat!!!"tetiba....

"Adui...sakitnya...kenapalah jadi camni...aku dah la da lambat...sorry cik,saya tak sengaja."tanpa melihat org yang dilanggarnya,dia terus meminta maaf.

"Takpe...awak okey??"

"Saya okey........."Ayna terkejut melihat org yang bercakap dengannya itu.

"Ohh awak rupanya..."kata lelaki itu.

"Am I know you??"Ayna buat-buat tak tahu.

"Ohh awak lupa org yang paling kacak dan popular kat sekolah ya..."

"Excuse me...awak popular??Saya tak kenal punn..."Ayna buat muka menyampah.

"Tak kenal saya takpe tapi jangan lupa senyuman yang hensem ni tau..."lelaki itu berlalu pergi.

"Ya Allah,org macam ni pun ada ke?Perasan..muka macam mintak menyepak..."bisik hati Ayna.

"Kau kenal ke mamat tu??"Ayna menggeleng.Baginya,tiada faedah utk mengenali manusia seperasan itu.

"Dah la jom balik...sia2 je kau fikir pasal dia..."Farhany pun mengikuti langkah Ayna.


Sweetnya ketua pembimbing rakan sebayaWhere stories live. Discover now